عنوان :آسیب شناسی اخلاق حرفه ای معلمان ابتدایی از دیدگاه معلمان شهرستان ملارد
زمستان 1391
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول :کلیات تحقیق
مقدمه .1
بیان مسئله.3
اهمیت و ضرورت تحقیق 6
هدفهای تحقیق7
سوالات تحقیق 7
تعریف واژه های تحقیق.8
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
بخش اول: اخلاق حرفه ای
مقدمه.9
اخلاق.11
اخلاق حر فه ای14
مزیت وجود اخلاق حرفه ای.17
اصول اخلاق حرفه ای17
اخلاق کار20
اخلاق کار در اسلام.22
بخش دوم :رفتارهای اخلاقی در آموزش و پرورش،اصول اخلاق حرفه ای معلمان
رفتارهای اخلاقی در آموزش و پرورش.اصول اخلاق حرفه ای معلمان24
اصول اخلاق حرفه ای در تدریس.26
ویژگی های مدرسان حرفه ای31
آیین نامه های اخلاق حرفه ای37
آیین نامه عملکرد حرفه ای مدرسان در تدریس.39
بخش سوم: آسیب و آسیب شناسی اخلاق حرفه ای
آرمان اخلاق حرفه ای.45
آسیب شناسی50
آفت شناسی و آفت زدایی 48
آسیب های شغل معلمی.51
عدم امانت داری 51
فقدان انگیزش 54
نارضابتی شغلی.59
الگوی رفتار ارتباطی 62
فقدان مهارت تصمیم گیری68
موانع روانی محیط کار 69
فقدان منشور اخلاقی چند وجهی در مدارس 72
فقدان نظام جامع اخلاقی نظارت و ارزیابی 76
موانع فرهنگی رشد اخلاق حرفه ای77
پیشینه داخلی 78
پیشینه خارجی87
چارچوب نظری95
فصل سوم : روش شنائی تحقیق (متدولوژی)
روش تحقیق. .96
جامعه پژوهش.96
نمونه و روش نمونه .97
ابزار پژوهش 97
مراحل انجام پژوهش 98
روش تجزیه و تحلیل آماری داده ها.98
فصل چهارم : یافته های تحقیق
مقدمه.100
یافته های جمعیت شناسی 101
بررسی سوالات پژوهش103
فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات
نتایج بررسی سؤالات پژوهش 123
پیشنهادات پژوهشی. 139
پیشنهادات کاربردی. 140
محدودیت های پژوهش . 140
فهرست منابع ومآخذ:
منابع داخلی141
منابع خارجی.145
پیوست ها 146
الف:فهرست جداول
عنوان صفحه
4-1 جدول : توزیع فراوانی و درصد مربوط به معلمان به تفکیک جنسیت. 101 4-2جدول : توزیع فراوانی و درصد مربوط به معلمان به تفکیک سطح تحصیلات 101
4-3 جدول : توزیع فراوانی و درصد مربوط به معلمان به تفکیک سابقه تدریس .102
4-4جدول : توزیع فراوانی گویه های مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با خود 103
4-5 جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونهای مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با خود104
4-6جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون فریدمن مربوط به اولویت بندی آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با خود105
4-7جدول : توزیع فراوانی گویه های مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با دانشآموزان.106
4-8جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونهای مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با دانشآموزان107
4-9جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون فریدمن مربوط به اولویت بندی آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با دانشآموزان 110
4-10جدول : توزیع فراوانی گویه های مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با همکاران 111
4-11جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونهای مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با همکاران . 112
4-12جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون فریدمن مربوط به اولویت بندی آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با همکاران 114
4-13جدول : توزیع فراوانی گویه های مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با اولیاء 115
4- 14جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونهای مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با اولیاء. 115
4-15 جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون فریدمن مربوط به اولویت بندی آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با اولیاء 117
4-16 جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون تی گروههای مستقل مربوط به مقایسه دیدگاه معلمان زن و مرد در خصوص آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با چهار بعد «خود»، «دانش آموزان»، «اولیاء» و «سایر معلمان» . 118
4-17 جدول : شاخصهای توصیفی مربوط به دیدگاه معلمان دارای سطوح مختلف تحصیلاتی در خصوص آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با چهار بعد «خود»، «دانش آموزان»، «اولیاء» و «سایر معلمان». 119
4-18 جدول : نتایج تحلیل واریانس یک راهه مربوط به مقایسه دیدگاه معلمان دارای سطوح مختلف تحصیلاتی در خصوص آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با چهار بعد «خود»، «دانش آموزان»، «اولیاء» و «سایر معلمان». 120
4-19 جدول : شاخصهای توصیفی مربوط به دیدگاه معلمان