دانشگاه آزاد اسلامی
واحد نراق
دانشکده مدیریت
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
(M.A)
مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول
عنوان:
مطالعه ارتباط بین بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات
با توانمندسازی کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی
استادراهنما:
دکتر فریده حقشناس کاشانی
استاد مشاور:
دکترمینا جمشیدیاوانکی
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه 3
1-1- بیان مسئله. 6
1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق 8
1-3- اهداف تحقیق. 12
1-3- 1- اهداف اصلی تحقیق. 12
1-3-2- اهداف فرعی تحقیق 12
1-4- چارچوب نظری تحقیق 13
1-5- مدل تحقیقق 16
1-6- فرضیه های تحقیق 17
1-6-1- فرضیه اصلی تحقیق 17
1-6-2- فرضیه های فرعی تحقیق. 17
1-7- جامعه آماری تحقیق 18
1-8- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری تحقیق 18
1-9- روش تحقیق 18
1-10- روش و ابزار گرد آوری اطلاعات. 18
1-11-قلمرو تحقیق. 19
1-11-1- قلمرو موضوعی تحقیق 19
1-11-2-قلمرو مکانی تحقیق 19
1-11-3-قلمرو زمانی تحقیق. 19
1-12- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها. 19
1-12-1- فناوری اطلاعات و ارتباطات 19
1-12-1-1-تعرف مفهومی فناوری اطلاعات و ارتباطات. 19
عنوان صفحه
1-12-1-2-تعریف عملیاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات. 20
1-12-2- توانمند سازی 20
1-12-2-1-تعریف مفهومی توانمند سازی 20
1-12-2-2-تعریف عملیاتی توانمند سازی. 20
1-12-2-3-تعاریف مفهومی ابعاد توانمند سازی. 21
1-12-2-3-1-تعریف مفهومی بهبود کیفیت عملکرد کارکنان 21
1-12-2-3-2-تعریف مفهومی استقلال و آزادی کاری کارکنان. 21
1-12-2-3-3-تعریف مفهومی مسوولیت تصمیمگیری کارکنان. 21
1-12-2-3-4-تعریف مفهومی تنوع شغلی کارکنان. 22
1-12-2-3-5-تعریف مفهومی خودکنترلی کارکنان 22
1-12-2-3-6-تعریف مفهومی آمادگی(توان و تمایل) کارکنان. 22
1-12-2-3-7- تعریف مفهومی توسعه حرفهای(رشد حرفهای) کارکنان. 22
1-12-2-4-تعاریف عملیاتی ابعاد توانمند سازی. 22
1-12-2-4-1-تعریف عملیاتی بهبود کیفیت عملکرد کارکنان. 22
1-12-2-4-2-تعریف عملیاتی استقلال و آزادی کاری کارکنان 23
1-12-2-4-3-تعریف عملیاتی مسوولیت تصمیمگیری کارکنان 23
1-12-2-4-4-تعریف عملیاتی تنوع شغلی کارکنان. 23
1-12-2-4-5-تعریف عملیاتی خودکنترلی کارکنان. 23
1-12-2-4-6-تعریف عملیاتی آمادگی(توان و تمایل)کارکنان 23
1-12-2-4-7-تعریف عملیاتی توسعه حرفهای(رشد حرفهای) کارکنان 24
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه 26
2-1- بخش اول، توانمندسازی 29
2-1-1- تعاریف و مفاهیم توانمند سازی 29
عنوان صفحه
2-1-2- توانمندسازی و تواناسازی کارکنان. 33
2-1-3- مفروضات توانمندسازی 35
2-1-4- نشانههای توانمندسازی 36
2-1-5- ابعاد توانمندسازی 38
2-1-5-1- بهبود کیفیت عملکرد کارکنان. 38
2-1-5-2- استقلال و آزادی کارکنان. 40
2-1-5-3- افزایش مسوولیت تصمیم گیری کارکنان 41
2-1-5-4- افزایش تنوع شغلی کارکنان 42
2-1-5-4-1-ویژگی های یک شغل غنی شده. 43
2-1-5-4-1-1-تنوع مهارتی. 43
2-1-5-4-1-2-هویت کار 43
2-1-5-4-1-3-اهمیت کار. 43
2-1-5-4-1-4-استقلال. 43
2-1-5-4-1-5-بازخورد شغلی. 44
2-1-5-4-2- مفاهیم مربوط به تنوع شغلی. 44
2-1-5-4-2-1-مفهوم توسعه شغل 44
2-1-5-4-2-2-غنی سازی شغل. 45
2-1-5-5- افزایش خود کنترلی. 45
2-1-5-6- افزایش آمادگی کارکنان(توان و تمایل) 47
2-1-5-7- توسعه حرفهای کارکنان(رشد حرفه ای). 48
2-1-6- ضرورت توانمندسازی کارکنان در سازمان. 50
2-1-7- نقش مدیر در ایجاد سازمان توانمند. 51
2-1-8- فنون و ابزارهای خلق توانمندی در سازمانها 52
2-1-9- عوامل موثر در فرایند توانمندسازی کارکنان. 53
2-1-10- دستاوردهای برنامههای توانمندسازی 54
عنوان صفحه
2-1-11- پیش نیازهای توانمندسازی کارکنان. 55
2-1-11-1-ویژگی های حرفه ای. 55
2-1-11-1-1-آموزش 55
2-1-11-1-2-ارشاد 56
2-1-11-1-3-تعلق حرفه ای 56
2-1-11-1-4-شبکه سازی. 56
2-1-11-2-محیط کاری. 57
2-1-11-3-سبک رهبری 57
2-1-12- برنامههای توانمندسازی 58
2-1-12-1-برنامه های توانمند سازی سطح پایین. 58
2-1-12-2- برنامههای توانمندسازی سطح متوسط 58
2-1-12-3- برنامههای توانمندسازی سطح بالا 59
2-1-13- راهکارهای عملی توانمندسازی کارکنان. 59
2-1-13-1-آموزش ضمن خدمت. 59
2-1-13-1-1- آموزش ضمن خدمت در محل کار. 60
2-1-13-1-2- آموزش ضمن خدمت خارج از محل کار. 60
2-1-13-2- سهیم نمودن کارکنان دراطلاعات. 61
2-1-13-3- پرورش تجارب تسلط شخصی 62
2-1-13-4- اعمال حمایتهای اجتماعی و عاطفی. 62