عنوان:
بررسی بین ویژگی های شخصیت و مکانیسم های دفاعی در دانشجویان شهرستان شاهرود در سال 1394
استاد راهنما:
سر کار خانم کوکب محمدخانی
زمستان 1394
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان. صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش.9
مقدمه 10
1-1: بیان مسئله.12
1-2: ضرورت پژوهش.12
1-3: اهداف پژوهش15
1-3-1:اهداف کلی.16
1-3-2: اهداف فرعی16
1-4: فرضیه های پژوه16
1-4-1: فرضیه اصلی.16
1-4-2: فرضیه فرعی.16
1-5: متغییرها16
1-5-1: تعاریف عملیاتی متغییرها16
1-5-2: تعریف مفهومی17
1-6: انواع مکانیسم های دفاعی.17
فصل دوم: ادبیات پژوهش18
2-1: تاریخچه مطالعه روانشناسی شخصیت19
2-2: جایگاه شخصیت در تاریخ روانشناسی19
2-2-1: بررسی هشیاری19
2-2-2:بررسی رفتار20
2-2-3: بررسی ناهشیار.20
2-3: تعاریف شخصیت.21
2-4: بررسی علمی شخصیت21
2-5: رویکردهای شخصیت.22
2-5-1: مک کری و کاستا23
2-5-2: رویکرد روانکاوی .24
2-5-3: رویکرد نوروانکاوی 24
2-5-4: رویکرد عمر.25
2-5-5: رویکردصفات26
2-5-6: رویکرد انسان گرایی30
2-5-7: رویکردشناختی.30
2-5-8: رویکرد رفتارگرایی.30
2-5-9: رویکرد تیپ شناسی30
2-6: پرسشنامه شخصیت نئو30
2-6-1: نوروزگرایی.31
2-6-1-1: اضطراب.31
2-6-1-2: پرخاشگری.32
2-6-1-3: افسردگی.32
2-6-1-4: کمرویی.32
2-6-1-5: تکانشوری.33
2-6-1-6: آسیب پذیری33
2-6-2: برون گرایی33
2-6-2-1: معاشرت پذیری34
2-6-2-2: جرأت ورزی.34
2-6-2-3: فعالیت.35
2-6-2-4: هیجان طلبی.35
2-6-2-5: عواطف مثبت.35
2-6-3: انعطاف پذیری.35
2-6-3-1: خیال پردازی36
2-6-3-2: زیبایی شناسی36
2-6-3-3: هیجان پذیری.36
2-6-3-4: ماجراجویی.37
2-6-3-5: روشنفکری.37
2-6-3-6: آزادی خواهی37
2-6-4: همسازی.38
2-6-4-1: اعتماد39
2-6-4-2: اخلاقیات.39
2-6-4-3: نوع دوستی.40
2-6-4-4: همکاری40
2-6-4-5: تواضع.40
2-6-4-6: همدردی.41
2-6-5: مسئولیت پذیری.41
2-6-5-1: خودکارآمدی.42
2-6-5-2: نظم وترتیب42
2-6-5-3: تکلیف مداری43
2-6-5-4: موفقیت طلبی.43
2-6-5-5: انظباط فردی43
2-6-5-6: محتاط در تصمیم گیری44
2-7: تعاریف اضطراب44
2-8: اضطراب تهدیدی برای خود45
2-9: انواع اضطراب45
2-10: مکانیسم های دفاعی علیه اضطراب45
2-11:تعاریف مکانیسم های دفاعی46
2-11-1: انواع مکانیسم های دفاعی.47
2-12: پیشینه پژوهش 48
2-12-1: پژوهش های انجام شده داخلی.49
2-12-2: پژوهش های انجام شده خارجی50