دانشگاه آزاد اسلامی
واحد علوم وتحقیقات ایلام
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی (M. A)
گرایش: بالینی
عنوان:
مقایسه ویژگیهای شخصیت و عملکرد تحصیلی در دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و دانشجویان عادی
استاد راهنما:
دکتر جهانشاه محمد زاده
استاد مشاور:
دکتر شهرام مامی
تابستان 1393
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مسئله. 4
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش. 7
1-4- اهداف تحقیق. 8
1-4-1- هدف کلی 8
1-4-2- اهداف فرعی 8
1-4-3- اهدف کاربردی 8
1-5- فرضیههای تحقیق. 8
1-6- تعاریف اصطلاحات و مفاهیم. 9
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه. 11
2-2- صفات شخصیتی وعملکرد تحصیلی 20
2-3- نظریه پنج عامل بزرگ شخصیت 27
2-4- عوامل پنجگانه. 28
2-4-1- عامل روان رنجورخویی (عصبیت یا شاخص هیجان) 28
2-4-2- عامل برون گرایی 29
2-4-3- عامل انعطاف پذیری (باز بودن یا گشودگی) 29
2-4-4- عامل توافق پذیری 30
2-4-5- با وجدان بودن. 31
2-5- ارتباط بین مقیاسهای کلی آزمون نئو وعملکرد تحصیلی 33
2-5-1- رابطه نوروزگرایی با پیشرفت تحصیلی: 33
2-5-2- رابطه برونگرایی با پیشرفت تحصیلی 33
2-5-3- رابطه انعطاف پذیری با پیشرفت تحصیلی 33
2-5-4- رابطه مقبولیت با پیشرفت تحصیلی 33
2-6- پیشینه تحقیق. 34
فصل سوم: روششناسیتحقیق
3-1- مقدمه. 45
3-2- روش تحقیق. 45
3-3- ابزار گردآوری داده ها 45
3-3-1- پرسشنامه مشخصات فردى و خانوادگى: محقق ساخته. 45
3-3-2- پرسشنامه شخصیتی تجدیدنظر شده نئو. 46
3-3-2-1- در ایران. 47
3-3-2-2- در خارج از کشور. 48
3-3-2-2- ابعاد پنج گانه و صفات آزمون (NEO)NEO PI-R. 49
3-4-1- نحوه تکمیل پاسخنامه ها 57
3-5- طرح تحقیق. 57
3-5-1- متغیرها 57
3-6- روش گردآورى اطلاعات 58
3-7- ابزار اندازهگیرى 59
3-8- روش اجراء. 59
3-8-1- اجراء مقدماتى 59
3-8-2- روش نمونه گیری 59
3-8-3- مرحله نهائی 60
3-9- روشهای تجزیه و تحلیل داده ها 60
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1- تحلیل یافتههای تحقیق. 62
4-2- بخش اول: آمار توصیفی 62
4-3- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها 74
4-3-1- فرضیههای مطرح شده در این پژوهش. 74
4-3-1-1- فرضیه اول. 74
4-3-1-2- فرضیه دوم. 75
4-3-1-3- فرضیه سوم. 76
4-3-1-4- فرضیه چهارم. 77
4-3-1-5- فرضیه پنجم. 80
4-3-1-6- فرضیه ششم. 81
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه. 84
5-2- نتیجه گیری 88
5-3- محدویتهای پژوهش. 89
5-4- پیشنهادها 89
5-5- راهکارها 89
5-5-1- نحوه رعایت نکات اخلاقی 90
منابع. 91
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 2-1- نمرات بالا و پایین عاملهای پنج گانه شخصیت 32
جدول 4-1-گروه نمونه پژوهش بر حسب وضعیت تحت پوشش و غیر تحت پوشش کمیته امداد. 62
جدول 4-2- گروه نمونه به تفکیک جنسیت 63
جدول 4-3- گروه نمونه پژوهش بر حسب وضعیت تحصیلی 63
جدول 4-4- میانگین و انحراف استاندارد نمرات مقیاسهای اصلی آزمون نئو در کل گروه نمونه. 65
جدول 4-5- میانگین و انحراف استاندارد مقیاسهای آزمون شخصیتی نئو در گروه دانشجویان تحت پوشش و عادی 65
جدول 4-6- میانگین و انحراف استاندارد مقیاسهای فرعی آزمون شخصیتی نئو در گروه دانشجویان تحت پوشش و عادی 66
جدول 4-7- میانگین و انحراف استاندارد خرده مقیاسهای آزمون شخصیتی نئو در گروه دانشجویان تحت پوشش و عادی 67
جدول 4-8- میانگین و انحراف استاندارد خرده مقیاسهای فرعی آزمون شخصیتی نئو در گروه دانشجویان تحت پوشش و عادی 68
جدول 4-9- میانگین و انحراف استاندارد خرده مقیاسهای آزمون شخصیتی نئو در گروه دانشجویان تحت پوشش و عادی 68
جدول 4-10- میانگین و انحراف استاندارد خرده مقیاسهای