دانلود پایان نامه ارشد :تدوین استراتژی های قابل اجرا برای شهرک صنعتی فیروزکوه ارسال شده در 2 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع دانشگاه آزاد اسلامی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت عنوان : تدوین استراتژی های قابل اجرا برای شهرک صنعتی فیروزکوه (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده همانطور که میدانیم یک استراتژی باید نیازهای یک سازمان را در راستای رسیدن به اهدافش تامین کند.پس رضایت سهام داران، ذینفعان، مشتریان از عملکرد یک شرکت امر بسیار مهمی است. در این پژوهش، پس از تبیین بیانیه مأموریت شهرک های صنعتی فیروزکوه ، جهت بررسی عوامل داخلی و خارجی مؤثر بر موفقیت آن ، مجموعهعوامل داخلی و خارجی در کمیته راهبردی مورد بررسی قرار گرفته است و پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت ها، میزان اهمیت و وزن مهمترین عوامل تعیین و سپس اقدام به تجزیه و تحلیل فضای استراتژیک شهرک ها گردیده است. جهت تعیین اهدافبلندمدت و سالانه پس از بررسی اسناد بالا دستی، ابتدا مجموعهاهدافبلندمدت و سیاستهایی که در دستورالعمل تدوین سند راهبردی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور ارائه گردیده بود در کمیته راهبردی مورد بررسی قرار گرفته است که پس از جرح و تعدیل، اهدافبلندمدت، سالانه و استراتژیهایی که متناسب با مأموریت و وظایف شهرک های صنعتی فیروزکوه بود انتخاب و تعیین گردیده است. دفتر شهرک های صنعتی شهرستان فیروزکوه در سال 1404 ، دفتری است دانش مدار و منعطف درحوزه فعالیتش به طوریکه تمامی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مستقر در آن مراحل واگذاری و بهره برداری را پشت سر گذرانیده و به واحدهای فعال تبدیل و ساماندهی شده است و در راستای خدمت به صنایع کوچک و متوسط شهرستان و رقابت پذیر کردن این صنایع در سطح استان و حتی کشور پیشگام می باشد. این دفتر تحت نظارت شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و همچنین تابع سازمان صنایع و شهرک های صنعتی ایران می باشد و وظیفه آماده سازی ،تامین، ایجاد و توسعه زیرساختهای صنعتی شهرستان در قالب نواحی صنعتی، مجتمع های کارگاهی، شهرک های فناوری، کسب و کار و سازماندهی، حمایت، هدایت و پشتیبانی از صنایع کوچک را برعهده دارد. این دفتر، با تکیه بر توانمندیهای خود و با بهره گیری از ظرفیت های علمی و اجرایی شهرستان و استان و بارعایت اصل شایسته سالاری، توانمندسازی کارکنان، همکاری و تعامل با ذینفعان خصوصاً مدیران واحدهای صنعتی مستقر در آن به دنبال کامیابی در تحقق اهداف خویش است. از نقاط قوت شهرک میتوان به حضور مدیریت مطلع با تحصیلات مرتبط، برقراری کانال های ارتباطی و تفویض اختیار مناسب از سوی مدیریت به کارکنان دفاتر ، به کارگیری نسبی سیستم های حسابداری مکانیزه ، ساخت شهرک ها و نواحی صنعتی و. اشاره کرد . همچنین از نقاط ضعف شهرک میتوان به عدم پیاده سازی و استقرار نظام برنامه ریزی ، رهبری در سطح شهرک های صنعتی و نبود چشم انداز مدون ، نارسایی سیستم های مناسب از جمله سیستم های مدیریت کیفیت ، پایین بودن میزان خلاقیت و نو آوری ، و . اشاره کرد . از فرصت های به دست آمده برای شهرک صنعتی فیروزکوه می توان به استقبال دولت در حمایت از صنایع کوچک در شهرک ، نزدیکی و دسترسی آسان به کانون جمعیتی تهران ، واقع شدن در بین سه استان تهران-مازندران و سمنان اشاره نمود . اما از تهدیدات عمده و نهایی دفاتر و واحد ها ی شهرک های صنعتی فیروز کوه می توان به نگرش منفی صنعتگران استان نسبت به منطقه ، تورم و بی ثباتی بالای اقتصادی و سیاسی ، عدم هماهنگی منظم میان واحد ها ، شرایط اقلیمی سخت شهرستان ، عدم دسترسی آسان به نیروی انسانی و . اشاره کرد . کلید واژه: شهرک صنعتی- فیروزکوه- استراتژی- SWOT فهرست مطالب عنوان صفحه چکیده فصل اول: کلیات تحقیق . مقدمه 8 بیان مسئله.10 اهمیت و ضرورت.11 سوالات12 فرضیات 12 روش تحقیق.13 جامعه و نمونه.14 قلمرو پژوهش 16 مدل مفهومی.16 تعریف واژه ها18 فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق 20 بخش اول : مبانی نظری تحقیق 21 2-1-1- مقدمه 21 2-1-2- مدیریت برنامه ریزی . 22 2-1-2-1- اهمیت برنامه ریزی در سازمانها . 25 2-1-3- استراتژی، انواع آن و تحقیقات مرتبط . 29 2-1-3-1- تفاوت بین استراتژی و تاکتیک .35 2-1-3-2- منظر استراتژیک .35 . نگاه از منظر بالا به سازمان .35 .نگاه به اطراف 36 .نگاه از منظر پایین 36 2-1-4- برنامه ریزی استراتژیک 37 2-1-4-1- سیر پیشرفت برنامه ریزی استراتژیک 39 2-1-4-2- برنامه ریزی استراتژیک و اصول کاربرد آن .40 2-1-4-3- ابعاد و ویژگیهای برنامه ریزی استراتژیک .43 2-1-4-4- مزایای برنامه ریزی استراتژیک .44 2-1-4-5- تفاوت برنامه ریزی اتراتژیک و برنامه بلند مدت 46 2-1-4-6- تفاوت برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی .47 2-1-4- 7- نقش هدفها در سازمان و برنامه ریزی استراتژیک 48 2-1-4-8- برنامه ریزی استراتژیک چه مواردی را شامل می شود؟ 50 2-1-4-9- ویژگیهای فرآیند برنامه ریزی استراتژیک موفق.50 2-1-4-10- جایگاه برنامه ریزی استراتژیک در مدیریت استراتژیک 52 2-1-4-11- اقدامات اساسی در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک.52 . مرحله اول – کسب آمادگی 52 . مرحله دوم – تبیین ماموریت و داشتن چشم انداز آینده مطلوب سازمان52 . مرحله سوم – بررسی شرایط و وضعیت موجود . 53 . مرحله چهارم – تعیین اهداف و مقاصد و انتخاب استراتژی مناسب .53 . مرحله پنجم – تکمیل برنامه ی عملیاتی54 2-1-5- مدل های برنامه ریزی استراتژیک.54 2-1-5-1- مدل برنامه ریزی استراتژیک پایه ای54 2-1-5-2- مدل برنامه ریزی هدف مدار یا موضوع مدار .55 . مراحل برنامه ریزی هدف دار.56 2-1-5-3- مدل هماهنگی.56 2-1-5-4- برنامه ریزی تدوین سناریو.57 . مراحل برنامه ریزی تدوین سناریو57 2-1-5-5- برنامه ریزی ارگانیک یا خود سازماندهی.58 . مراحل برنامه ریزی ارگانیک یا سازماندهی.58 2-1-5-6- مدل برنامه ریزی استراتژیک فیفر.59 2-1-5-7- مدل توز.59 . شرح مدل توز61 2-1-5-8- مدل PEST 62 2-1-5-9- مدل فیلیپس.63 2-1-5-10- مدل فرنون63 2-1-5-11- مدل پورتر.64 2-1-5-12- مدل فورت فولیه64 2-1-5-13- مدل تحلیلی سوالات بحرانی .66 2-1-5-14- مدل SPACE .66 2-1-5-15- مدل پیپ.67 2-1-5-16- مدل تلفیقی برنامه ریزی استراتژیک جامع و توسعه یافته.67 2-1-6- مطالعه ی مدیریت استراتژیک.68 2-1-6-1- تعریف مدیریت استراتژیک 68 .پارادایم و مکاتب مدیریت استراتژیک .69 2-1-6-2- نحوه ی تکامل مدیریت استراتژیک 70 2-1-6-3- آموزش و مدیریت استراتژیک .72 2-1-6-4- تاثیر مدیریت استراتژیک بر عملکرد 72 2-1-6-5- اصطلاحات کلیدی در مدیریت استراتژیک.73 2-1-6-5-1- استراتژیست ها .73 2-1-6-5-2- بیانیه های ماموریت.75 2-1-6-5-3- فرصت ها و تهدیدات خارجی.76 2-1-6-5-4- نقاط قوت و ضعف داخلی77 2-1-6-5-5- هدف های بلند مدت.78 2-1-6-5-6- استراتژی ها.80 2-1-6-5-7- هدف های سالانه80 2-1-6-5-8- سیاست ها.81 2-1-6-6- الگوی مدیریت استراتژیک.82 2-1-7- تدوین استراتژی.85 2-1-7-1- چارچوبی جامع برای تدوین استراتژی85 2-1-7-2- ماتریس تهدیدات، فرصت ها، نقاط قوت و نقاط ضعف( SWOT) .88 2-1-8- اجرای استراتژی.90 2-1-9- ارزیابی استراتژی.93 2-1-9-1- بررسی عوامل داخلی و خارجی 95 2-1-9-2- محاسبه ی عملکرد سازمان.99 2-1-9-3- اقدامات اصلاحی101 2-1-10- ترکیب قضاوت شهودی و تجزیه و تحلیل های ادامه خواندن