دانشگاه آزاد اسلامی
واحد نراق
پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد
(M.A)
رشته مدیریت دولتی گرایش مالی
عنوان:
بررسی تأثیر جهت گیری کارآفرینی بر رشد شرکتهای کوچک در شهر گلپایگان
استاد راهنما :
دکتر فتانه علیزاده
استاد مشاور:
دکتر محسن شفیعی
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده: .1
فصل اول
کلیات تحقیق. 2
1-1 مقدمه 3
1-2 بیان مساله 5
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق6
1-4 چارچوب نظری. 7
1-5 فرضیات 9
1-6 اهداف تحقیق. 9
1-6-1 هدف کلی. 9
1-6-2 هدف فرعی. 9
1-7 قلمرو تحقیق. 10
1-7-1 قلمرو موضوعی10
1-7-2 قلمرو مکانی. 10
1-7-2 قلمرو زمانی. 10
1-8 تعاریف مفهومی. 10
1-9تعاریف عملیاتی11
فصل دوم
مروری بر ادبیات تحقیق. 12
2-1 مقدمه 13
2-2 کارآفرینی سازمانی : 14
2-3 اهمیت و ضرورت کارآفرینی در سازمان و شرکتها : 15
2-4 رفتار کارآفرینانه : 16
2-5 مهارتهای کارآفرینی. 17
2-5-1 مهارت شخصی. 17
2-5-2مهارتهای مدیریتی. 17
2-5-3 مهارتهای فنی. 17
2-6 راهبرد کارآفرینی سازمانی ( شرکتی ) 18
2-7 موانع و محدودیتهای کارآفرینی. 19
2-8 عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی ( شرکتی ) 22
2-8-1 عوامل ساختاری کارآفرینانه 22
2-8-2 عوامل رفتاری کارآفرینانه 22
2-8-3 عوامل زمینه ای کارآفرینانه 22
2-9 ساختار شرکتهای های کارآفرین. 22
2-10 ویژگی های شرکت های کارآفرین. 23
2-11 الگوهای شرکتهای کارآفرین. 24
2-11-1 الگوی کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن. 24
2-11-2 الگوی کارآفرینی سازمانی کوراتکو و نافزیگر. 25
2-11-3 الگوی کارآفرینی سازمانی اکهلس و نت 26
2-12 گرایش کارآفرینی ( جهت گیری کارافرینانه ) 26
2-13 فرهنگ سازمانی و نوآوری. 27
2-14 نوآوری. 29
2-14-1 انواع نوآوری. 30
2-14 -2 مراحل نواوری. 32
2-15 ریسک پذیری. 34
2-16 پیشینه تحقیق. 37
2-16-1تحقیقات داخلی.38
2-16-2 تحقیقات خارجی. 38
فصل سوم
روش اجرای تحقیق. 40
3-1 مقدمه 41
3-2 روش تحقیق. 41
3-3 جامعه مطالعاتی. 42
3-3-1حجم نمونه42
3-4 روش جمع آوری اطلاعات 43
3-5 روایی و پایایی پرسشنامه 44
3-5-1 تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه 44
3-5-2 تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه 44
3-6 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 46
3-6-1 مفروضات در کاربرد آزمون همبستگی خطی. 46
3-6-2 آزمون دوربین واتسون. 46
3-7 بررسی نرمال بودن داده ها 49
3-7-1 آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف 49
3-7-2- تجزیه وتحلیل رگرسیون. 50
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادهها 51
4-1 مقدمه 52
4-2 نتایج توصیفی تحقیق. 52
4-3 تحلیل دادهها 55
4-3-1 آزمون دوربین واتسون. 55
4-3-2 آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف 56
4-4 بررسی فرضیه های تحقیق. 56
فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادات 64
5-1 مقدمه 65
5-2 نتیجه گیری فرضیات 65
5-2-1 فرضیه 1. 65
5-2-2 فرضیه 2. 66
5-2-3 فرضیه 3. 66
5-2-4 فرضیه 4. 66
5-3 پیشنهاد مبتنی بر تحقیق. 67
5-4 پیشنهاد به محققین آتی. 69
پیوست ها 71
منابع و ماخذ 79
منابع فارسی: 80
منابع لاتین: 82
Abstract: 84
چکیده
کارآفرینی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فرآیند توسعه ی جوامع دارد.کسب و کارهای کوچک بهترین مآمن برای فعالیتهای کار آفرینانه است و این امر مستلزم آن است که صاحبان و کارکنان کسب و کارهای کوچک از مهارت ها و تواناییهای کارآفرینانه برخوردار باشند.بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر جهت گیری کارآفرینی روی رشد شرکتهای کوچک در شهر گلپایگان می باشد .نمونه آماری تحقیق حاضر شامل 60 شرکت از شرکتهای کوچک در شهر گلپایگان است، که با بهره گرفتن از فرمول ککران به دست آمده است. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه می باشد. با توجه به نوع مطالعه و متغیرهای آن و با توجه به مسئولیت کارآفرینی و حجم اطلاعاتی که در اختیار مدیران ارشد قرار دارد، پرسشنامه ها به طور خاص در اختیار این مدیران قرار گرفته و اطلاعات مورد نیاز گردآوری شده است .پرسشنامه شامل 15 سؤال بوده و برای سنجش روایی پرسشنامه ها در ابتدا سعی شد از پرسشنامه- های استاندارد بهره گرفته و با بهره گرفتن از آن ها پرسش نامه ی ابتدایی تدوین شد و جهت تعیین پایایی پرسشنامه مذکور نیزاز آلفای کرونباخ و روش ثبات درونی استفاده شد که میزان آلفای بدست آمده نشانگر پایایی مناسب بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی می باشد.در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل و بررسی داده ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی )ضریب همبستگی اسپیرمن و پیرسون وآزمون دوربین واتسون و کولموگوروف- اسمیرنوف ( و نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که بین جهت گیری کارآفرینی با رشد فروش و رشد کارکنان شرکتهای کوچک رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد ولی بین عمر شرکتهای کوچک با رشد فروش و رشد کارکنان آنها ارتباط منفی و معکوس وجود دارد.