پایان نامه ارشد رشته مدیریت اجرایی: بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده دراداره کل پست استان آذربایجان شرقی ارسال شده در 1 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحدگرمی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A» در رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک عنوان: بررسی رابطه هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده دراداره کل پست استان آذربایجان شرقی استاد راهنما: دکتر حسین علی پور استاد مشاور: دکتر ابراهیم دادفر برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: چکیده. 1 فصل اول: کلیات تحقیق 1-1- مقدمه. 2 1-2- بیان مساله . 3 1-3- سوال اصلی 4 1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق . 4 1-5- اهداف تحقیق 5 1-5-1- اهداف کلی 5 1-5-2- اهداف فرعی 5 1-6- چارچوب نظری 5 1-6-1- نظریه آکادمی هوش عاطفی دانیل گولمن 5 1-6-2- نظریه میخائیل مارکوارت 6 1-7- فرضیه های تحقیق 6 1-7-1- فرضیه اصلی. 6 1-7-2- فرضیه های فرعی. 6 1-8- متغیرهای تحقیق 7 1-8-1 متغیر مستقل 7 1-8-2- متغیر وابسته. 7 1-9- قلمروتحقیق 7 1-10- تعریف مفهومی متغیرها. 7 1-11- تعریف عملیاتی متغیرها. 8 1-12- مدل مفهومی تحقیق. 9 1-13- مدل عملیاتی تحقیق 9 فصل دوم :ادبیات تحقیق بخش اول: هوش عاطفی 2-1- مقدمه. 10 2-2- عاطفه 11 2-3- هوش. 12 2-3-2- نظریه سه وجهی استرنبرگ 12 2-3-3-نظریه هوش چندگانه 13 2-4- انواع هوش. 14 2-4-1- هوش مصنوعی 14 2-4-2- هوش طبیعی. 15 2-4-3- هوش اجتماعی. 16 2-5- هوش عاطفی و بهره هوشی 16 2-5-1- مقایسه هوش عاطفی و عقلی. 17 2-5-2- رابطه هوش عاطفی و اثربخشی مدیران 18 2-5-3- مفاهیم اساسی هوش عاطفی ازدیدگاه مایر و سالووی 18 2-5-4- مفاهیم اساسی هوش عاطفی ازنظر بار – آن 20 2-6- هوش فرهنگی 24 2-6-1- تعریف هوش فرهنگی 24 2-6-2- ابعاد هوش فرهنگی. 25 2-6-3- اجزای هوش فرهنگی 25 2-7- هوش عاطفی. 26 2-7-1- تعریف هیجان 29 2-7-2- تعریف هوش هیجانی دانیل گولمن. 29 2-7-3- ابعاد هوش هیجانی 29 2-7-4- رابطه هوش عاطفی و شخصیت 30 2-7-5- جذابیت هوش هیجانی. 30 2-7-6- هوش عاطفی و بهره هوشی. 31 2-7-7- اندازه گیری هوش هیجانی. 31 2-7-8- اهمیت هوش هیجانی 32 2-7-9- گسترش هوش هیجانی 33 2-7-10- رابطه هوش هیجانی با هوش فرهنگی. 33 2-7-11- آموزش هوش هیجانی. 34 2-7-12- مبانی هوش هیجانی . 34 بخش دوم: فرهنگ سازمانی یادگیرنده 2-2-1-مقدمه . 35 2-2-2- تعریف فرهنگ. 35 2-2-3- تعریف فرهنگ سازمانی 36 2-2-4- مدل های رایج فرهنگ . 36 2-2-5- ویژگی های فرهنگ سازمانی 37 2-2-6- نقش و کارکرد های فرهنگ در سازمان 38 2-2-7- شکل گیری فرهنگ سازمانی . 38 2-2-8- انواع فرهنگ سازمانی 39 2-2-9- سطوح فرهنگ سازمانی شاین. 40 2-2-10- مفهوم سازمان یادگیرنده 42 2-2-10-1- تعریف سازمان. 42 2-2-10-2- تعریف یادگیری. 42 2-2-10-3- تعریف سازمان یادگیرنده. 42 2-2-11- ابعاد سازمان یادگیرنده 43 2-2-12- ساختار سازمان یادگیرنده. 43 2-2-13- تاثیر ارزش بر فرهنگ سازمانی 44 2-2-14- مدیریت ساز مان های یادگیرنده. 44 2-2-15- تاریخچه سازمان یادگیرنده. 44 2-2-16- قواعد کلی در سازمان های یادگیرنده. 45 بخش سوم: هوش هیجانی و فرهنگ سازمانی یادگیرنده 2-3-1- مقدمه. 47 2-3-2- خودآگاهی و فرهنگ سازمانی یادگیرنده 47 2-3-3- فرهنگ سازمانی یادگیرنده 47 2-3-3-1- ویژگی های فرهنگ سازمانی یادگیرنده. 48 2-3-4- تاریخچه پست 50 2-3-4-1- اداره کل پست استان آذربایجان شرقی. 50 بخش چهارم:پیشینه تحقیق 2-4-1- مقدمه 51 2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل وخارج 51 2-4-2-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 51 2-4-2-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور 51 2-4-3- انواع مدل های هوش عاطفی . 52 فصل سوم: روش شناسی تحقیق 3-1- مقدمه. 53 3-2- روش تحقیق. 54 3-3- جامعه و نمونه آماری 54 3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات. 54 3-5- پایایی و روایی ابزار سنجش. 55 3-6- روش تجزیه و تحلیل داده های آماری 56 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات 4-1-مقدمه. 57 4-2- بخش اول: آمار توصیفی. 58 4-3- بخش دوم: آمار توصیفی 60 4-4- بخش سوم: آزمون فرضیه ها 64 ادامه مطلب