برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اوّل: کلیّات تحقیق. 2
1-1 مقدمه 3
1-2 بیانمسأله 3
1-3 اهمیتوضرورتتحقیق 5
1-4 اهدافوکاربردهایتحقیق 7
1-4-1 هدفاصلیتحقیق 7
1-4-2 اهدافعلمیتحقیق 7
1-4-3 اهدافکاربردی . 7
1-5 تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و اصطلاحات تحقیق 8
1-5-1 تعاریف نظری مفاهیم و اصطلاحات تحقیق . 8
1-5-2 تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق 10
1-5-2-1 معرفی نهادهها و ستادههای مدل 10
1-6 سؤالات تحقیق 11
1-7 فرضیه های تحقیق. 11
1-8 قلمرو تحقیق . 11
1-8-1 قلمرو موضوعی. 11
1-8-2 قلمرو مکانی 12
1-8-3 قلمرو زمانی. 12
1-9 خلاصه فصل 12
فصل دوّم: ادبیات و پیشینه تحقیق.13
2-1 مقدمه14
2-2 مروری بر مفاهیم ارزیابی عملکرد.14
2-2-1 تاریخچه ارزیابی عملکرد.14
2-2-2 تعاریف ارزیابی عملکرد15
2-2-3 فرآیند ارزیابی عملکرد.16
2-2-4 ابعاد ارزیابی عملکرد18
2-2-4-1 عملکرد کارکنان.19
2-2-4-2 ارزیابی عملکرد بخشی از یک سازمان19
2-2-4-3 ارزیابی عملکرد یک مدیر19
2-2-5 اثرات ارزیابی عملکرد19
2-2-6 اهمیت ارزشیابی عملکرد.20
2-2-7 رویکردهای نوین و سنتی در ارزیابی عملکرد.21
2-2-8 مدلهای ارزیابی عملکرد.22
2-2-9 شاخصهای عملکرد25
2-3 مروری بر مفاهیم کارایی.26
2-3-1 کارایی26
2-3-2 انواع کارایی27
2-3-2-1 کارایی تکنیکی.27
2-3-2-2 کارایی تخصیصی.27
2-3-2-3 کارایی اقتصادی.28
2-3-2-4 کارایی ساختاری .28
2-3-2-5 کارایی درآمدی .28
2-3-3 روشهای ارزیابی کارایی.29
2-3-3-1 روشهای پارامتری29
2-3-3-2 روشهای ناپارامتری30
2-3-3-2-1 روش وصل نقاط حدی.31
2-3-3-2-2 روش تحلیل پوششی دادهها31
2-4 مروری بر مفاهیم تحلیل پوششی داده ها.32
2-4-1 تاریخچه تحلیل پوششی دادهها32
2-4-2 معرفی تحلیل پوششی دادهها32
2-4-3 مزایای تحلیل پوششی دادهها32
2-4-4 معایب تحلیل پوششی دادهها34
2-4-5 مدلهای اصلی تحلیل پوششی دادهها35
2-4-5-1 مدلCCR 35
2-4-5-2 مدل BCC38
2-4-5-3 مدل جمعی39
2-4-5-4 مدل اندرسون- پترسون.40
2-4-5-5 مدل متغیرهای غیرقابلکنترل41
2-5 پیشینه تحقیق41
2-5-1 خلاصه تحقیقات خارجی.41
2-5-2 خلاصه تحقیقات داخلی.44
فصل سوّم: روش اجرای تحقیق.49
3-1 مقدمه49
3-2 روش تحقیق.49
3-3 جامعه آماری50
3-4 روش جمعآوری داده ها.50
3-5 ابزار جمعآوری داده ها.50
3-6 فرآیند ارزیابی عملکرد گروههای آموزشی در این تحقیق51
3-6-1 شناسایی اهداف ارزیابی.51
3-6-2 تعیین ورودی ها و خروجیها.52
3-6-2-1 نهادهها52
3-6-2-2 ستاندهها.53
3-6-3 انتخاب مدلهای DEAبرای رسیدن به اهداف ارزیابی.54
3-6-4 انتخاب نرمافزاری برای حل مدلها.55
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها.56
4-1 مقدمه.57
4-2 نهادهها و ستاندههای اولیه تحقیق57
4-3 نهادهها و ستاندههای تحقیق پس از اعمال ضرایب وزنی58
4-4 نتایج اجرای مدل.60
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات65
5-1 مقدمه.66
5-2 نتیجهگیری.66
5-3 پیشنهادات کاربردی تحقیق67
5-4 پیشنهادات برای تحقیقات آتی.67
منابع.69
پیوستها73
چکیده انگلیسی79
عنوان انگلیسی80
چکیده
دانشگاهها مانند همه سازمانهای دیگر، نیاز دارند که عملکردشان به منظور ایفای نقش مؤثرتر ارزیابی شود و همچنین قادر به استفاده بهینه از منابع محدود خود شوند. هدف این پژوهش ارزیابی عملکرد هر یک از گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، شامل دانشکده علوم انسانی، دانشکده فنی و مهندسی ، دانشکده علوم کشاورزی، دانشکده علوم آب و دانشکده علوم اجتماعی میباشد که با بهره گرفتن از تحلیل پوششی دادهها برای پنج گروه آموزشی انجام گرفت. بنابراین عملکرد پنج گروه آموزشی با متغیرهای نهاده شامل: تعداد پرسنل آموزش، تعداد دانشجو، اعتبارات و تجهیزات و متغیرهای ستانده شامل: متغیرهای آموزشی (تعداد فارغالتحصیلان مقاطع مختلف، تعداد دانشجویان مشروطی) و متغیرهای پژوهشی (تعداد کتب، تعداد مقالات و تعداد طرحهای پژوهشی) مطالعه شد.یافتههای پژوهش نشان داد که به جز گروه آموزشی چهارم دیگر گروههای آموزشی کارا میباشند. همچنین نتایج رتبهبندی گروههای آموزشی کارا با مدل اندرسون و پترسون نشان داد که گروه آموزشی دوم رتبه یک، گروه آموزشی سوم رتبه دو، گروه آموزشی پنجم رتبه سه، گروه آموزشی اول رتبه چهار را به خود اختصاص دادند. در پایان این تحقیق، برخی نتایج، پیشنهادات و همچنین برخی نکات برای تحقیقات مشابه ممکن در آینده ارائه شد.
کلیدواژهها: کارایی، ارزیابی عملکرد، تحلیل پوششی داده ها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر
فصل اوّل کلیّات تحقیق |
1-1 مقدمه
وظایف و رسالت اولیه دانشگاهها گسترش و انتقال دانش است