آگاهی مدیران آموزش و پرورش و موفقیت آنها
استاد راهنما :
دکتر سیدمرتضی نوربخش
نیمسال اول 92-1391
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول 1
مقدمه 2
بیان مسأله 3
اهداف تحقیق 4
فرضیات تحقیق 5
سوالات تحقیق 5
تعاریف واژهها و اصطلاحات 36
فصل دوم 7
مدیریت 8
قرن بیستم و آغاز مطالعه منظم علمی مدیریت 10
دوره کلاسیک 10
مدیریت علمی 11
اثرات و کاربرد تئوری مدیریت علمی در سازمانهای آموزشی 13
تئوری اداری 13
کاربرد تئوری اداری در آموزش و پرورش 17
بوروکراسی یا دیوانسالاری 18
دوره کلاسیک نو (مکتب روابط انسانی) 19
مکتب رفتاری (نگرش رفتاری) 22
نگرش سیستمی 22
مدیریت اقتضایی 23
مدیریت آموزشی 24
اهمیت مدیریت آموزشی 25
تعاریف مدیریت آموزشی 26
اهداف مدیریت آموزشی 27
به طور کلی اهداف مدیریت آموزشی را میتوان به شرح زیر بیان کرد 27
وظایف مدیران آموزشی 28
برنامهریزی 30
انواع برنامهریزی 32
1ـ برنامههای ثابت و موقت 32
2ـ برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت 32
3ـ برنامههای راهبردی و عملیاتی 33
محاسن برنامهریزی 33
محدودیتهای برنامهریزی 34
سازماندهی 34
هدایت و رهبری 35
هماهنگی 36
تصمیم گیری 37
انواع تصمیمات 38
فرآیندهای تصمیم گیری 38
تصمیم گیری در مدیریت آموزشی 38
کنترل و ارزشیابی 39
سوابق تحقیق 40
تحقیقات داخلی 40
تحقیقات خارجی 47
فصل سوم 48
مقدمه 49
روش تحقیق 50
روش گردآوری اطلاعات 50
ابزار گردآوری اطلاعات 51
روایی و پایایی پرسشنامه 53
جامعه آماری 54
تعداد و روش نمونه گیری 55
روش تجزیه و تحلیل داده ها 55
فصل چهارم 55
مقدمه 56
بخش اول 58
بخش دوم 65
فصل پنجم 72
مقدمه 73
پیشنهادات 76
منابع 77
ضمائم 78
پرسشنامه دبیران 79
پرسشنامه مدیران 80
فصل اول
مقدمه:
رشد و گسترش همهجانبه آموزش و پرورش و ارتباط آن با همه