دانشگاه شیراز
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته
مدیریت آموزشی
رابطه ی بین نوع ساختار سازمانی با سازگاری دانشجویان دانشکده های مهندسی دانشگاه شیراز
استاد راهنما
دکتر مهدی محمدی
اسفندماه 1392
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه
1-1- بیان مساله. 4
1-2- اهداف پژوهش 9
1-2-1- هدف کلی 9
1-2-2- اهداف اصلی 9
1-2-3- سوال های پژوهش 10
1-3- تعاریف متغیرها 10
1-3-1- تعاریف مفهومی متغیرها 10
1-3-1-1- ساختار سازمانی 10
1-3-1-2- ساختار تواناساز 11
1-3-1-3- ساختار بازدارنده 11
1-3-1-4- سازگاری 12
1-3-1-5- سازگاری عاطفی 12
1-3-1-6- سازگاری تحصیلی 13
1-3-1-7- سازگاری اجتماعی 13
1-3-1-8- سازگاری تعهد / دلبستگی 13
1-3-2- تعاریف عملیاتی 13
1-3-2-1- ساختار سازمانی 13
1-3-2-2- سازگاری 13
عنوان صفحه
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1- مبانی نظری 15
2-1-1- ساختار سازمانی 15
2-1-1-1- کارکردهای ساختار 16
2-1-1-2- ابعاد ساختار سازمانی 17
2-1-1-3- انواع ساختار سازمانی 18
2-1-1-3-1- ساختار کارکردی 18
2-1-1-3-2- ساختار بخشی 18
2-1-1-3-3- ساختار ساده 19
2-1-1-3-4- ساختار ادهوکراسی 19
2-1-1-3-5- ساختار بوروکراسی ماشینی 19
2-1-1-3-6- ساختار بوروکراسی حرفه ای 20
2-1-1-3-7- ساختار ماتریسی 20
2-1-1-3-8- ساختار افقی 20
2-1-1-3-9- ساختار شبکه ای 21
2-1-1-3-10- ساختار ستاره ای 21
2-1-1-3-11- ساختار تارعنکبوتی 21
2-1-1-3-12- ساختار پارندی 22
2-1-1-3-13- ساختار خوشه ای 22
2-1-1-3-14- ساختار مجازی 22
2-1-1-3-15- ساختار وظیفهای 23
2-1-1-3-16- ساختار ارگانیکی و مکانیکی 23
2-1-1-3-17- ساختار تواناساز و بازدارنده 24
عنوان صفحه
2-1-1-3-17-1- رسمیت تواناساز 24
2-1-1-3-17-2- رسمیت بازدارنده 25
2-1-1-3-17-3- تمرکز تواناساز 25
2-1-1-3-17-4- تمرکز بازدارنده 25
2-1-1-3-17-5- فرایند تواناساز 26
2-1-1-3-17-6- فرایند بازدارنده 26
2-1-1-3-17-7- زمینه تواناساز 26
2-1-1-3-17-8- زمینه بازدارنده 27
2-1-1-4- متغیرهای زمینه ای اثرگذار بر ساختار سازمانی 27
2-1-1-4-1- استراتژی و هدف. 28
2-1-1-4-2- محیط. 28
2-1-1-4-3- اندازه ی سازمان 28
2-1-1-4-4- سن سازمان 28
2-1-1-4-5- تکنولوژی 28
2-1-2- سازگاری 28
2-1-2-1-دیدگاه های نظری درباره ی سازگاری 30
2-1-2-2- فرایند سازگاری 33
2-1-2-3- سازگاری آموزشی در برابر سازگاری اجتماعی 34
2-1-2-4- انتقال و سازگاری 35
2-1-3- تاریخچه پژوهش 36
2-1-3-1-پژوهشهای خارجی 36
2-1-3-1-1-ساختار سازمانی 36
2-1-4- پژوهشهای داخلی 44
2-1-4-1- ساختار سازمانی 44
عنوان صفحه
2-1-4-2- سازگاری 46
2-1-3- نتیجه گیری از مبانی نظری و تاریخچه پژوهش 48
فصل سوم: روش شناسی
3-1- مقدمه. 50
3-2- روش پژوهش 50
3-3- جامعه ی آماری 51
3-4- نمونه و روش نمونه گیری 51
3-5- ابزار پژوهش 53
3-5-1- پرسشنامه نوع ساختار سازمانی (ترک زاده و محترم، 1390) 53
3-5-2- پرسشنامه ی سازگاری (بیکر و سیرک، 1986) 54
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه ها 55
3-6-1- روایی و پایایی پرسشنامه نوع ساختار سازمانی (ترک زاده و محترم، 1390) 55
3-6-2- روایی و پایایی پرسشنامه ی سازگاری (بیکر و سیرک، 1986) 56
3-8- روش جمع آوری اطلاعات. 56
3-8-1- روش تجزیه و تحلیل داده هادر پاسخ به سوالات جزئی پژوهش 57
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4-1- مقدمه. 59
4-2- یافته های توصیفی 59
4-3-آمار استنباطی 60