گروه مشاوره و راهنمایی
پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره خانواده
عنوان :
بررسی رابطه بین هوش هیجانی معلمان زن با خشونت اعمال شده علیه آنان در شهرستان بندرعباس
استاد راهنما:
دکتر مریم صادقی فرد
استاد مشاور:
دکتر سید عبدالوهاب سماوی
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : موضوع پژوهش
1-1 مقدمه : 2
1-2. بیان مسأله : 4
3-1 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش: 7
1-4 اهداف پژوهش : 9
1-4-1 هدف کلی 9
1-4-2 اهداف جزئی: 10
1-5 فرضیه های پژوهش: 10
1-5-1. فرضیه اصلی پژوهش: 10
1-5-2. فرضیه های جانبی پژوهش: 10
1-6. تعریف واژه ها و اصطلاحات: 10
1-6-1 تعاریف مفهومی 10
1-6-2 تعاریف عملیاتی 12
فصل دوم : پیشینه پژوهش
2-1. مقدمه: 14
2-2. گستره نظری مسأله مورد پژوهش. 14
2- 2-1 . مفهوم خشونت 14
2-2-1-1. تاریخچه خشونت خانوادگی 14
2-2-1-2. تعریف خشونت 15
2-2-1-3. تعریف خشونت خانوادگی نسبت به زنان. 16
2-2-1-4. شیوع خشونت 17
2-2-1-5. طبقه بندی خشونت 18
2-2-1-5-1. خشونت بدنی یا فیزیکی: 19
2-2-1-5-2. خشونت روانی: 20
2-2-1-5-3. خشونت جنسی: 20
2-2-1-5-4. خشونت اقتصادی: 21
2-2-1-6. عوامل مؤثر در ارتکاب خشونت 22
2-2-1-7. انواع خشونت در خانواده طبق مشخصات قربانی 25
2-2-1-7-1. خشونت بین همسران: 25
2-2-1-7-1-1. خشونت شوهر نسبت به زن: 25
2-2-1-7-1-2. خشونت زن نسبت به شوهر: 26
2-2-1-7-2. خشونت نسبت به کودکان(کودک آزاری): 27
2-2-1-7-3.خشونت بین فرزندان: 28
2-2-1-7-4.خشونت نسبت به سالمندان: 28
2-2-1-8. عوارض و تبعات خشونت خانوادگی علیه زنان. 29
2-2-1-8-1. عوارض جسمانی خشونت: 29
2-2-1-8-1-1. قتل: 29
2-2-1-8-1-2. صدمات جدی: 30
2-2-1-8-1-3. صدمات دوران بارداری: 30
2-2-1-8-1-4. حاملگی زودهنگام و ناخواسته: 30
2-2-1-8-1-5. بیماری های مقاربتی، شامل HIV/AIDS: 30
2-2-1-8-1-6. استعداد ابتلا به سایر بیماری ها: 30
2-2-1-8-2. عوارض روانی خشونت: 30
2-2-1-9-1. تئوری روان تحلیلی: 31
2-2-1-9-2. تئوری رفتارگرایی: 32
2-2-1-9-3. تئوری انتقال میان نسلی: 33
2-2-1-9-4. تئوری ناکامی پرخاشگری: 33
2-2-1-9-5. تئوری شناختی: 34
2-2-1-9-6. تئوری زیست شناسی اجتماعی: 34
2-2-1-9-7. تئوری منابع: 35
2-2-1-9-8. نظریه کنترل اجتماعی: 36
2-2-1-9-9. تئوری سیتمی خانواده: 36
2-2-1-10. خشونت علیه زنان: 38
2-2-1-11. خشونت علیه زنان و انواع آن (از نظر نوع و زمان وقوع) 38
2-2-1-11-2. خشونت در شیرخواری 39
2-2-1-11-3. خشونت در کودکی: 39
2-2-1-11-4. خشونت در نوجوانی و بزرگی: 40
2-2-1-11-5. خشونت در پیری: 40
2-2-1-12. انواع خشونت علیه زنان: 40
2-2-1-13. خشونت خانگی 43
2-2-2. هوش هیجانی 43
2-2-2-1. مفهوم هوش. 43
2-2-2-2. تعریف هوش. 44
2-2-2-3. انواع هوش. 46
2-2-2-4. هوش هیجانی 47
2-2-2-5. تعاریف هوش هیجانی 48
2-2-2-6. ابعاد هوش هیجانی 50
2-2-2-6-2. آگاهی اجتماعی: 50
2-2-2-6-3. مدیریت روابط: 51
2-2-2-6-4. خودکنترلی: 51
2-2-2-7. دیدگاه های هوش هیجانی 51
2-2-2-7-1. دیدگاه توانمندی (پردازش اطلاعات) 52
2-2-2-7-2. دیدگاه مختلط: 52
2-2-2-8. مدل های هوش هیجانی 53
2-2-2-8-1. مدل توانایی هوش هیجانی سالووی و مایر. 53
2-2-2-8-2. مدل مختلط هوش هیجانی بار– ان. 54
2-2-2-8-3. مدل ترکیبی هوش هیجانی 56
2-2-2-9. الگوی هوش هیجانی: 57
2-2-2-9-1. مشهورترین الگوهای هوش هیجانی: 58
2-2-2-9-1-1. الگوی توانایی سالووی و مایر: 58
2-2-2-9-1-2.الگوی غیر شناختی بار- آن: 58
2-2-2-9-1-3. الگوی شایستگی گلمن: 58
2-2-2-10. سیرتاریخی هوش هیجانی: 59
2-2-2-11.سیر تکاملی هوش هیجانی: 60
2-2-2-12.ویژگی های افرادی که هوش هیجانی بالا دارند. 60
2-2-2-13.اندازه گیری هوش هیجانی 61
2-2-2-13-1. مقیاس ترجیحی: 61
2-2-2-13-2. مقیاس عملکردی: 61
2-2-2-14. اهمیت هوش هیجانی در زندگی 62
2-3. بررسی پیشینه مطالعاتی 65
2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج کشور: 65
2-3-2. پژوهش های انجام شده در ایران: 69
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
3-1. مقدمه: 73
3-2. نوع پژوهش: 73
3-3 جامعه آماری: 73
3-4. نمونه و روش نمونه گیری 73
3-4-1. تعیین حجم نمونه. 73
3-4-2. روش نمونه گیری: 74
3-5 . ابزارهای پژوهش. 74
3-5-1. پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن: 74
3-5-1-1 روایی پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن: 75
3-5-1-2 پایایی پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن: 75
3-5-1-3شیوه نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن: 76
3-5-2. پرسشنامه سنجش خشونت نسبت به زنان. 78
3-5-2-1. روایی و پایایی پرسشنامه: 78
3-5-2-2. نمرهگذاری پرسشنامه: 81
3-5-3. روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها: 81
فصل چهارم : یافته های پژوهش
4-1. مقدمه: 83
4-2. یافته های توصیفی پژوهش: 83