(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه: 4
بیان مسأله : 7
اهمیت و ضرورت تحقیق 10
جنبه ی جدید بودن و نوآوری در تحقیق 12
اهداف تحقیق : 13
سؤالات تحقیق: 13
فرضیههای تحقیق: 14
تعریف واژهها و اصطلاحات. 14
فصل دوم
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
فایده و اهمیت مشاوره و راهنمایی 17
تاریخچه راهنمایی ومشاوره 17
تاریخچه راهنمایی ومشاوره در جهان. 18
تاریخچه راهنمایی ومشاوره در ایران. 19
تعاریف راهنمایی و مشاوره 20
تعریف مشاوره 21
اهداف مشاوره و راهنمایی 21
ضرورت فعالیتهای راهنمایی ومشاوره درمدارس. 22
خصوصیات مشاوران. 23
نقش مشاوردرمدارس: 25
نقش مشاور درامور تحصیلی 25
نقش مشاوران درتأمین بهداشت روانی دانش آموزان. 26
وظلیف کادر آموزشی و اداری مدرسه در قبال مشاوره و راهنمایی 29
شکل گیری مشاوره و راهنمایی در آموزش و پرورش. 29
مبادرت به مشاوره شغل و مشکلات آن. 32
انواع راهنمایی و مشاوره : 34
راهنمایی و هدایت تحصیلی در نظام آموزشی فعلی: 35
خصوصیات دانش آموزان دبیرستانی : 35
روش های مشاوره با توجه به زیر بنای فلسفی : 36
هدفهای مشاوره : 37
خدمات چهارگانه راهنمایی در مدارس : 38
مشاوره و راهنمایی در اسلام : 39
اهداف مشاوره ازدیدگاه اسلام: 39
مفهوم مشاوره و پیشرفت تحصیلی : 40
خصوصیات مشاور: 41
اصول اساسی راهنمایی ومشاوره : 41
مبانی نظری 43
الف – هوش آزمایی 43
ب – عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی 44
ج – هوش و پیشرفت تحصیلی 46
ملاکهای هدایت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی 50
تعریف سلامت روانی : 54
سلامت روان دانش آموزان: 55
اهمیت و ضرورت سلامت روانی 56
تعریف پیشرفت تحصیلی: 59
علل و عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی 59
پیشینه ی نظری تحقیق 61
تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور. 62
فصل سوم
روش های تحقیق
روش تحقیق: 66
جامعه ی آماری 66
نمونه وروش نمونه گیری 67
حجم نمونه. 68
روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 68
ابزار اندازه گیری: 68
فرضیه اول. 70
پایایی و روایی پرسشنامه ها: 71
روش جمع آوری داده ها: 71
روش های تجزیه و تحلیل داده ها : 71
فصل چهارم
تجزیه وتحلیل یافته ها
آزمون فرضیه اصلی اول. 82
آزمون فرضیه اصلی دوم. 84
آزمون فرضیه اصلی سوم. 86
آزمون فرضیه اصلی چهارم. 88
آزمون فرضیه اصلی پنجم. 90
آزمون فرضیه اصلی ششم. 92
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری 95
نتایج : 97
پیشنهادات : 98
محدودیتهای تحقیق : 99
منابع و مأخذ: 100
چکیده
تحولات بی حد و حصر در بنیان های جوامع ،که بر اثر حرکت از دوران گذار به سمت زندگی ماشینی و صنعتی رخ داده، به پدید آمدن شکاف هایی منجر شده که انسان های امروز را ناگزیر از همنواسازی خود با شرایط جدید کرده است. در چنین فضایی، بحران هایی پیش روی افراد پدید می آید که اگر متوقف نشود دنیای روحی ، روانی آنها را متلاطم می کند. آسیب های اجتماعی و روحی و روانی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی ، مشکلات تحصیلی، اختلافات خانوادگی، نارضایتی شغلی، اضطراب ، افسردگی و.محصول تحولات زندگی صنعتی اند.سؤال اینجاست که در کنار توسعه شگفت انگیز علوم و فنون دانش امروز چه چیزی باید بتواند پاسخگوی بحران های روحی ،روانی انسان ها