دانلود پایان نامه:تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر افزایش جرأت ورزی و استقلال دانش آموزان دختر دبیرستانی مستعد اختلال اضطراب اجتماعی شهر همدان ارسال شده در 3 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع گرایش: بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان پردیس تحصیلات تکمیلی علوم و تحقیقات همدان دانشگاه علوم انسانی،گروه روانشناسی «پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی» گرایش: روانشناسی بالینی عنوان: تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر افزایش جرأت ورزی و استقلال دانش آموزان دختر دبیرستانی مستعد اختلال اضطراب اجتماعی شهر همدان استاد راهنما: استاد مشاور: دکتر محمدرضا ذوقی پایدار نگارش: تابستان94 تکه هایی از متن به عنوان نمونه : چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر افزایش جرات ورزی و استقلال دانش آموزان دختر دبیرستانی مستعد اختلال اضطراب اجتماعی شهر همدان است که یکی از مهارت های اساسی برای زندگی سالم و توام با روابط سازنده است.جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دختر دبیرستانی مستعد اختلال اضطراب اجتماعی هستند که در سال تحصیلی 94-1393 در مقطع متوسطه شهر همدان مشغول به تحصیل بودند، حجم نمونه آماری 384 نفر از دانش آموزانی است که نمره بالایی در پرسشنامه هراس اجتماعی اسپین که در ابتدا به عنوان پیش آزمون گرفته شد، بدست آوردند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. طرح این پژوهش طرح نبمه آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. به این ترتیب گروه آزمایش در معرض مداخله ی آزمایشی (کارگاه مهارت های ارتباطی) به مدت 5 جلسه 2 ساعته قرار گرفتند. سپس داده های پژوهش با بهره گرفتن از آزمون تحلیل کواریانس چند متغیره بررسی شدند.نتیجه پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های ارتباطی بر افزایش روابط اجتماعی، بازخورد سازنده در تعاملات، فهم صحیح طرف مقابل و پذیرش خود به عوان عضوی موثر در جامعه و روابط تاثیرگذار معناداری گذاشته و موجب افزایش جرات ورزی، استقلال و بهبود مهارت های ارتباطی شده است. کلید واژه ها: مهارت های ارتباطی، جرات ورزی، استقلال، اختلال اضطراب اجتماعی فهرست مطالبعنوان صفحهفصلاول. 0کلیاتپژوهش 01-1 مقدمه. 11-2 بیانمسئله. 21-3 اهمیتوضرورتتحقیق. 51-4 اهداف 61-4-1 هدفکلی: 61-4-2 اهدافجزیی: 61-5 فرضیههایپژوهش 61-5-1 فرضیهاصلی: 61-5-2 فرضیههایفرعی: 61-6 متغیرهایپژوهش 61- 7 تعریفمفهومیوعملیاتیمتغیرها 61-7-1 تعریفمفهومیمهارتهایارتباطی: 61-7-2 تعریفعملیاتیمهارتهایارتباطی: 71-7-3 مفهومجراتورزی (قاطعیت): 71-7-4 تعریفعملیاتیجراتورزی: 71-7-5 تعریفمفهومیاستقلال: 81-7-6 تعریفعملیاتیاستقلال: 81-7-7 تعریفمفهومیاختلالاضطراباجتماعی: 81-7-8 تعریفعملیاتیاختلالاضطراباجتماعی: 8فصلدوم: 9مبانینظریوپیشینهتحقیق. 92-1 مقدمه. 102-2 مفهومارتباطات 102-3 اجزایفرایندارتباطی. 122-4 انواعارتباطات: 132-4-1 ارتباطاتکلامیدرمقابلارتباطاتغیرکلامی: 132-4-2 ارتباطاتیکطرفهودوطرفه. 142-5 فهمارتباط. 152-6 انواعمهارتهایارتباطی. 152-6-1 گوشدادنموثر: 152-6-2 کنترلعواطف: 162-6-3 بینشنسبتبهارتباط: 162-6-4 قاطعیتدرارتباط: 162-7 شکلگیریارتباطموثر: 172-8 سهشرطبرایارتباطموثر: 172-8-1 سازگاری،کلیدارتباطاست 172-8-2 سنجشمرزها 182-8-3 شرطسومبرایایجادارتباط. 182-9 اصولششمادهایارتباطات: 182-10 مفهومجراتورزی: 212-11 درکدرستمفهومجراتورزی 222-12 منفعلبودن،سلطهجوبودن،پرخاشگربودنویاشجاعبودنیعنیچه؟. 232-12-1 رفتارونگرشمنفعل: 232-12-2 رفتارونگرشسلطهجویانه: 232-12-3 رفتارونگرشپرخاشگرانه: 232-12-4 رفتارونگرششجاعانه: 242-13 چگونهجسوروقاطعباشیم؟. 242-14 مفهوماستقلال. 242-15 استقلالواختیار. 252-16 استقلالووابستگی. 252-17 استقلالوهویت 262-18 سبکفرزندپروریواستقلال. 262-20 مفهوماضطراباجتماعی. 272-22 شرایطبروزاضطراباجتماعی. 312-23 خصوصیاتافرادکمرو. 312-24 کاهشودرمانهراسوکمرویی. 312-24-1 داروهایروانگردان: 322-24-2 آموزشمهارتهایاجتماعی: 33فصلسوم 38روشپژوهش 383-1 مقدمه. 393-2 طرحپژوهش 39 ادامه خواندن