پایان نامه ارشد رشته مدیریت: شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری سهامداران در خرید سهام عادی در بورس اوراق بهادار ارسال شده در 1 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی دانشکده تحصیلات تکمیلی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی گرایش مالی عنوان: شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری سهامداران در خرید سهام عادی در بورس اوراق بهادار تهران با بهره گرفتن از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره استاد راهنما: دکتر محمد حسن زاده استاد مشاور: دکتر حبیب ابراهیم پور برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: چکیده 1 فصل اوّل: کلیات تحقیق 1-1- مقدمه 2 1-2- اهمیت موضوع (تعریف مساله هدف از اجراء و کاربرد نتایج تحقیق) 3 1-3- اهداف پژوهش. 4 1-4- فرضیات (یا سئوالات پژوهشی). 4 1-4-1- سؤالات اصلی پژوهش 4 1-4-2- فرضیات پژوهش 5 1-5- قلمرو تحقیق 5 1-5-1- قلمرو موضوعی 5 1-5-2- قلمرو مکانی 5 1-5-3- قلمرو زمانی. 6 1-6- محدودیتهای تحقیق. 6 1-7- روش تحقیق 6 1-8- شرح واژهها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق. 7 فصل دوّم: مروری بر تحقیقات انجام شده 2-1- مقدمه 8 2-2- بورس اوراق بهادار. 9 2-2-1- علل پیدایش بورس اوراق بهادار 9 2-2-2- سابقه ایجاد بورس در ایران 11 2-2-3- جایگاه بورس اوراق بهادار در بازار سرمایه ایران 12 2-2-4- معیارهای تشخیص میزان و نحوه فعالیت یک بورس. 12 2-2-5- مزایای سرمایهگذاری در بورس. 13 2-2-6- مزایای ورود به بورس برای شرکتها 14 2-2-7- مؤلفههای اصلی بورس اوراق بهادار 14 2-2-8- روشهای ورود به بورس اوراق بهادار 16 2-2-9- روشهای تحلیل اوراق بهادار. 16 2-2-10- مقررات حاکم بر بازار بورس اوراق بهادار 18 2-3- سهام عادی. 25 2-3-1- مفهوم سهام و سهام عادی 25 2-3-1-1- مفاهیم مرتبط با سهام عادی 25 2-3-1-1-1- حق مالکیت 25 2-3-1-1-2- سررسید سهام عادی. 26 2-3-1-1-3- حق رأی. 26 2-3-1-1-4- ارزش دفتری. 27 2-3-1-1-5- حق تقدم خرید سهام 27 2-3-1-1-6- تعیین ارزش سهام عادی. 28 2-3-2- نحوه تصمیم گیری خریداران سهام عادی در بورس اوراق بهادار . 29 2-3-2-1- انتخاب سهام. 29 2-3-2-1-1- انواع تجزیه و تحلیل بنیادی. 30 2-3-2-2- تعیین ارزش سهام عادی. 35 2-3-2-2-1- براساس سود 35 2-3-2-2-2- براساس سود سهام پرداختی. 36 2-4- عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایه گذاران. 38 2-4-1- مفهوم سرمایهگذاری. 38 2-4-2- راهبردهای سرمایهگذاری 38 2-4-3- مدلهای تصمیم گیری سرمایه گذاران. 39 2-4-3-1- مدل تصمیم گیری اقتصادی عقلائی 39 2-4-3-2- مدل اقتصادی رفتاری. 39 2-4-3-3- مدل نوین مالی 39 2-4-3-4- مدل / تئوری چشم انداز 40 2-4-4- نظریات تأثیرگذار بر رفتار سرمایه گذاران 42 2-4-4-1- عوامل استراتژیک مکمل در بازار مالی 42 2-4-4-2- نظریات جمعیتی و مدلهای آموزشی 42 2-4-4-3- نظریه بازیهای هماهنگ. 42 2-4-5- عوامل مؤثر بر سرمایهگذاری سهام. 42 2-4-5-1- ویژگیهای سرمایه گذاران 49 2-4-5-2- ویژگیهای بازار سرمایه. 51 2-4-5-6- بررسی صورتهای مالی اساسی 60 2-4-5-7- بررسی نسبتهای مالی 61 2-5- پیشینه تحقیق. 66 2-5-1- پژوهشهای انجام شده در ایران 66 2-5-2- پژوهشهای انجام شده در جهان. 72 2-6- مدل مفهومی تحقیق. 75 2-7- جمعبندی. 76 فصل سوّم: مواد و روش ها 3-1- مقدمه. 77 3-2- روش تحقیق. 78 3-3- فرآیند تحقیق 78 3-3-1- شناسایی عوامل موثر بر تصمیم گیری سهامداران در خرید سهام عادی 78 3-3-1-1- استخراج شاخصهای اولیه براساس سابقه پژوهش. 78 3-3-2- جمعآوری دادههای تحقیق. 80 3-3-3- تحلیل دادههای تحقیق 80 3-4- جامعه آماری. 81 3-5- نمونه آماری 82 3-6- روش گردآوری داده ها. 82 3-7- روایی پرسشنامه 82 3-7-1-تحلیل عاملی 83 3-8- پایایی پرسشنامه 85 3-9- روشها و تکنیکهای تجزیه و تحلیل داده ها 85 3-9-1- تکنیک تاپسیس. 86 3-9-2- تکنیک تحلیل سلسله مراتبی . 88 3-9-2-1- اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی. 88 3-10- فرضیّات نهایی پژوهش 89 3-11- جمعبندی. 89 فصل چهارم: نتایج مقدمه. 90 4-1- بخش اوّل: نمونه گیری و آمار توصیفی. 91 4-1-1- نمونه گیری سهامداران بورس اوراق بهادار تهران 91 4-1-2- توصیف آماری مربوط به نمونه آماری . 91 4-2- بخش دوّم: سنجش پایایی و روایی ابزار تحقیق 96 4-2-1- پایایی پرسشنامه پژوهش 96 4-2-2- روایی پرسشنامه پژوهش 97 4-3- بخش سوّم: تحلیل آماری پرسشنامه اهمّیت شاخصها 100 4-3-1- تحلیل پرسشنامه اهمیّت شاخصها. 100 4-4- بخش چهارم: اولویتبندی ابعاد و شاخصها 106 4-5- نتیجهگیری 109 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری – مقدمه 110 ادامه مطلب