دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رشت
دانشکده مدیریت و حسابداری ، گروه مدیریت بازرگانی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A )
مدیریت بازرگانی ، مدیریت تحول
عنوان:
نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
استاد راهنما:
دکترحمیدرضا رضایی کلیدبری
استاد مشاور:
دکترمهدی فدایی اشکیکی
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1 مقدمه 3
1-2- بیان مسأله تحقیق 4
1-3- اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق .6
1-4- چارچوب نظری تحقیق.7
1-5- اهداف اساسی تحقیق .8
1-6- فرضیه های تحقیق 8
1-7- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق .9
1-8- قلمرو تحقیق 10
1-9- نتیجه گیری و جمع بندی فصل اول .10
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
2-1 مقدمه 12
2-2- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی .13
2-2-1- سیر تحول تاریخی کارآفرینی 16
2-2-1-1- دوره اول : قرن15 و 16 میلادی « صاحبان پروژه های بزرگ » 17
2-2-1-2- دوره دوم : قرن 17 میلادی « مخاطره پذیری » .17
2-2-1-3- دوره سوم : قرون 18 ، 19و اوایل قرن بیستم« تمایز کارآفرینان از دیگر بازیگران صحنه اقتصاد » . 17
2-2-1-4- دوره چهارم : دهه های میانی قرن بیستم میلادی « نوآوری » 17
2-2-1-5- دوره پنجم : دوران معاصر « رویکرد چند جانبه » .18
2-2-2 انواع کارآفرینی .18
2-2-2-1 کارآفرینی مستقل .18
2-2-2-2 کارآفرینی سازمانی .19
2-2-2-3 کارآفرینی شرکتی 19
2-2-2-4 کارآفرینی دولتی .20
2-2-2-5 کارآفرینی از راه دور 20
2-2-2-6 کارآفرینی ارزشی یا اجتماعی 20
2-2-2-7 کارآفرینی اطلاعاتی .20
2-2-2-8 کارآفرینی زوجی .20
2-2-2-8 کارآفرینی فناورانه 21
2-2-2-9 : کارآفرینی زنان 21
2-2-3 تعریف فرد کارآفرین 22
2-2-4 ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی(روان شناختی ) فرد کارآفرین 23
2-2-5 عوامل موثر بر ظهور کارآفرینان .26
2-2-6 اهمیت و ضرورت کارآفرینی .27
2-2-7 رویکردهای کارآفرینی .28
2-2-7-1 رویکرد شخصی .28
2-2-7-1-1 خصوصیات روانشناختی .28
2-2-7-1-2 خصوصیات جمعیت شناختی .29
2-2-7-2 رویکرد رفتاری (انسان شناسی ) 29
2-2-7-3 رویکرد محیطی (رویکرد جامعه شناسی ) 29
2-2-7-4 رویکرد اقتصادی .30
2-2-8 پیامدهای کارآفرینی 31
2-2-9 عوامل موثر بر کارآفرینی 32
2-3 انگیزه وابستگی
2-3-1 تعریف انگیزش 35
2-3-2 انواع انگیزه .37
2-3-2-1 انگیزه بیرونی 37
2-3-2-2 انگیزه درونی 37
2-3-3 ویژگی های انگیزه .40
2-3-4 انگیزه مهمترین عامل بهره وری 40
2-3-5عوامل ضدانگیزشی کارآفرینی .41
2-4 پیشینه تحقیقات
2-4-1 مطالعات داخلی 42
2-4-2 مطالعات خارجی 46
2-5 نتیجه گیری .50
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه 52
3-2- روش تحقیق .53
3-3- جامعه آماری .53
3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری .53
3-5 روش گردآوری و ابزار گردآوری اطلاعات 54
3-6 روایی ابزار گردآوری داده ها 56
3-7 پایایی ابزار گردآوری داده ها 56
3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها .57
3-9- نتیجه گیری .58
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه 60
4-2- توصیف متغیرهای تحقیق .61
4-2-2-سن 62
4-2-3-حمایت عاطفی 63
4-2-4-محرک مثبت .64
4-2-5-توجه .65
4-2-6-مقایسه اجتماعی 66
4-2-7-انگیزه وابستگی 67
4-2-8-علاقه به کارآفرینی 68
4 -3- آزمون فرضیه های تحقیق .69
4-3-1- آزمون فرضیه اول 70
4-3-2- آزمون فرضیه دوم 71
4-3-3- آزمون فرضیه سوم .72
4-3-4- آزمون فرضیه چهارم 73
4-3-5- آزمون فرضیه اصلی .74
4-4 نتیجه گیری .78
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه .80
5-2- نتایج پژوهش .81
5-2-1- نتایج مشخصات فردی گروه نمونه 81
5-2-2- نتایج آزمون فرضیه ها 81
5-3- پیشنهادات پژوهش .
5-4- محدودیت های پژوهش .
5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی
چکیده
در دنیای کنونی با افزایش جمعیت و رشد سریع تغییرات ، جوامع به سرعت در حال گسترش ، رشد و شکوفایی هستند که در این میان کارآفرینی در عصر مدرن امروزی یکی از اصلی ترین راهبردهای بنیادی هر کشور محسوب می شود . در حقیقت در یک اقتصاد پویا ، تمامی عوامل همواره در حال تغییرات مداوم هستند و در این وضعیت فرد کارآفرین به عنوان یک تعدیل کننده قوی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید ، نقش تعیین کننده و مهمی را در زندگی بشر و پیشرفت جامعه انجام می دهد . در واقع این پژوهش با هدف بررسی نقش انگیزه وابستگی در علاقه به حرفه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت صورت گرفته است. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی می باشد ، همچنین جامعه آماری این تحقیق دانشجویانی هستند که در سال های 91 و 92 در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه مذکور شروع به تحصیل کرده اند ، که تعداد 278 نفر به عنوان نمونه آماری از طریق جدول مورگان انتخاب شدند . برای گردآوری اطلاعات لازم از پرسشنامه استاندارد گرایش بین فردی و خوداشتغالی که به تایید اساتید و صاحبنظران مدیریت هم رسید استفاده گردید . در این پژوهش پایایی پرسشنامه ها با بهره گرفتن از ضرایب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که نتایج حاکی بر پایایی قوی پرسشنامه بود . تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی می باشد . نتایج حاصل از این پژوهش بیان می کند که بین انگیزه وابستگی و علاقه به حرفه های کارآفرینی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رابطه ی معناداری وجود دارد .