دانشگاه آزاد
واحد علوم تحقیقات
عنوان
بررسی اثربخشی آموزش نظریه انتخاب به شیوه ی گروهی بر افزایش تمایز یافتگی و صمیمیت دانشجویان متاهل دانشگاه غیرانتفاعی شاهرود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول:کلیات پژوهش
مقدمه 1
بیان مسأله 3 اهمیت و ضرورت پژوهش 6
اهداف پژوهش 8
فرضیه های پژوهش 8 متغیرها 9
نام گذاری متغیر ها
تعریف متغیرها
فصل دوم:ادبیات پژوهش
مبانی نظریه پردازان در رابطه با موضوع پژوهش 14
در حوزه نظریه انتخاب 14
شرح حال پیشگام 14
نظریه انتخاب 15
اصول نظریه انتخاب 18
اهداف درمانی نظریه انتخاب 19
نیازهای اساسی 20
دنیای کیفی 24
رفتارکلی 26
مسئولیت 28
مشاوره گروهی 29
تغییرات افراد درگروه 30
عوامل درمانی در گروه 31
فرآیند مشاوره گروهی 32
واقعیت درمانی گروهی 34
نقش رهبر درواقعیت درمانی گروهی 38
راهبرهای درمانی نظریه انتخاب 38
فرآیند درمان 39
2-1-2- در حوزه تمایز یافتگی 41
تاریخچه خانواده درمانی 41
خانواده درمانی سیستمی 43
نظریه و روال کار در رویکرد بوئن 47
نظریه نظام های خانواده 50
هشت مفهوم نظری بوئن 51
اهداف درمان 60
فنون درمانی 61
درمان بوئنی با زوج ها 61
ارزشیابی درمان، نظریه ونتایج 64
2-1-3- در حوزه صمیمیت 65
تعریف صمیمیت 65
صمیمیت چیست 67
ابعادصمیمیت 67
مواضع نظریه پردازان در رابطه با صمیمیت 75
صمیمیت از دیدگاه استرنبرگ 75
صمیمیت ازدیدگاه باگاروزی(مدل تعاملی وترکیبی)78
صمیمیت از دیدگاه وارنینگ(مدل ترکیبی) 78
صمیمیت از دیدگاه آدلرین ها(رویکرد سیستماتیک)81
صمیمیت از دیدگاه یانگ ویانگ واستهمان 82
صمیمیت ازدیدگاه اسپنسر 82
صمیمیت ازدیدگاه بیورکوویش و کاردون 84
صمیمیت ازدیدگاه فارمن (مدل رشدی) 84
صمیمیت از دیدگاه نظریه انتخاب 86
صمیمیت از دیدگاه بالبی(سبک دلبستگی فرد وارتباط آن با روابط صمیمانه) 87
بررسی پیشینه مطالعاتی 92
پژوهش ها ی انجام شده در داخل کشور 92
پژوهش های انجام شده درخارج کشور 96
فصل سوم:روش شناسی پژوهش
مقدمه 105
جامعه آماری 105
حجم نمونه 105
شیوه ی نمونه گیری 106
ابزار اندازه گیری 106
محاسبه پایایی 108
تعیین روایی محتوایی 109
طرح پژوهش 110
برنامه آموزش 110
شیوه تجزیه و تحلیل داده ها 112
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه 113
تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها 113
تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها 123
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری
مقدمه 130
بحث پیرامون فرضیه های پژوهش 130
بررسی فرضیه اول پژوهش 133
بررسی فرضیه دوم پژوهش 134
نتایج کلی پژوهش 134
محدودیت 136
پیشنهادها 136
پیشنهادهای کاربردی 136
پیشنهادهای پژوهشی 136
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع لاتین
پیوستها
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول(3-1)پرسشنامه خود متمایز سازی بر حسب مولفه 107
جدول(3-2)پرسشنامه صمیمیت زناشویی بر حسب مولفه 108
جدول(3-3):محاسبه ضریب پایایی ابزار اندازه گیری 109
جدول(3-4)دیاگرام طرح پژوهش 111
جدول(4-1) توزیع نمونه ها از نظر جنسیت 113
جدول(4-2) توزیع نمونه ها از نظر میزان تحصیلات 115
جدول(4-3) توزیع نمونه ها از نظر شغل 117
جدول(4-4) توزیع نمونه ها از نظر میزان تحصیلات همسر 118
جدول( 4- 5) خلاصه نتایج بررسی فرض همگنی شیبهای نمرههای پیش آزمون و پس آزمون در سطوح عامل(گروه آزمایش و گواه) 119
جدول (4- 6) خلاصه نتایج تحلیل واریانس و کوواریانس نمره پیش آزمون و پس آزمون 121
جدول( 4- 7) خلاصه نتایج بررسی فرض همگنی شیبهای نمرههای پیش آزمون و پس آزمون در سطوح عامل(گروه آزمایش و گواه) 122
جدول(4- 8) خلاصه نتایج تحلیل واریانس و کوواریانس نمره پیش آزمون و پس آزمون 124
جدول(4-9)خلاصه نتایج تحلیل واریانس وکواریانس نمره پیش آزمون و پس آزمون 124
جدول (4-10)خلاصه نتایج بررسی فرض همگنی شیب های نمره های پیش آزمون و پس آزموندر سطوح عامل (گروه آزمایش وگواه) 125
جدول(4-11)خلاصه نتایج تحلیل واریانس وکواریانس نمره پیش آزمون و پس آزمون 126
جدول(4-12) نتیجه حاصل از اجرای آزمون رتبه ای فریدمن به تفکیک خرده مقیاس های خود متمایز سازی 127
جدول(4-13) نتیجه حاصل از اجرای آزمون رتبه ای فریدمن به تفکیک خرده مقیاس های خود متمایز سازی 128 128
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار(4-1)مقایسه میانگین خرده مقیاسهای تمایزیافتگی قبل از آموزش نظریه انتخاب 116
نمودار(4-2) مقایسه میانگین خرده مقیاسهای تمایزیافتگی بعد از آموزش نظریه انتخاب 117
نمودار(4-3) مقایسه نمره کلی خرده مقیاسهای تمایزیافتگی قبل و بعد ازآموزش نظریه انتخاب 118
نمودار(4-4)مقایسه میانگین خرده مقیاسهای صمیمیت قبل از آموزش نظریه انتخاب 120
نمودار (4-5)مقایسه میانگین خرده مقیاسهای صمیمیت در ازدواج بعد از آموزش نظریه انتخاب 121
نمودار (4-6)مقایسه میانگین نمره کلی صمیمیت قبل و بعد از آموزش نظریه انتخاب 123
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی نظریه انتخاب به شیوه گروهی بر افزایش تمایزیافتگیو صمیمیت دانشجویان متاهل است.جامعه مورد مطالعه کلیه دانشجویان متاهل دانشگاه غیر انتفاعی شاهرود در سال 1389 می باشد.حجم نمونه طبق اصول علمی60نفر و با بهره گرفتن از روش نموه گیری ساده انتخاب