دانشگاه خوارزمی
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
(گرایش روانشناسی تربیتی)
عنوان :
تاثیر بازخورد معلم(نوشتاری و کلامی) در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی و میزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم
استاد راهنما :
دکتر غلام رضا صرامی
استاد مشاور:
دکتر پروین کدیور
دیماه 1391
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
عنوان صفحه |
فهرست مطالب
- فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه.2
بیان مساله4
اهمیت و ضرورت.11
گزاره های تحقیق14
- فرضیات پژوهش14
- سوالات پژوهش.15
- اهداف پژوهش.15
تعاریف مفاهیم.16
- تعاریف نظری.16
- تعاریف عملیاتی.17
- فصل دوم: پیشینۀ پژوهش
مقدمه.20
خودکارآمدی.20
راهبردهای یادگیری خودتنظیم.22
ارزشیابی.24
تاریخچۀ ارزشیابی آموزشی24
تعریف اندازه گیری25
ارزشیاب و ارزشیابی آموزشی.26
عنوان صفحه |
کارکردهای عمدۀ ارزشیابی27
- تشخیص
- تجدید نظر در برنامۀ آموزشی
- مقایسه کردن
- پیش بینی نیازهای آموزشی
- تعیین میزان حصول اهداف
دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده.28
- ارزشییابی آغازین
- ارزشیابی تکوینی
- ارزشیابی تشخیصی
- ارزشیابی تراکمی
ارزشیابی تکوینی از دیدگاه صاحب نظران.30
مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای معلمان.33
- بازخوردبه معلمان
- کنترل کیفیت
- به کارگیری راه های نوین یاددهی
- پیش بینی نتایج ارزشیابی تراکمی
مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای یادگیرندگان.35
- کمک به یادگیری دقیق واحدهای یادگیری
- ارائۀ بازخورد و آگاهی از نتایج
- تسلط آموزی
- تشخیص مشکلات و نارسایی های یادگیری
بازخورد.36
انواع بازخورد.40
- بازخورد عملکردی
عنوان صفحه |
- بازخورد انگیرشی
- بازخورد اسنادی
- بازخورد راهبردی
جمع بندی نظری.41
مدل ارائۀ بازخورد.42
- مراحل ارائۀ بازخورد
هفت اصل اساسی در ارائۀ بازخورد43
پیشینۀ پژوهشی هفت اصل در ارائۀ بازخورد.44
- اصل اول44
- اصل دوم45
- اصل سوم.46
- اصل چهارم47
- اصل پنجم49
- اصل ششم.50
- اصل هفتم51
جمع بندی کلی51
- فصل سوم: روش شناسی پژوهش
روش انجام تحقیق66
طرح تحقیق.66
جامعۀ اماری.68
نمونه و روش نمونه گیری.68
روش اجرا و ابزار جمع آوری اطلاعات69
روش اجرای تحقیق.69
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.69
عنوان صفحه |
ویژگی های تحقیق نیمه آزمایشی69
طرح در روش نیمه تجربی70
اعتبار درونی تحقیق.70
عوامل موثر بر اعتبار درونی.70
ابزار جمع آوری اطلاعات.72
- پرسش نامۀ خودکارآمدی عمومی72
- روایی سازۀ مقیاس خودکارآمدی.73
- روایی ملاکی مقیاس خودکارآمدی73
- پایایی مقیاس خودکارآمدی و روش نمره گذاری74
- پرسش نامۀ خودکارآمدی تحصیلی(پایایی و روایی)74
- پرسش نامۀ راهبردهای یادگیری خودتنظیم(پایایی و روایی)74
- بازخورد(مدل بازخورد اصلاحی باتلر و وین، 1995)75
- فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه.78
نتایج توصیفی تحقیق79
یافته های استنباطی پژوهش.84
- تحلیل واریانس یک طرفه F جهت تجزیه و تحلیل تفاوت بین گروه ها در پیش آزمون(آزمودنی های پسر)84
- تحلیل واریانس یک طرفه F جهت تجزیه و تحلیل تفاوت بین گروه ها در پیش آزمون(آزمودنی های دختر).85
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر خودکارآمدی تحصیلی در گروه های آزمایش 1 و کنترل(پسر و دختر).86
- آزمون t نمرات اختلافی متغیر خودکارآمدی عمومی در گروه