برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
ارزیابی عملکرد سازمانها و بنگاههای اقتصادی و بررسی نتایج حاصل از عملکرد آنها در یک دوره معین فرآیندی مهم و راهبردی محسوب می شود که ضمن تعیین جایگاه رقابتی سازمان نقش قابل توجهی در امر بهبود مستمر و افزایش کیفیت و اثربخشی تصمیمات مدیریت سازمانها دارد. ارزیابی عملکرد باید از چنان جامعیتی برخوردار باشد که بتواند تمامی ابعاد پیرامون مترتب بر فعالیت سازمانها را با عملکرد آنها مرتبط نموده و نقش تصمیمات مدیران در نیل به اهداف ارتقاء عملکرد آنها را منعکس کند. در این راستا،کارت امتیازی متوازن به عنوان ابزار مدیریتی نوین برای تدوین استراتژی و ارزیابی عملکرد سازمانها معرفی شده است. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عملکرد سازمان های حوزه حمل و نقل شهرداری رشت بر مبنای BSC و اولویتبندی برمبنای ANP صورت پذیرفته است.که پژوهشی کاربردی، توصیفی و میدانی محسوب می شود. جامعه آماری پژوهش شامل کارشناسان 4 سازمان(اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پایانه و حمل و نقل ترافیک) و به تعداد 221 نفر میباشد که تعداد 92 نفر از آنان به روش قضاوتی شهودی براساس تجربه کاری وسوابق وتحصیلاتشان مورد مطالعه قرار گرفته اند. بدین صورت که ابتدا با مطالعه ادبیات تحقیق مولفه هایی متناسب با سازمان های حوزه حمل و نقل شهرداری رشت، انتخاب گردیده و شاخص هایی برای آن شناسایی شده و از طریق پرسشنامه بین کارشناسان توزیع گردیده و در نهایت با بهره گرفتن از کارت امتیازی متوازن و روش ANP مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داده است که عملکرد سازمان های حوزه حمل و نقل شهرداری رشت از حد متوسط فراتر رفته و سیر صعودی را طی میکند و در عین حال تا حد ایده آل خود فاصله زیادی دارد و همچنین بیانگر آن است که بر اساس روش ANP ،در میان سازمان های حوزه حمل و نقل شهرداری رشت ، سازمان حمل و نقل ترافیک با ضریب اولویت 0.58 در جایگاه اول، سازمان تاکسیرانی با ضریب اولویت 0.25 در جایگاه دوم، سازمان اتوبوسرانی با ضریب اولویت0.11 در جایگاه سوم، سازمان پایانه با ضریب اولویت 0.05 در جایگاه چهارم قرار دارد.
واژگان کلیدی: ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، سازمان های حوزه حمل و نقل شهرداری رشت، تاکسیرانی، اتوبوسرانی،پایانه، حمل و نقل ترافیک
فهرست مطالب
عنوان. صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1مقدمه 2
1-2 بیان مسئله 3
1-3 سوالهای تحقیق. 5
1-4 اهمیت و ضرورت تحقیق 6
1-5 اهداف تحقیق. 7
1-6 فرضیه های تحقیق 7
1-7 قلمرو تحقیق (زمانی، مکانی، موضوعی). 8
1-8 جامعه و نمونه آماری 8
1-9 تعریف مفهومی واژهها و اصطلاحات تخصصی. 8
1-10 تعریف عملیاتی . 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول:ارزیابی عملکرد
2-1 ارزیابی عملکرد 14
2-1-1 مقدمه 14
2-1-2 پیشینه ارزیابی عملکرد و بررسی دیدگاه های مختلف 14
2-1-3 تعاریف ارزیابی عملکرد 17
2-1-4 انواع ارزیابی عملکرد 18
2-1-5 فرآیند ارزیابی عملکرد 19
2-1-6 الگوهای متداول ارزیابی عملکرد سازمان ها. 21
2-1-7 عوامل موثر در تعیین سیستم ارزیابی عملکرد. 29
2-1-8 جمع بندی. 31
بخش دوم: کارت امتیازی متوازن
2-2 کارت امتیازی متوازن. 33
2-2-1 اصول و کاربرد های کارت امتیازی متوازن. 36
2-2-2 فرآیند مدیریت در BSC 37
2-2-3 ابعاد کارت امتیازی متوازن. 39
2-2-4 ایجاد ، پیاده سازی و استقرار کارت امتیازی متوازن 49
بخش سوم: فنون تصمیم گیری کمی
2-3 فنون تصمیم گیری کمی. 52
2-3-1 تصمیم گیری چند معیاره. 53
2-3-2 تصمیم گیری چند شاخصه. 54
2-3-3 الگو فرآیند تحلیل شبکه ای ANP. 56
بخش چهارم:پیشینه تحقیق
2-4 پیشینه تحقیق 63
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه 70
3-2 روش تحقیق 70
3-3 جامعه آماری 71
3-4 نمونه آماری. 71
3-5 فرآیند اجرایی پژوهش . 73
3-6 عملیاتی کردن متغیرهای تحقیق 74
3-7 روشهای گردآوری اطلاعات 77
3-8 اعتبار پرسشنامه 80
3-9 تکنیکهای آماری مورد استفاده 83
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه 84
4-2 بررسی توصیفی دادهها 84