پایان نامه بررسی ونقد فلسفی اهداف آموش از راه دور
بررسی ونقد فلسفی اهداف آموش از راه دور
زمستان 1391
فهرست مطالب | |
عنوان | صفحه |
فصل اول : کلیات پژوهش چکیده مقدمه |
2 3 5 |
1- 1 بیان مسئله | 6 |
3 – 1 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق | 10 |
4-1 اهداف تحقیق | 11 |
1-4-1 هدف کلی | 11 |
2-4-1 هدف جزئی | 11 |
5-1 فرضیه یا سوالات تحقیق | 12 |
1-5-1 سوالات جزئی | 12 |
6 – 1 تعریف مفاهیم و اصطلاحات | 13 |
1-6-1 آموز ش از راه دور | 13 |
2-6-1 آموزش الکترونیکی | 15 |
3-6-1 دانشگاه مجازی | 16 |
4-6-1 فناوری آموزشی | 16 |
5-6-1 اهداف آموزش از راه دور | 16 |
6-6-1 اصول آموزش از راه دور | 16 |
7-6-1 نفد و نقد فلسفی | 16 |
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش | 22 |
بخش اول : مبانی نظری تحقیق |
23 |
عنوان | صفحه |
1-2 مفاهیم و خصوصیات آمورش از راه دور تاریخچه استفاده از کامپیوتر تاریخچه فناوری اطلاعات در ایران |
27 29 30 |
2-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران | 31 |
1-2-2 پیشینه آموزش از راه دور در جهان | 32 |
2-2-2 دانشگاه آزاد انگلستان | 35 |
3-2-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران | 42 |
4-2-2 دانشگاه ابو ریحان بیرونی | 42 |
5-2-2 دانشگاه آزاد ایران | 43 |
6-2-2 دانشگاه پیام نور | 44 |
3- 2 ضرورت و فلسفه آموزش از راه دور | 47 |
4-2مبانی آموزش از راه دور | 57 |
5-2 اصول و ویژگی های آموزش از راه دور | 58 |
1-5-2 اصل یادگیری تسلط یاب یا یادگیری در حد تسلط | 58 |
2-5-2اصل فعالیت یادگیرنده | 58 |
3-5-2 اصل یادگیری توزیعی | 58 |
4-5-2اصل حفظ فاصله بین فراگیر و آموزش گر | 59 |
6-2اهداف آموزش از راه دور | 61 |
7-2 ضرورت حفظ اصول نظام آموزش از راه دور | 65 |
8-2ویژگی ها ی یادگیری الکترونیکی | 68 |
1-8-2 ویژگی های مثبت | 68 |
2-8-2 ویژگی های منفی | 69 |
عنوان | صفحه |
9-2 عوامل ایجابی آموزش از راه دور در ایران | 72 |
10-2 عوامل اجرائی آموزش از راه دور در ایران | 74 |
11-2 – اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی مراکز آموزش از راه دور | 75 |
1-11-2 – طراحی نظام آموزشی مبتنی بر آموزش های بومی از راه دور ایران | 75 |
2-11-2 – طراحی نظام اجرائی آموزش از راه دور | 75 |
3-11-2- تدارک نیروی مورد نیاز | 75 |
4-11-2 – برنامه ها | 75 |
12-2 – عوامل دخیل در توسعه آموزش از راه دور | 76 |
13-2 – اموزش های طراحی شده جهت استفاده در نظام اموزش از راه دور در آموزش و پرورش | 78 |
14-2- مزایا و امکاناتی که آموزش از راه دور می تواند فراهم کند | 79 |
15-2- چالش ها و مشکلات آموزش از دور | 83 |
16-2- نظریه های آموزش از دور | 85 |
1-16-2- مدل های آموزش از دور | 91 |
17 – 2 – نسل های آموزش از راه دور | 93 |
-17-2 – نسل اول آموزش از راه دور | 93 |
1-17 – 2- دیدگاه های معرفت شناسی بر فعالیت یادگیری و یاددهی در نسل اول آموزش از راه دور | 97 |
2-17-2 – نسل دوم آموزش ازراه دور |
99 |
عنوان | صفحه |
3-17-2 – رویکرد تعبیری و ظهور روانشناسی شناختی و تاثیر آنها بر فعالیت های یاددهی و یادگیری نسل دوم | 106 |
4-17-2- نسل سوم آموزش از راه دور | 109 |
5-17-2- استلزامات معرفت شناسی انتقادی به تدریس و یادگیری نسل سوم | 111 |
6-17- 2- نسل چهارم اموزش از راه دور | 116 |
بخش دوم : پیشینه تحقیق | 120 |
17-2- چکیده تحقیقات انجام شده | 120 |
1-17-2- تحقیقات داخلی | 121 |
2-17-2 – تحقیقات خارجی | 123 |
3-17-2- چارچوب نظری تحقیق | 126 |
فصل سوم : روش شناسی تحقیق | 128 |
1-3- روش تحقیق | 129 |
2-3- جامعه و نمونه تحقیق | 129 |
3-3- ابزار گرد آوری داده های تحقیق | 129 |
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق | 130 |
1-4 – بررسی و تحلیل فلسفی سوال اول | 131 |
1-1- 4 – بر بهبود کیفیت آموزشی بعنوان یکی از اهداف اموزش از راه دور چه نقد فلسفی وارد است ؟ | 131 |
2-4- بررسی و تحلیل فلسفی سوال دوم |
154 |
عنوان | صفحه |
1- 2-4- برایجاد و گسترش فرصت آموزشی دوم برای بازماندگان از تحصیل بعنوان یکی از اهداف آموزش از راه دور چه نقد فلسفی وارد است ؟ | 154 |
3-4 – بررسی و تحلیل فلسفی سوال سوم | 181 |
1-3-4 – برافزایش استقلال فراگیران و انعطاف آموزشی بعنوان یکی از اهداف اموزش از راه دور چه نقد فلسفی وارد است | 181 |
4-4 – بررسی وتحلیل فلسفی سوال چهارم | 200 |
1-4-4- برحذف محدودیت زمان و مکان برای فراگیران بعنوان یکی از اهداف آموزش از راه دور چه نقد فلسفی وارد است | 200 |
فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری | 215 |
1-5- خلاصه سوال اول پژوهش | 216 |
بر بهبود کیفیت آموزشی بعنوان یکی از اهداف اموزش از راه دور چه نقد فلسفی وارد است ؟ | 216 |
2-5- خلاصه سوال دوم پژوهش | 220 |
برایجاد و گسترش فرصت آموزشی دوم برای بازماندگان از تحصیل بعنوان یکی از اهداف آموزش از راه دور چه نقد فلسفی وارد است ؟ | 220 |
3-5- خلاصه سوال سوم تحقیق | 223 |
– برافزایش استقلال فراگیران و انعطاف آموزشی بعنوان یکی از اهداف آموزش از راه دور چه نقد فلسفی وارد است | 223 |
4-5 – خلاصه سوال چهارم تحقیق | 227 |
برحذف محدودیت زمان و مکان برای فراگیران بعنوان یکی از اهداف آموزش از راه دور چه نقد فلسفی وارد است | 227 |
5-5 – پیشنهادهای تحقیق | 231 |
عنوان | صفحه |
پیشنهاد برای تحقیقات بعدی | 233 |
محدودیت های تحقیق | 234 |
فهرست منابع و مآخذ | 235 |
الف – منابع فارسی | 2235 |
ب – منابع خارجی | 240 |
پیوست ها | 242 |
جداول و نمودارها | 242 |
فصل اول
کلیات تحقیق
چکیده