دانشگاه آزاد اسلامی
واحد نراق
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A»
مدیریت دولتی گرایش مالی
عنوان:
بررسی رابطه بهسازی نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی در سازمان آموزش و پرورش قم
استاد راهنما:
دکتر محمدرضا عسگری
استاد مشاور:
دکتر علی صباغیان
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالـب
عنوان صفحه
پیشگفتار 1
چکیده. 2
فصل اول : کلیات پژوهش
1-1) مقدمه 4
1-2) بیان مساله. 4
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق. 7
1-4) اهداف پژوهش. 8
1-5) سوالات پژوهش. 9
1-6) فرضیه های پژوهش 9
1-7) قلمرو پژوهش. 10
1-7-1) قلمرو موضوعی. 10
1-7-2) قلمرو مکانی. 10
1-7-3) قلمرو زمانی 10
1-8) کاربرد نتایج پژوهش. 11
1-9) تعریف واژه ها و اصطلاحات 11
خلاصه 12
فصل دوم: ادبیات موضوع پژوهش
2-1) مقدمه 14
2-2) بخش اول: بهسازی نیروی انسانی 15
2-2-1) مفهوم بهسازی 15
2-2-2) اهداف بهسازی. 16
2-3) بخش دوم: آموزش 17
2-3-1) تعریف آموزش. 17
2-3-2) روشها و فنون آموزش کارکنان. 18
2-3-3) آموزش های ضمن خدمت. 21
2-3-4) نیازسنجی آموزشی . 22
2-3-4-1) مفهوم نیاز 22
2-3-4-2) اهداف نیازسنجی 23
2-3-5) اهداف آموزش کارکنان 24
2-3-6) آموزش اثربخش. 25
2-3-6-1) ویژگیهای یک آموزش اثربخش. 26
2-3-6-2) نتایج و فواید آموزش اثربخش 27
2-3-7) عوامل ناکامی سازمانها در آموزش کارکنان 28
2-4) بخش سوم: توانمندی سازی کارکنان 29
2-4-1) مفهوم توانمندی سازی 30
2-4-2) تعاریف توانمندی سازی. 32
2-4-3) دلایل اجرای فرآیند توانمندی سازی در سازمانها 33
2-4-4) اصول توانمندی سازی کارکنان 34
2-4-5) الزامات برنامه های توانمندی سازی در سازمان 35
2-4-6) مزایای توانمندی سازی 36
2-4)-7 مدیریت و توانمندی سازی کارکنان 37
2-4-8) دلایل مخالفت مدیران با فرآیند توانمندی سازی کارکنان 39
2-5) بخش چهارم: سرمایه اجتماعی 39
2-5-1) مفهوم سرمایه اجتماعی 40
2-5-2) ابعاد سرمایه اجتماعی. 41
2-5-2-1) بعد ساختاری 42
2-5-2-2) بعد شناختی 43
2-5-2-3) بعد رابطه ای. 44
2-5-3) سرمایه اجتماعی و انواع سرمایه های سازمانی. 45
2-5-3-1) مقایسه سرمایه اجتماعی با دیگر سرمایه ها 46
2-5-3-2) فواید و مزایای سرمایه اجتماعی برای سازمان ها 47
2-6) بخش پنجم: پیشینه تحقیق. 48
2-6-1) مطالعات داخلی 48
2-6-2) مطالعات خارجی 54
خلاصه 55
فصل سوم: روش تحقیق
3-1) مقدمه 57
3-2) نوع پژوهش. 57
3-3) جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری. 57
3-4) روش جمع آوری داده ها. 58
3-5) ابزار جمع آوری داده ها. 58
3-5-1) اجزای پرسشنامه 59
3-5-2) روایی پرسشنامه 60
3-5-3) پایایی آزمون. 60
3-5-4) روش نمره گذاری در طیف لیکرت 61
3-6 ) متغیرهای تحقیق. 62
3-7) روشها و آزمون های آماری. 62
خلاصه 63
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه. 66
4-1) بررسی و توصیف اطلاعات مربوط به خصوصیات عمومی کارکنان 66
4-1-1) جنسیت 66
4-1-2) سن. 67
4-1-3) تحصیلات 67
4-1-4) رشته تحصیلی. 68
4-1-5) سابقه کار. 68
4-2) آزمون فرضیات پژوهش 69
4-2-1) فرضیه اصلی. 70
4-2-2) فرضیه فرعی اول. 71
4-2-3) فرضیه فرعی دوم. 72
4-2-4) فرضیه فرعی سوم 73
4-3) یافته های جانبی پژوهش 74
4-3-1) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به جنسیت 74
4-3-2) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به سن آنها. 75
4-3-3) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به تحصیلات آنها 76
4-3-4) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به سابقه کار آنها 78
4-3-5) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به رشته تحصیلی آنها 79
4-3-6) رتبه بندی سوالات پرسشنامه. 80
خلاصه 82
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه. 84
5-1) خلاصه و نتیجه گیری 84
5-1-1) یافته ها از خصوصیات عمومی پاسخ دهندگان 85
5-1-2) نتایج آزمون های آماری پژوهش 86
5-1-3) یافته های جانبی 88
5-1-4) مقایسه یافته ها با مطالعات پیشین. 90