واحد رشت
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
رشته روانشناسی عمومی
عنوان:
اثربخشی آموزش تابآوری روانی بر کیفیت زندگی و امید به زندگی مادران کودکان ناشنوای شهرستان رشت
استاد راهنما:
دکتر بهمن اکبری
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
1ـ1ـ مقدمه. 2
1ـ2ـ بیان مساله 5
1ـ3ـ اهمیت و ضرورت انجام تحقیق . 7
1ـ4ـ اهداف تحقیق . 8
1ـ4ـ1ـ هدف کلی 8
1ـ4ـ2ـ اهداف جزئی . 8
1ـ5ـ سوالات تحقیق 8
1ـ6ـ فرضیه های تحقیق 9
1ـ7ـ متغیرهای پژوهش 9
1ـ7ـ1ـ متغیرهای مستقل 9
1ـ7ـ2ـ متغیر وابسته 9
1ـ8ـ تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها. 10
1ـ8ـ1ـ تعریف نظری 10
1ـ8ـ2ـ تعاریف عملیاتی . 14
1ـ9ـ قلمرو تحقیق 15
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2ـ1ـ پیشدرآمد. 17
2ـ2ـ تعریف تابآوری 18
2ـ3ـ تاریخچه بررسی تابآوری. 26
2ـ4ـ ویژگیهای فرد تابآور . 27
2ـ5ـ عوامل موثر بر ظرفیت تابآوری 29
2ـ6ـ عوامل حمایتی تابآوری . 31
2ـ7ـ راهکارهای عملی برای افزایش تابآوری. 33
2ـ8ـ کودکان ناشنوا. 34
2ـ9ـ تاریخچه کیفیت زندگی. 39
2ـ10ـ تعریف کیفیت زندگی 39
2ـ11ـ ابعاد کیفیت زندگی 45
2ـ12ـ ابزارهای اندازه گیری عمومی (Generic) در مقابل ابزار خاص (Specific) 47
2ـ13ـ ابزارهای اندازه گیری یگانه در مقابل ابزارهای اندازه گیری چندگانه . 48
2ـ14ـ ابزارهای با امتیاز خلاصه شده در مقابل ابزارهای اندازه گیری با امتیاز جدا برای هر بعد. 49
2ـ15ـ ابزارهای مدولار در مقابل ساده 49
2ـ16ـ استفاده از جانشین در مقابل پرسش از خود فرد 49
2ـ17ـ بررسی کمی در مقابل بررسی کیفی 50
2ـ18ـ ابزارهای وابسته به سلامتی (Health related) در مقایسه با ابزارهای کلی (Overall). 51
2ـ19ـ کیفیت زندگی و ارتباط آن با تندرستی. 52
2ـ20ـ شاخص ترکیبی عینی و ذهنی مفهوم کیفیت زندگی. 53
2ـ21ـ مدلهای تابآوری 56
2ـ21ـ1ـ مدل جبرانی . 57
2ـ21ـ2ـ مدل عامل محافظتی . 57
2ـ21ـ3ـ مدل چالش 58
2ـ22ـ نظریه های کیفیت زندگی 59
2ـ22ـ1ـ نظریهپردازان بیهنجاری (آنومی) و کیفیت زندگی 59
2ـ22ـ2ـ نظریه های بیسازمانی اجتماعی. 59
2ـ22ـ3ـ نظریه های مکتب تضاد 61
2ـ22ـ4ـ نظریه یادگیری اجتماعی 62
2ـ23ـ امید به زندگی 63
2ـ24ـ پیشینه تحقیق 63
فصل سوم: روش تحقیق
3ـ1ـ مقدمه. 92
3ـ2ـ روش تحقیق. 92
3ـ3ـ جامعه آماری،نمونه و روش نمونه گیری. 93
3ـ4ـ معرفی ابزار 94
3ـ5ـ معرفی برنامه مداخله 96
3ـ6ـ پایایی و روایی پرسشنامه امید به زندگی و کیفیت زندگی 103
3ـ7ـ شیوه اجرای پژوهش 104
3ـ8ـ روش تجزیه و تحلیل داده ها. 105
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4ـ1ـ مقدمه. 107
4ـ2ـ توصیف متغیرهای جمعیت شناختی تحقیق 107
4ـ2ـ1ـ توصیف وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان (گروه کنترل). 108
4ـ2ـ2ـ توصیف وضعیت تحصیلات پاسخ دهندگان (گروه آزمایش). 109
4ـ2ـ3ـ توصیف سن پاسخ دهندگان (گروه کنترل) 110
4ـ2ـ4ـ توصیف سن پاسخ دهندگان (گروه آزمایش) 111
4ـ3ـ تحلیل یافتهها 112
4ـ3ـ1ـ ضریب همبستگی بین متغیرهای وابسته. 112
4ـ3ـ2ـ بررسی رابطه خطی بین متغیرهای وابسته 113
4ـ3ـ3ـ بررسی همگنی شیبهای رگرسیون 114
4ـ3ـ4ـ بررسی یکسانی ماتریس واریانس ـ کواریانس. 115
4ـ3ـ5ـ بررسی یکسانی واریانسها . 116
4ـ3ـ6ـ نتایج تحلیل کوواریانس 117
4ـ3ـ7ـ فرضیه های فرعی پژوهش. 121