پایان نامه جهت اخذ کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی
بررسی رابطه ی بکارگیری فناوری اطلاعات با رضایتمندی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه
اساتید راهنما:
دکتر بهناز مهاجران دکتر علیرضا قلعه ای
تابستان 1392
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بکارگیری فناوری اطلاعات با رضایتمندی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه انجام گرفته است.فناوری اطلاعات به عنوان یک ابزار مهم و وسیله انجام کار در عصر حاضر مورد توجه قرار گرفته است. فناوری اطلاعات تغییر مهمی در روند انجام کارها و اجرای امور ایجاد کرده است و خود را به عنوان یکی از عوامل مهم در برتری کشورهای پیشرفته معرفی نموده است. رضایتمندی افراد در سازمانهای مختلف نیز یکی از مسائل مهمی است که در عصر حاضر جلب توجه نموده است و سازمانهای کنونی در انجام وظایفشان بیش از گذشته به رضایت مشتریان توجه می کنند و رضایتمندی مشتریان را به عنوان یکی از مهم ترین اولویتها مورد توجه قرار می دهند. لذا با توجه به مطالب فوق این تحقیق درصدد پاسخگویی به این سوال است که آیا بکار گیری فناوری اطلاعات بر افزایش میزان رضایتمندی دانشجویان در دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه تاثیر گذار بوده است. به منظور بررسی این سوال در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه به روش توصیفی با نمونه گیری تصادفی ساده 320 نفر به عنوان نمونه از بین جامعه2304 نفری انتخاب گردید و پرسشنامه محقق ساخته ای که روایی آن مورد تایید اساتید محترم بوده و پایایی محاسبه شده آن نیز حدود 762/0 بود، بین آنها توزیع گردید و داده های بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در امر تجزیه و تحلیل داده ها از spss18 آزمون آماری همبستگی رگرسیون وANOVA بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که امکانات ارائه شده در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات رضایتمندی دانشجویان دانشکده کشاورزی را فراهم نموده است
کلید واژه: فناوری اطلاعات، رضایتمندی، دانشجویان ، دانشکده کشاورزی و دانشگاه ارومیه
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
چکیده .الف
فهرست جدولها . ه
فصل اول: کلیات تحقیق .1
1-1 مقدمه 2
2-1 بیان مسئله 2
3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق 3
4-1 اهداف تحقیق .4
5-1 کاربردهای تحقیق .4
6-1 فرضیه های تحقیق .4
7-1 متغیرهای تحقیق و تعریف مفهومی و عملیاتی آنها4
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق .7
1-2 مقدمه8
2-2 تکنولوژی9
3-2فناوری اطلاعات.9
4-2 اطلاعات 11
5-2 اطلاعات عملیاتی .12
6-2 اطلاعات مدیریتی 12
7-2 اطلاعات تاکتیکی .12
8-2 اطلاعات استراتژیک 12
9-2 تفاوت داده و اطلاعات12
10-2 عناصر اصلی فناوری اطلاعات 13
11-2 سازمان و فناوری اطلاعات .13
12-2 ویژگی های سیتم های فناوری اطلاعات14
13-2کاربرد های فناوری اطلاعات در سازمان.14
14-2اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی.16
15-2 سیر تکامل فناوری اداری16
16-2 تعریف اتوماسیون اداری.17
17-2 مزایا و معایب اتوماسیون اداری.17
18-2 اهداف سیستم های فناوری .18
19-2 فناوری اطلاعات و توانمندی سازی کارکنان .19
20-2 فناوری اطلاعات و کنترل در سازمان 19
21-2 فناوری اطلاعات و مشکلات پیش روی آن. 20
22-2معیارهای ارزیابی فناوری اطلاعات.23
1-2 بخش دوم رضایت ارباب رجوع 24
2-2 تاریخچه توجه به رضایت ارباب رجوع.25
3-2 ارباب رجوع و اهمیت رضایت ارباب رجوع.26
4-2 مدیریت ارتباط با مشتری27
5-2 انواع نیازهای ارباب رجوع.29
6-2 نقش کارکنان در رضایت ارباب رجوع29
7-2عوامل تعیین کننده رضایت ارباب رجوع.30