دانشگاه آزاد اسلامی
واحد گرمسار
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته آموزش و ترویج کشاورزی
موضوع:
ارزشیابی برنامه های آموزشی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه آموزش های بلند مدت از دیدگاه مدیران
استاد راهنما:
دکتر سید داود حاجی میررحیمی
استاد مشاور:
دکترمحمدصادق صبوری
سال تحصیلی 92-93
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول. 2
کلیات تحقیق 2
1- مقدمه 3
1-1- بیان مسئله 5
1-2- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 6
1-3 – اهداف تحقیق. 8
1-3-1- هدف کلی. 8
1-3-2- اهداف اختصاصی. 8
1-4- سؤالهای تحقیق. 8
1-5-محدوده تحقیق. 9
1-5-1-محدوده مکانی. 9
1-5-2-محدوده موضوعی. 9
1-5-3-محدوده زمانی. 9
1-6- تعریف واژه ها و اصطلاحات نظری و عملیاتی. 9
1-6-1- آموزش 9
1-6-2- آموزش بلند مدت 10
1-6-3- ارزشیابی. 10
1-6-4- مدیران. 10
1-6-5- ارزشیابی. 10
1-6- اختصارات 10
فصل دوم. 11
مبانی نظری و پیشینه تحقیق 11
2- مقدمه 12
2-1-تعاریف آموزش 13
2-2- آموزش و نقش آن در توسعه سازمانی : 14
2-3- آموزش کارکنان. 15
2-4- مدلها و فرایندهای آموزش 17
2-4-1- مدلهای ساده وخطی. 17
2-4-2- مدل T. D. L. B 18
2-4-3- مدل پارکر. 19
2-4-4- مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان. 20
4-5- مدل رویکرد سیستمیبه آموزش 21
2-5- نیاز سنجی آموزشی. 23
2-6- تعیین اهداف آموزشی 24
2-7- محتوای برنامه آموزش کارکنان 25
2-8- اصول سازماندهی محتوای آموزشی. 26
2-9- روش های آموزش کارکنان 26
2-10- اجرای برنامه های آموزش کارکنان 27
2-11- شرایط امکانات اجرایی دوره 27
2-12-مفهوم و تعریف ارزشیابی. 28
2-13- اهمیت ارزشیابی. 31
2-14-اهداف ارزشیابی. 32
2-15-ارزشیابی آموزشی. 33
2-16-نتایج برنامه ریزی آموزشی : 36
2-17- شرایط موردنیاز آموزش کارکنان. 37
2-18-مراحل ارزشیابی. 40
2-19- عناصر ارزشیابی. 43
2-20- ویژگیهای ارزشیابی. 44
2-21- الگوهای ارزشیابی 45
2-22- ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی. 49
2-23- پیشینه تحقیق. 53
2-24- نتیجه گیری. 59
2-25- چار چوب نظری تحقیق: 59
فصل سوم. 61
روش شناسی 61
3- مقدمه 62
3-1- نوع و روش تحقیق. 62
3-3-جامعه آماری و حجم نمونه 63
3-5- روش جمع آوری اطلاعات 64
3-6- ابزار تحقیق. 64
3-8- پایائی یا اعتماد 65
3-9- روش تجزیه و تحلیل. 66
فصل چهارم. 67
یافته های تحقیق 67
4- مقدمه 68
4-1-جنس. 68
4-2- سن. 68
4-3- میزان تحصیلات 69
4-4 – رشته تحصیلی. 70
4-5- سابقه کار 72
4-6- تعداد کارکنان آموزش دیده تحت سرپرستی. 73
4-7- شاخصهای مؤثر در گزینش کارکنان جهت گذراندن آموزشهای بلندمدت 73
4-8-تاثیر برنامه های آموزشی بر اعمال و رفتار اداری کارکنان. 75
4-9- تاثیر برنامه های آموزشی بر نگرش کارکنان. 76
4-10-سطح نگرش پاسخگویان. 77
4-11- برنامه ریزی آموزش بلندمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی. 78
4-12- اهداف آموزش های بلندمدت 80
4-13- میزان دستیابی به اهداف آموزش های بلند مدت 83
4-14- تاثیر پایاننامههای تحصیلی در آموزشهای بلندمدت کارکنان. 83
4-15- مسائل و مشکلات آموزشهای بلندمدت در وزارت جهاد کشاورزی. 85
4-16- راهکارهای توسعه کارآمدی برنامههای آموزش بلندمدت 86
4-17-ارزیابی میزان اثربخشی دورههای آموزشی بلندمدت کارکنان. 88
4-18- شرایط حضور در دوره های آموزشی. 88
4-19-ضریب همبستگی. 89
4-20-آزمون های مقایسه میانگین. 92
4-21- تحلیل عاملی اعمال و رفتار اداری کارکنان. 98
4-22- تحلیل عاملی برنامه ریزی دوره های آموزشی بلندمدت کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی. 104