۴-۳-۱۷: صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد.۴۲
۴-۳-۱۸: مقررات خاص مربوط به سردفتران و دفتریاران۴۳
۴-۳-۱۹: مقررات خاص شاغلین در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران۴۴
۴-۴: تفاوت بیمه های اجتماعی و تجارتی.۴۷
۵- تغییر شرایط برخورداری از مزایای تامین اجتماعی در قانون مدیریت خدمات کشوری.۴۸
۵-۱: تغییر شرایط بازنشستگی کارکنان دستگاه های اجرایی۴۹
۵-۱-۱: شرایط بازنشستگی مشمولین صندوق بازنشستگی کشوری در قوانین قبلی.۵۰
۵-۱-۲ : شرایط بازنشستگی مشمولین قانون تامین اجتماعی۵۱
۵-۱-۳ : شرایط بازنشستگی در قانون مدیریت خدمات کشوری۵۲
۵-۲: تغییر شرایط برخورداری بیمه شدگان تبعی از مزایای تامین اجتماعی.۵۳
۵-۳: گسترش پوشش بیمه بیکاری به کارمندان دستگاه های اجرایی.۵۵
۵-۴: شرایط دریافت و مبلغ کمک هزینه عائله مندی و اولاد.۵۵
۵-۵: تکلیف دستگاه های اجرایی به فراهم کردن پوشش بیمه مکمل برای کارمندان، بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان.۵۸
۵-۶: مرخصی استعلاجی۵۹
۵-۷: اشتغال بازنشستگان۵۹
فصل دوم: تاثیر بیمه های اجتماعی در عرصه اجتماعی و اقتصادی.۶۰
۱- در عرصه اجتماعی۶۰
۱-۱: حمایت از گروه های زحمتکش ۶۰
۱-۲: صیانت از نیروهای کار در جامعه و رها ساختن آنها از بیم و هراس و ناامنی.۶۱
۱-۳: کاستن از شدت اختلاف و تفاوتهای میان طبقات اجتماعی و توزیع مجدد آنها بطور عادلانه.۶۲
۱-۴: برقراری تعاون اجتماعی بجای فردیت در روابط انسانی.۶۲
۱-۵: تاکید بر فضیلت کار و تقویت اخلاق حرفه ای.۶۳
۲- در عرصه اقتصادی۶۳
۲-۱: تامین درآمد جایگزین بجای درآمد قطع شده۶۳
۲-۲: پوشش هزینه های خانوادگی و هزینه های استثنایی ناشی از بیماری یا حادثه یا وفات۶۴
۲-۳: افزایش فرصت کار و استخدام۶۵
۳- آثار و تبعات قوانین موضوعه و مصوبات دولت بر تعهدات و استقلال سازمانهای بزرگ بیمه ای همچون تامین اجتماعی.۶۶
بخش دوم: یکسان سازی انواع بیمه و جایگاه آن در حقوق موضوعه۶۸
فصل اول: تحلیل و بررسی امکان و عدم امکان تجمیع صندوقهای بیمه ای.۶۹
۱- تجمیع صندوق های بیمه ای۶۹
۱-۱: هدف تجمیع۷۰
۱-۲: فروض متصور بر نحوه تجمیع۷۱
۱-۳: قلمرو تجمیع.۷۳
۱-۴ : زمان تجمیع۷۳
۲- عدم امکان تجمیع صندوق های بیمه ای۷۴
۲-۱: موانع احتمالی تجمیع.۷۴
۲-۲: رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال اساسنامه تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق خدمات درمانی توسط دولت و تجمیع این صندوق ها در سازمان تامین اجتماعی.۷۵
۲-۳: یکسان سازی بیمه های درمانی و تشکیل بیمه سلامت.۸۰
فصل دوم: ضرورت یکسان سازی انواع بیمه برای آحاد جامعه۸۲
۱- طرح بیمه اجتماعی فراگیر ( همگانی ).۸۲
۲- یکسان سازی انواع بیمه و ضرورت رعایت عدالت۸۵
۲-۱: حق تامین اجتماعی، حق مسلم بشری.۸۵
۲-۲: رویکرد عدالت در نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی.۸۸
نتیجه گیری و پیشنهاد :۹۳
منابع و ماخذ:.۹۸
چکیده:
ارائه بیمه از بهترین و بالاترین خدماتى است که کیفیت بالاى آن و عدالت در برقرارى آن مى تواند معیار قابل قبولى براى سنجش درجه پیشرفت یک کشور باشد. در بعضى کشورها بیمه هاى مختلفى به شهروندان ارائه مى گردد؛ براى مثال در کشورمان ایران، بیمه هایى همچون بیمه تامین اجتماعى، خدمات درمانى، نیروهاى مسلح و. وجود دارد که افراد با اشتغال به مشاغل مختلف مجبور به پذیرش شرایط خاص آن مى گردند که با عنایت به خدمات مختلفى که این صندوق ها ارائه مى نمایند؛ به نظر مى رسد عدالت اجتماعى و برابرى حقوق شهروندان آنچنان که اصول ۱۹و۲۰ قانون اساسى بدان اشاره مى نماید چندان رعایت نمى گردد. لذا لازم است ساز و کارها و تمهیداتى در این راستا اندیشیده شود تا با ایجاد رقابت، خدمات بهتر و بیشترى به شهروندان ارائه گردد و یا با یکسان سازى انواع آن زمینه برابرى حقوق شهروندان و نیز اجرای کامل و صحیح اصل ۲۹ قانون اساسی که اشعار می دارد: “برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی درمانی و مراقبتهای پزشکی به صورت بیمه و غیره، حقی است همگانی. دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایتهای مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند”، فراهم شود.
***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***
متن کامل را می توانید دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه