« واحد رشت »
دانشکده مدیریت و حسابداری،گروه مدیریت دولتی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (MS.C)
گرایش: مدیریت منابع انسانی
عنوان:
تاثیر مهارتهای ارتباطی مدیران(همدلی، مثبت گرایی، تساوی) بر رضایت شغلی کارکنان
در ادارات امور مالیاتی استان گیلان
استاد راهنما:
دکتر حسین گنجی نیا
استاد مشاور:
دکتر محمدرضا آزاده دل
زمستان 91
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول – کلیات پژوهش |
1-1 مقدمه . 2
1-2 بیان مساله 3
1-3 اهمیت پژوهش 4
1-4 اهداف پژوهش . 5
1-5 چارچوب نظری تحقیق 6
1-6 فرضیات تحقیق . 9
1-7 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش . 9
1-7-1 متغیر وابسته: رضایت شغلی . 9
1-7-2 متغیر مستقل: مهارتهای ارتباطی . 10
1-7-2-1 مثبت گرایی 10
1-7-2-2 همدلی 11
1-7-2-3 تساوی 12
1-8 قلمرو تحقیق 12
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل دوم – مبانی نظری تحقیق |
بخش اول- رضایت شغلی
2-1 رضایت شغلی 15
2-1-1 تعریف رضایت شغلی 16
2-1-2 نظریه های مختلف در خصوص رضایت شغلی . 17
2-1-2-1 نظریه ارزش 18
2-1-2-2 نظریه بریل 18
2-1-2-3 نظریه امید و انتظار . 18
2-1-2-4 نظریه نقشی 19
2-1-2-5 نظریه بلیک و موتون . 19
2-1-2-6 نظریه کامروایی نیاز 19
2-1-2-7 نظریه هالند . 19
2-1-2-8 نظریه الگوی انگیزشی پورتر و لاولر . 20
2-1-3 عوامل موثر بر رضایت شغلی 21
2-1-3-1 عوامل درونی محتوایی، صفات و ویژگی های کار 24
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-1-3-2 عوامل زمینه ساز بیرونی . 25
2-1-3-2-1 یکسانی حقوق و مزایا 25
2-1-3-2-2 شرایط مناسب کاری و همکاران مساعد . 26
2-1-3-3 ویژگیهای فردی . 27
2-1-3-3-1 تناسب شغل با ویژگیهای فردی . 27
2 -1-4 پیامد رضایت و عدم ضایت شغلی . 29
2-1-5 رضایت شغلی و جنسیت 32
بخش دوم – ارتباطات
2-2 ارتباطات 34
2-2-1 تعریف ارتباطات 36
2-2-2 طبقه بندی فرایند ارتباطات . 37
2-2-2-1 مدل میچل و رایس 37
2-2-2-2 مدل برکو- ولوین . 38
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-2-2-2-1 الگوی خطی ارتباطات . 38
2-2-2-2-2 الگوی تعاملی ارتباطات . 39
2-2-3 اهمیت ارتباطات و مهارتهای ارتباطی . 40
2-2-4 نقش ارتباطات 42
2-2-5 انواع ارتباطات . 44
2-2-5-1 ارتباط با خود 44
2-2-5-2 ارتباط با دیگران . 44
2-2-5-3 ارتباط جمعی یا عمومی . 44
2-2-6 موانع ارتباطی . 46
2-2-7 ارتقای اثربخشی ارتباطات 47
2-2-8 سه اصل مورد نیاز برای ارتباط کارآمد . 48
2-2-9 همدلی 48
2-2-9-1 بخشهای سه گانه همدلی 50
2-2-9-2 راه های رسیدن به همدلی . 52
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-2-9-3 هوش هیجانی و همدلی 54
2-2-10 مثبت گرایی 55
2-2-10-1 رفتار سازمانی مثبت گرا 58
2-2-10-2 چند راهکار جهت تقویت مثبت اندیشی . 64
2-2-10-3 موانع مثبت اندیشی . 65
2-2-10-4 روانشناسی مثبت گرا 67
2-2-11 عدالت و تساوی در بین کارکنان 68
2-2-11-1 انواع عدالت . 69
2-2-11-2 انواع کارکنان از لحاظ دیدگاهشان نسبت به برابری . 70
بخش سوم – پیشینه تحقیق
2-3 پیشینه تحقیق 75
2-3-1 تحقیقات داخلی . 75
2-3-2 تحقیقات خارجی . 80
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل سوم – روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه . 87
3-2 روش تحقیق . 87
3-3 جامعه آماری و نمونه 88
3-3-1 جامعه آماری . 88
3-3-2 حجم نمونه 88
3-4 ابزار جمع آوری داده ها 90
3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات . 92
3-5-1 روایی/ اعتبار 92
3-5-2 پایایی/ اعتمادپذیری . 92
3-6 روش های تجزیه تحلیل داده ها 94
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل چهارم – تجزیه تحلیل داده ها
4-1 مقدمه 96
4-2 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان . 97
4-2-1 توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان . 97
4-2-2 توصیف متغیرسن پاسخ دهندگان 98
4-2-3 توصیف متغیرسمت پاسخ دهندگان . 99
4-2-4 توصیف متغیرسابقه خدمت پاسخ دهندگان 100
4-3 توصیف متغیرهای تحقیق . 101
4-3-1 توصیف متغیرمثبت گرایی 101
4-3-2 توصیف متغیرهمدلی . 102
4-3-3 توصیف متغیرتساوی . 103
4-3-4 توصیف متغیرمهارتهای ارتباطی 104
4-3-5 توصیف متغیرکار 105
4-3-6 توصیف متغیر سرپرست. 106
فهرست مطالب
عنوان صفحه