واحد بجنورد
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی (M.A)
موضوع
بررسی رابطه بین مدل تعالی سازمانی (EFQM) و عملکرد آموزش و پرورش شهرستان جغتای
استاد راهنما
دکتر رؤیا افراسیابی
سال تحصیلی 93-1392
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالبعنوان صفحه |
چکیده. 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مسئله 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 6
1-4- اهداف پژوهش. 8
1-5- فرضیه ها. 9
1-6- متغیّرهای پژوهش. 9
1-7- تعاریف نظری. 11
1-8- تعاریف عملیّاتی 13
فصل دوم: ادبیات و پیشینه ی تحقیق
2-1- مقدمه. 16
2-2- تعریف تعالی سازمانی ایی اف کیو ام. 19
2-3 -مزایای مدل تعالی سازمانی ایی اف کیو ام 20
2-4-تاریخچه مدل های تعالی سازمانی 21
2-5- معیارهای نه گانه مدل تعالی سازمانی 23
2-6- توانمند سازها در مدل تعالی سازمانی ایی اف کیو ام 24
2-7- معیاری های نتایج در مدل ایی اف کیو ام 40
2-8- رهیافت های مختلف خود ارزیابی در مدل ایی اف کیو ام 41
2-9- منطق رادار در چرخه خودارزیابی 42
2-10- سطوح تعالی در کسب جایزه 43
2-11- مدل تعالی سازمانی در ایران 44
2-12- تعریف ارزیابی عملکرد. 45
2-13- تاریخچه ارزیابی عملکرد 46
2-14- انواع ارزیابی. 46
2-15- اهداف ارزیابی عملکرد 46
2-16- اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد 47
2-17- ارزیابی عملکرد سازمان. 48
2-18- روشها و الگوهای ارزیابی عملکرد 49
2-18-1- الگوی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی. 49
2-18-2- نظام مدیریّت کیفیّت ایزو. 50
2-18-3- هرم عملکرد 50
2-18-4- نظام کارت امتیازی متوازن 51
2-18-5- فرآیند کسب و کار. 52
2-18-6- چارچوب مدوری و استیپل 53
2-18-7- روش تحلیل ذی نفعان 53
2-18-8- نظام مدیریّت بر مبنای هدف 54
2-18-9- نظام مدیریّت کیفیّت جامع 55
2-18-10- روش مالکوم بالدریج. 55
2-18-11- مدل تعالی سازمانی ایی اف کیو ام. 55
2-19- پیشینه تحقیق. 56
2-19-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 56
2-19-2- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 57
2-20- نتیجه گیری 59
2-21- مدل مفهومی تحقیق. 60
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه. 63
3-2- روش انجام پژوهش. 63
3-3-جامعه آماری. 64
3-4- حجم نمونه 65
3-5- روش نمونه گیری. 65
3-6- روش گردآوری اطّلاعات 66
3-7- روایی و پایایی پرسشنامه 66
3-8-روش های آماری. 67
3-9- روش تجزیه و تحلیل. 68
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطّلاعات
4-1- مقدمه. 70
4-2 – توصیف و تجزیه و تحلیل داده ها (آمار توصیفی). 70
4-2-1- جنسیت. 70
4-2-2 – تحصیلات. 72
4-2-3 – سابقه کار. 74
4-2-4 – پست سازمانی. 75
4-2-5 – رشته تحصیلی 77
4-2-6- سن. 78
4-3 – آمار استنباطی 79
4-3-1- بررسی فرضیه اول 79
4-3-1-1- بررسی نرمال بودن متغیّر رهبری 79
4-3-1-2- آزمون فرضیه فرعی اول. 80
4-3-2- بررسی فرضیه دوم 82
4-3-2-1- بررسی نرمال بودن متغیّر خطّ مشی و استراتژی. 82
4-3-2-2 – بررسی فرضیه فرعی دوم. 82
4-3-3- بررسی فرضیه فرعی سوم. 84
4-3-3-1- بررسی نرمال بودن متغیّر کارکنان 84
4-3-3-2- بررسی فرضیه فرعی سوم 85
4-3-4- بررسی فرضیه فرعی چهارم 87
4-3-4-1- بررسی نرمال بودن متغیّر شراکت ها و منابع 87
4-3-4-2- بررسی فرضیه فرعی چهارم. 87
4-3- 5- بررسی فرضیه فرعی پنجم. 89
4-3-5-1- بررسی نرمال بودن متغیّر فرآیندها 89
4-3-5-2- بررسی فرضیه فرعی پنجم. 90
4-3-6- بررسی فرضیه اصلی 91
4-3-6-1- بررسی نرمال بودن متغیّر مدل تعالی سازمان 91
4-3-6-2- بررسی فرضیه اصلی. 91
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه. 96