برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1) مقدمه 3
2-1) بیان مسأله 4
3-1) اهمیت و ضرورت انجام پژوهش 6
4-1) اهداف پژوهش 8
1-4-1) اهداف اصلی 8
2-4-1) اهداف فرعی 8
5-1) فرضیههای پژوهش 8
1-5-1) فرضیههای اصلی 8
2-5-1) فرضیههای فرعی 8
6-1) متغیرهای پژوهش 9
7-1) تعاریف متغیرها 9
1-7-1) تعاریف مفهومی 9
2-7-1) تعاریف عملیاتی 10
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
1-2) مقدمه 13
2-2) بخش اول: اهمالکاری تحصیلی (متغیر ملاک پژوهش) 13
1-2-2) اهمالکاری تحصیلی 13
2-2-2) نظریههای اهمالکاری 16
1-2-2-2) نظریه روان تحلیلگری اهمالکاری 17
2-2-2-2) نظریه کمالگرایی، ترس از شکست و دوری از اضطراب 17
3-2-2-2) نظریه خود ناتوانسازی و اهمالکاری 19
3-2-2) شیوع اهمالکاری تحصیلی بر اساس تحقیقات قبلی 21
4-2-2) چهار سبک اهمالکاری از دیدگاه واکر 22
1-4-2-2) اهمالکاران کمالگرا 22
2-4-2-2) اهمالکاران تعویقگرا 22
3-4-2-2) اهمالکاران سیاستگرا 23
4-4-2-2) اهمالکاران تنبیهگرا 23
5-2-2) عوامل مؤثر بر اهمالکاری تحصیلی 23
6-2-2) دیدگاههای مختلف در مورد اهمالکاری 24
1-6-2-2) اهمالکاری بهعنوان مشکل رفتاری 24
2-6-2-2) اهمالکاری بهعنوان مشکل شناختی و انگیزشی 25
3-6-2-2) اهمالکاری بهعنوان یک عادت و خصیصه شخصیتی 26
7-2-2) عوامل مؤثر بر اهمالکاری تحصیلی 27
1-7-2-2) تفاوتهای فردی 27
2-7-2-2) ویژگیهای تکلیف 28
3-7-2-2) ویژگیهای جمعیتشناسی 28
3-2) بخش دوم) پنج عامل بزرگ شخصیت 29
1-3-2) تعریف شخصیت 29
2-3-2) پنج عامل بزرگ شخصیت 32
1-2-3-2) عامل روان رنجورخویی (عصبیت یا شاخص هیجان) 32
2-2-3-2) برونگرایی در مقابل درونگرایی 33
3-2-3-2) تجربهپذیری در مقابل بسته بودن در تجربه 34
4-2-3-2) همسازی (توافق پذیری) در مقابل دگرستیزی 36
5-2-3-2) وظیفه شناسی در مقابل فقدان جهت یا مسامحهکاری 37
4-2) بخش سوم: سبکهای فرزندپروری 38
1-4-2) سبکهای تربیتی 38
2-4-2) ابعاد فرزندپروری از دیدگاه شیفر 41
1-2-4-2) والدین گرم و آزاد گذارنده 42
2-2-4-2) والدین گرم و کنترلکننده (مقتدر) 43
3-2-4-2) والدین سرد و کنترلکننده (سختگیر) 44
4-2-4-2) والدین سرد و آزاد گذارنده (مسامحهکار) 45
3-4-2) الگوهای فرزندپروری مککوبی و مارتین 46
1-3-4-2) فرزندپروری سلطه طلبانه 47
2-3-4-2) فرزندپروری مقتدرانه 47
3-3-4-2) فرزندپروری سهلگیر 48
4-3-4-2) فرزندپروری بیتوجه 49
4-4-2) الگوها و سبک فرزندپروری از دیدگاه یانگ 50
5-4-2) سنخشناسی فرزندپروری خانواده 53
6-4-2) تنیدگی والدین 54
7-4-2) رابطه بین شیوههای فرزندپروری و شکلگیری هویت 55
8-4-2) مروری بر تحقیقات انجام انجام شده داخل و خارج کشور 57
1-8-4-2) تحقیقات مرتبط خارجی 57
2-8-4-2) تحقیقات مرتبط داخلی 61
جمع بندی پژوهشهای انجام شده پیشین 65
فصل سوم: روش پژوهش
1-3) مقدمه 69
2-3) طرح تحقیق 69
3-3) جامعه آماری 70
4-3) نمونه و روش نمونه گیری 70
5-3) ابزارهای پژوهش 71
1-5-3) پرسشنامه اهمالکاری تحصیلی 71
2-5-3) پرسشنامه شخصیت گلدبرگ 72
3-5-3) سبکهای فرزندپروری والدین 73
6-3) روش اجرا 74
7-3) روش تجزیه و تحلیل 75
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
1-4) غربالگری دادها 79
2-4) توصیف داده ها 79
1-2-4) توزیع فراوانی افراد نمونه برحسب جنسیت 80
3-2-4) توزیع فراوانی افراد نمونه بر حسب شغل پدر 82
4-2-4) توزیع فراوانی افراد نمونه بر اساس تحصیلات پدر 83
5-2-4) توزیع فراوانی افراد نمونه بر اساس تحصیلات مادر 84
3-4) تحلیل داده ها 85
4-4) بررسی پیش فرضها 85
1-4-4) بررسی استقلال داده ها 85
2-4-4) نرمال بودن داده ها 85
3-4-4) آزمون هم خطی بودن 88
5-4) بررسی فرضیه های پژوهش 90
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
1-5) مقدمه 103
2-5) جمع بندی 112