الف) مالیات مضاعف مثبت بردرآمد مؤدی ۳۰
ب) مالیات مضاعف مثبت بردارایی های مؤدی ۳۰
ج)مالیات مضاعف منفی ۳۰
د)مالیات مضاعف اقتصادی ۳۱
بنددوم:پیشینه تاریخی حذف مالیات مضاعف. ۳۱
الف)الگوی سازمان ملل(UN). 31
ب)الگوی سازمان همکاری اقتصادی وتوسعه(OECD). 32
بندسوم: مالیات مضاعف درنظام مالیاتی دولتها ۳۵
الف) مالیات مضاعف درحقوق فرانسه. ۳۵
ب)حقوق آمریکا ۳۵
بندچهارم:جایگاه مالیات مضاعف درنظام مالیاتی ایران. ۳۶
الف) مالیات بردارایی ۳۶
ب)مالیات بردرآمد. ۳۷
گفتارسوم: شیوه های جلوگیری از بروز مالیات مضاعف. ۳۸
بنداول: شیوه های یکجانبه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف. ۳۸
الف)درآمد اشخاص ایرانی مقیم ایران. ۳۸
ب)درآمد اشخاص ایرانی مقیم خارج ۳۹
ج)درآمد اشخاص حقیقی بیگانه: ۳۹
د) درآمد اشخاص حقوقی غیر ایرانی ۴۲
ه) عنوان موافقتنامه های مالیاتی: ۴۳
و) تعریف موافقتنامه های مالیاتی: ۴۴
ز)ماهیت موافقتنامه های مالیاتی ۴۸
ح) ورود موافقتنامه های مالیاتی به نظام حقوقی داخلی ۴۹
ط) لازم الاجراشدن موافقتنامه های مالیاتی درنظام حقوقی ایران. ۵۰
ی) هدف موافقتنامه های مالیاتی ۵۰
ک) اهداف موافقتنامه ها از دیدگاه دولتها ۵۰
ل) اهداف موافقتنامه ها ازدیدگاه مؤدیان. ۵۱
م) اهداف موافقتنامه ها از دیدگاه کشورهای درحال توسعه. ۵۲
ن)اهداف موافقتنامه ازنگاه کلی ۵۴
س) تعریف برخی ازاصطلاحات موافقتنامه های مالیاتی ۵۷
ع) ساختار موافقتنامه های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف. ۵۸
ف) بررسی کلی ساختار موافقتنامه مالیاتی ۶۱
ص) چگونکی کاربرد موافقتنامه های مالیاتی ۶۲
ق) مقررات ماهوی موافقتنامه های مالیاتی ۶۳
ر) روش های حذف مالیات مضاعف در موافقتنامه های مالیاتی ۶۵
ش) تفاسیرعلمی (توضیحات) مواد الگوی موافقتنامه مالیاتی : ۶۹
ت) موافقتنامه های بین المللی اجتناب از اخذ مالیات ایران با سایر کشورها : ۷۵
بخش دوم: آیین توافق دوجانبه. ۸۰
گفتاراول: مفهوم آیین توافق دوجانبه. ۸۰
بند اول: روش های حل و فصل اختلافات مالیاتی بین مودی مالیاتی و دولت متعاهد. ۸۱
الف) شیوه های داخلی حل و فصل اختلافات مالیاتی ۸۱
ب)مراجعه به مقامات صلاحیتداردولتهای متعاهد. ۸۳
بنددوم: روش های حل و فصل اختلافات مالیاتی بین دولتهای متعاهد. ۹۲
الف) توافق متقابل ۹۲
ب) مشورت: ۹۳
گفتاردوم:تطبیق ساز وکارهای حل و فصل اختلافات مالیاتی در موافقتنامه های مالیاتی دوجانبه ایران با الگوهای سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه. ۹۳
بنداول: خواهان دعاوی مالیاتی ۹۸
الف) تحلیل آماری داده های UN و OECD : 98
ب)تحلیل حقوقی متغیر خواهان دعاوی مالیاتی: ۹۹
بند دوم: مدت زمان اعتراض به اقدامات مغایر با مفاد موافقتنامه ازسوی خواهان. ۱۰۴
الف) تحلیل آماری داده های UN و OECD : 105
ب) تحلیل حقوقی متغیر مدت زمان اعتراض به اقدام مغایر بامفاد موافقتنامه از سوی خواهان: ۱۰۶
بندسوم: حل و فصل موارد ارجاع شده از سوی خواهان که مقام صلاحیتدار نتواند به راه حل مناسبی برسد. ۱۰۸
الف) تحلیل آماری داده های UN وOECD: 109
ب) تحلیل حقوقی متغیر حل و فصل موارد ارجاع شده از سوی خواهان که مقام صلاحیتدار نتواند به راه حل مناسبی برسد: ۱۱۰
بند چهارم: محدودیت مرور زمان در توافق متقابل با مقام صلاحیتدار دولتهای متعاهد. ۱۱۰
الف)تحلیل آماری داده های UN و OECD : 111
ب) تحلیل حقوقی متغیر محدودیت مرور زمان در توافق متقابل با مقام صلاحیتدار دولتهای متعاهد: ۱۱۲
بندپنجم: حل تمامی مشکلات و شبهات ناشی از تفسیر یا اجرای موافقتنامه. ۱۱۳
الف) تحلیل آماری داده های UN و OECD 114بندششم: شیوه حذف مالیات مضاعف درمواردی که در موافقتنامه پیش بینی نشده است. ۱۱۵
الف)تحلیل آماری داده های UN و OECD 116
ب)تحلیل حقوقی متغیرشیوه حذف مالیات مضاعف در مواردی که در موافقتنامه پیش بینی نشده است: ۱۱۷
بندهفتم: حصول توافق در مورد بندهای پیشین از طریق ارتباط مستقیم. ۱۱۷
الف) تحلیل آماری داده های UN وOECD 118
ب) تحلیل حقوقی متغیر حصول توافق در مورد بندهای پیشین از طریق ارتباط مستقیم: ۱۱۹
بندهشتم: حصول توافق در مورد بندهای پیشین از طریق کمیسیون مشترک. ۱۲۰
الف) تحلیل آماری داده هایUN و OECD : ۱۲۰
ب)تحلیل حقوقی متغیرحصول توافق درمورد بندهای پیشین از طریق کمیسیون مشترک: ۱۲۱
بندنهم: مشورت مقامات صلاحیتدار دولتهای متعاهد به منظورتعیین روشها و فنون لازم برای اجرای آیین توافق دوجانبه. ۱۲۳
الف) تحلیل آماری دادهای UN و OECD : ۱۲۳
ب) تحلیل حقوقی متغیر مشورت مقامات صلاحیتدار دولتهای متعاهد به منظور تعیین روشها و فنون لازم برای اجرای آیین توافق دوجانبه: ۱۲۵
بند دهم: داوری ۱۲۵
الف)تحلیل آماری داده های UN وOECD 126
ب) تحلیل حقوقی متغیر داوری: ۱۲۶ارجاع به داوری در پرتو قوانین عادی ۱۳۴
ارجاع به داوری در پرتو قانون اساسی : ۱۳۵
بند یازدهم: تحلیل تمامی داده های آماری ۱۳۸
باشد، ولی از کشور دیگر(کشور منبع یا کشوری که در آن دارای مقر دایمی است) کسب درآمد بکند و درآمد وی در هر دو کشور مشمول مالیات شناخته
پایان نامه حقوق بین الملل : مقایسه شیـوه های حل و فصل اختلافات مالیاتـی در موافقتنامه های بین المللـی