استراتژی برای دفاتر پیشخوان دولت
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
از گذشته تاکنون برنامه ریزی استراتژیک همواره یکی از دغدغه های اصلی مدیران سازمانها بوده و هست. در قرن حاضر تغییرات پرشتاب محیطی، توسعه فن آوری ها، از میان رفتن مرزهای سازمانی و دلایل بیشمار دیگری، اهمیت اتخاذ رویکردی استراتژیک برای سازمانها را بیش از پیش هویدا ساخته است. دفاتر پیشخوان دولت به عنوان نهادی عمومی، با هدف ارائه بخشی از خدمات سازمان های دولتی و غیر دولتی سازماندهی گشته و عمر اندکی از حیات سازمانی خویش را سپری می کند. از این حیث اتخاذ رویکردی استراتژیک و تدوین برنامه استراتژیک برای این نهاد اهمیت خاصی دارد. در این پژوهش با موضوعیت قرار دادن این مسئله، به بررسی مسائل استراتژیک و ترسیم نقشه استراتژی دفاتر پیشخوان، با بهره گرفتن از مدل های SWOT و BSC پرداخته شده است. همچنین بمنظور حفظ ماهیت عمومی و غیر انتفاعی بودن موضوع مورد مطالعه، از مدل برایسون برای سازمانهای عمومی و غیرانتفاعی در فرایند برنامه ریزی استفاده شده است. و در نهایت مدل پیشنهادی حاصل از تلفیق سه مدل ارائه، و مبنای کار قرار گرفته است. نتایج حاصل از این تحقیق در گام تجزیه و تحلیل سوات، حاکی از آن است که وضعیت سازمان از حیث موقعیت استراتژیک در ناحیه محافظه کارانه قرار دارد. این موضوع گویای این مطلب است که در حال حاضر سازمان باید استراتژیهای تدافعی را با هدف خروج از وضعیت فعلی و بهبود وضعیت استراتژیک آینده برگزیند. نکته دیگری که از تحلیل سوات قابل استفاده است، وجود برخی از مسائل و نارساییهای فرایندی و کلیدی می باشد، که ضرورت اتخاذ رویکردی جامع در بازنگری اساسی سیستم ها و فرایندهای سازمانی را نمایان میسازد. این مسئله از آنجا اهمیت می یابد، که زمینه تحقق اهداف نقشه استراتژی را نیز میسر می سازد. نقشه استراتژی سازمان نیز در گام شش مدل ترسیم گشته است. در انتها نیز پیشنهاد هایی بمنظور بهبود وضعیت استراتژیک دفاتر پیشخوان و تحقق اهداف تعیین شده ارائه گردیده است.
کلمات کلیدی: برنامه ریزی استراتژیک، دفاتر پیشخوان، نقشه استراتژی، SWOT، BSC، BRYSON
فهرست مطالب
12
13 15 16 16 17 17
20 21 21 21 23 24 24 24 25 26 27 28 28 30 31 47 35 41 32 50 53 54 55 58 61 64 64 64 67 71
78 79 79 80 80 81 81 83
86 87 88 88 90 93 95 96
100 101 107 108
109
113 |
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1) مقدمه 1-2) بیان مسئله 1-3) ضرورت و اهمیت انجام تحقیق 1-4) اهداف تحقیق 1-5) پرسش های تحقیق 1-6) روش شناسی تحقیق 1-7) تعریف واژگان و مفاهیم
فصل دوم : ادبیات پژوهش
2-1) مقدمه 2-2) بخش اول : استراتژی 2-2-1) تاریخچه استراتژی 2-2-2) تعریف استراتژی 2 -2-3) ماهیت استراتژی 2-2-4) سطوح استراتژی 2-2-4-1) استراتژی در سطح سازمان 2-2-4-2) استراتژی در سطح واحد سازمانی 2-2-4-3) استراتژی وظیفه ای 2-2-5) مزایا و معایب استراتژی 2-2-6) مدیریت استراتژیک 2-2-7) مزایای مدیریت استراتژیک 2-2-8) مکاتب مدیریت استراتژیک 2-2-9) برنامه ریزی استراتژیک 2-2-10) ویژگی های برنامه ریزی استراتژیک 2-2-11) انواع استراتژی 2-2-12) مدل چرخه تغییر استراتژی برایسون 2-2-13) معرفی روش سوات (SWOT) 2-2-14) معرفی روش کارت امتیازی متوازن(BSC) 2-2-14-1) چهار وجه کارت امتیازی متوازن 2-2-14-2)نسل های کارت امتیازی متوازن 2-2-14-3)نقشه استراتژی 2-2-15) مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار 2-2-16) مدیریت کیفیت جامع 2-2-17) مهندسی ارزش 2-3) بخش دوم : برنامه ریزی استراتژیک در سازمان های عمومی 2-3-1) اهمیت برنامه ریزی استراتژیک در سازمان ها 2-3-2) برنامه ریزی استراتژیک در سازمان های عمومی 2-3-3) معرفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت 2-4) پیشینه تحقیق
فصل سوم : متدولوژی تحقیق
3-1) مقدمه 3-2) روش تحقیق 3-3) جامعه آماری 3-4) روش نمونه گیری و حجم نمونه 3-5) روش ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات 3-6) روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات 3-7) تعیین روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 3-8) مدل مفهومی تحقیق
|