دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات گیلان
پایان نامه:
جهت اخذ درجه کارشناسی ارشدرشته روانشناسی عمومی
موضوع :
بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای
استاد راهنما:
دکترعباس صادقی
اردیبهشت ماه 1394
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان. صفحه
چکیده فارسی. 4
فصل اول:کلیات پژوهش
1-1-مقدمه 3
1-2-بیان مساله. 6
1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش 11
1-4-اهداف پژوهش. 13
1-5-سوالهای پژوهش 13
1-6- فرضیه های پژوهش 15
1-7- تعریف متغیرها، پیش فرضها و اصطلاحات تحقیق. 15
فصل دوم:ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1-مقدمه 18
2-2-تاب آوری. 18
2-3-انواع تابآوری. 28
2-4-محیط یادگیری. 34
2-5-سبک شناختی فرد دریادگیری 39
2-6-فرهنگ سازمانی یادگیری 40
2-7- درک خودکارآمدی افراد از یادگیری. 42
2-8-رویکردهای یادگیری 48
2-9-حل مسأله. 52
2-10- اصول حل مسأله. 53
2-11- فرآیند حل مسأله 53
2-12-جهت گیری به مسئله 58
2-13-عوامل شکل دهنده استراتژی در شطرنج 59
2-14-پیشینه پژوهش. 75
2-14-1-پیشینه پژوهش در ایران 75
2-14-2-پیشینه پژوهش در خارج 80
فصل سوم:روش شناسی پژوهش
3-1-مقدمه 85
3-2-روش تحقیق. 85
3-3- جامعه آماری. 85
3-4- روش نمونه گیری. 85
3-5-حجم نمونه و ویژگیهای آن. 85
3-6-ابزار پژوهش 86
3-7-روش های تجزیه تحلیل داده ها 89
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1-مقدمه 91
4-2-یافته های توصیفی 91
4-3-تحلیل مربوط به فرضیه ها. 95
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری
5-1-مقدمه 118
5-2-بحث و نتیجه گیری. 118
5-3-محدودیتها 128
5-4-پیشنهادها 128
5-5-پیشنهادهای کاربردی. 129
منابع . 131
پیوستها 139
پرسشنامه سبک های حل مساله 140
پرسشنامه تاب آوری 142
پرسشنامه سبک های یادگیری. 144
چکیده لاتین. 145
فهرست جداول
جدول4-1فراوانی و درصد جنسیت 91
جدول 4-2-فراوانی و درصد سن 91
جدول4-3- فراوانی و درصد میزان تحصیلات. 92
جدول4-4-فراوانی و درصد سابقه 92
جدول4-5-فراوانی و درصد سطح بازیکنان 93
جدول4-6-فراوانی و درصد سبک یادگیری 93
جدول4-7-شاخص های توصیفی میزان سبکهای یادگیری، حل مساله و تاب آوری. 94
جدول4-8- آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (K-S) در بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها 94
جدول4-9-جدول تقاطعی بین سبک های یادگیری و حرفه ای و غیر حرفه ای بودن با توجه جنسیت 95
جدول4-10-نتیجه آزمون سوال اول بر اساس شاخص خی دو. 96
جدول4-11-جدول تقاطعی بین سبک های یادگیری و حرفه ای و غیر حرفه ای بودن با توجه سن 96
جدول4-12-نتیجه آزمون سوال اول بر اساس شاخص خی دو. 98
جدول4-13-جدول تقاطعی بین سبک های یادگیری و حرفه ای و غیر حرفه ای بودن با توجه سابقه 98
جدول 4-14- نتیجه آزمون سوال اول بر اساس شاخص خی دو 100
جدول4-15- جدول تقاطعی بین سبک های یادگیری و حرفه ای و غیر حرفه ای بودن با توجه تحصیلات. 101
جدول4-16- نتیجه آزمون سوال اول بر اساس شاخص خی دو. 103
جدول4-17- آزمون ناپارامتریک یومن ویتنی در بررسی سطح بازیکنان و تاب آوری 103
جدول4-18- شاخص های آزمون یومن ویتنی در بررسی سطح بازیکنان و تاب آوری 104
جدول4-19- آزمون ناپارامتریک یومن ویتنی در بررسی جنسیت و تاب آوری. 104
جدول4-20- شاخص های آزمون یومن ویتنی در بررسی جنسیت و تاب آوری 104
جدول4-21- آزمون ناپارامتریک کروسکال-والیس در بررسی سطح بازیکنان و تاب آوری. 105
جدول4-22- شاخص های آزمون کروسکال-والیس در بررسی سطح بازیکنان و تاب آوری 105
جدول4-23- آزمون ناپارامتریک کروسکال-والیس در بررسی سن و تاب آوری 105
جدول4-24- شاخص های آزمون کروسکال-والیس در بررسی سن و تاب آوری 106
جدول4-25- آزمون ناپارامتریک کروسکال-والیس در بررسی سطح بازیکنان و تاب آوری. 106
جدول4-26- شاخص های آزمون کروسکال-والیس در بررسی سطح بازیکنان و تاب آوری 106
جدول4-27- آزمون ناپارامتریک کروسکال-والیس در بررسی سابقه و تاب آوری 107
جدول4-28- شاخص های آزمون کروسکال-والیس در بررسی