متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
در بسیاری از واحدهای تولیدی، به ویژه آنهایی که به دلیل گستردگی تولید خدمات و محصولات با وسعت کار بیشتری روبهرو هستند، مدیران تولید برای هدایت و رهبری مناسب عملکرد تولید نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات جامع از عملکرد بخشهای مختلف هستند. جمعآوری این اطلاعات از زمان ورود مواد اولیه به خطوط تولید آغاز میشود و تا تولید محصولات نهایی و خروج آنها از کارخانه ادامه مییابد. تسلط مدیران تولید بر اطلاعات مراحل مختلف تولید موجب میشود تا علاوه بر هدایت و مدیریت بهینهی عملکرد تولید، با اختصاص مناسب منابع، بهرهوری تولید افزایش و کیفیت محصولات بالا رود. لذا ما برای بررسی بهتر در مطالعه پیش رو صرفاً با عنایت به مقولهی اندازه شرکت، تمرکزمان را بر روی شرکتهای کوچک و متوسط (شرکت های زیر مجموعه صنایع غذایی و آشامیدنی استان فارس) قرار دادهایم و عوامل نابی موثر بر بهبود عملکرد شرکت ها با عنایت به نظریات مدیران این شرکتها مورد بررسی قرارداده ایم. تحقیق پیش رو تحقیقی کمی بشمار میآید که با بازنگری گسترده ادبیات مرتبط و همچنین با اجرای مصاحبات ساخت یافته پرسشنامه لازم تدوین و از آن برای جمع آوری داده ها استفاده نموده است. پس از انجام تحلیل های آماری نتیجه تحقیق مزبور اینگونه بیان می شود:
تاثیر عوامل و ابعاد تولید ناب و پیاده سازی آن در عملکرد شرکت ها چگونه است؟
فهرست مطالب
1-2 ضرورت و اهمیت تحقیق (بیان مساله) 3
1-5جامعه آماری و نمونه آماری. 6
فصل دوم:مبانی نظری و ادبیات موضوع
2 – 7 رویکردهای موجود در سنجش عملکرد 14
2-8 معایب اندازهگیری عملکرد به روش سنتی. 15
2- 9 روشهای اجرایی ارزیابی عملکرد سازمانها 16
2-9-1 الگوی فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) 16
2-9-2 مدل ریاضی برنامهریزی آرمانی (مدل GP) 17
2-9-3 مدل تعالی سازمانی EFQM 17
2-9-5 مدل تحلیل پوششی دادهها 19
2-11-1 تولید دستی (1870-1905) 22
2-11-2 تولید انبوه (1905-1950) 22
2-11-5 تفاوتهای اساسی پارادیمهای تولید. 24
2-12 وقایع تاریخی تکامل تولید ناب 26
2-12-1 مرحلهی پیدایش و ایجاد جرقههای تولید ناب. 26
2- 12-2 مرحلهی توجه غرب به بررسی شیوه تولید ژاپنی. 28
2-13 طرح و تشریح مباحث کلی حول حوزه مفهومی و عملیاتی مقوله نابی. 30
2-13-1 اعتبارسنجی مفهوم نابی. 31
2-13-2 تجزیه و تحلیل اعتبار همگرایی تولید ناب. 37
2-13-3 تجزیه و تحلیل اعتبار تمایز تولید ناب. 41
2-14 ذکر نکاتی در رابطه با توسعه مفاهیم و تعاریف نابی. 46
2-14-1 تولید ناب بعنوان یک پیکرهبندی. 49