نقش و جایگاه زنان در نظام آموزشی ایران وعربستان
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول :
کلیات تحقیق
1-1- بیان مسئله: 3
1-2- ضرورت و اهمیت موضوع : 4
1-3- اهداف تحقیق : 5
1-3-1- هدف کلی : 5
1-3-2- اهداف اختصاصی : 5
1-4- سوالات تحقیق : 5
1-5- فرضیات تحقیق: 5
1-5-1- فرضیه اصلی: 5
1-5-2- فرضیه های فرعی : 5
1-6- پیشینه تحقیق: 5
1-6- روش تحقیق 7
1-7- روش گردآوری دادهها 7
1-8- روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 7
فصل دوم
توجه و اهمیت زنان در نظام آموزشی ایران
2-1- مقدمه 8
2-2- رویکردهای نظری-تحلیلی جنسیتی و آموزش دختران 9
2-3- الگوی تواناسازی زنان و آموزش 10
2-3-1- مرحله اول:خدمات(welfare) 11
2-3-1-1-آموزش غیررسمی(سوادآموزی) 11
2-3-1-2-آموزش رسمی 12
2-3-1-2-1- دانشآموزان 12
2-3-2- مرحله دوم:دسترسی(access) 12
2-3-3- مرحله سوم:آگاهسازی(conscientisation) 13
2-3-4- مرحله چهارم:مشارکت(participation) 16
2-3-5- مرحله پنجم:کنترل(control) 16
فصل سوم
جایگاه زنان عربستان در آموزش
3-1- مقدمه 18
3-2- حجاب 19
3-3- وضعیت اشتغال زنان در عربستان 19
3-4- تحصیل زنان 20
3-5- دشواری های زنان عربستان در آموزش 20
3-5-1- زبان دانش دینی 20
3-5-2- متون آموزشی 21
فصل چهارم
جایگاه زنان در نظام آموزشی
4-1- نقش آموزشى زنان 23
4-2- نقش آموزشى زنان در خانواده 23
4-3- نقش زنان در نظام آموزش رسمى کشور 25
4-4- نقشهاى آموزشى غیر مستقیم در زنان 27
4-5- وضعیت زنان در عربستان سعودی 28
4-5-1-آموزش 29
4-5-2-رانندگی 29
نتیجه گیری
5-1- نتیجه گیری 31
منابع
چکیده
مهمترین و برجستهترین نقش زنان را مىتوان نقش آموزشى آنان