متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده پژوهش
بازار الکترونیکی سیستم اطلاعاتی بینسازمانی است که به خریداران و فروشندگان شرکتکننده در برخی از بازارها، مستقل از طرف سوم، اجازه میدهد اطلاعات و پیشنهادهایی در مورد قیمت و محصول ارائه دهند. بهکارگیری این نوآوری جدید توسط شرکتها چه کوچک و چه بزرگ موجب خلق مزایای متعددی شده و این مزایا سبب تقویت انگیزه شرکتهای کوچک و متوسط به این پدیده شده است. شرکتهای کوچک و متوسط به دلیل نقش مهم در اقتصاد کشور ایران درصورت بهکارگیری بازار الکترونیکی میتوانند بهرهوری و کارآیی کل سیستم اقتصادی را ارتقاء بخشند. اما چنانچه این شرکتها از آمادگی کافی برای ورود به بازارهای الکترونیکی برخوردار نباشند با شکست رو به رو خواهند شد و سیستم اقتصادی را دچار مشکل خواهند کرد. لذا ارزیابی آمادگی آنها از اهمیت ویژه برخوردار است. از این رو در این پژوهش تلاش میشود تا به شناسایی عوامل ارزیابی آمادگی شرکتهای کوچک و متوسط در استفاده از بازار الکترونیکی پرداخته شود. بدین منظور بر اساس تحقیقات قبلی و مطالعه ادبیات مرتبط با موضوع، عوامل فنی، سازمانی و بین سارمانی، بهعنوان عوامل کلیدی شناسایی شده و مولفهها و شاخصهای مرتبط با هر یک از آنها ارائه شده اند. پرسشنامه 41 سوالی با طیف لیکرت هفت نقطهای طراحی شده است. ضریب پایایی کلی پرسشنامه با بهره گرفتن از روش آلفای کرونباخ معادل 76/0محاسبه گردید. حجم نمونه در این پژوهش 52 میباشد. تایید آزمون تی نشان داد عوامل فنی، سازمانی و بینسازمانی (3فرضیه اصلی) به همراه کلیه زیر عوامل مرتبط (13فرضیه فرعی) همگی تایید شده اند. آزمون فریدمن نیز حاکی از اهمیت عوامل فنی بیش از عوامل سازمانی و بینسازمانی میباشد. در پایان آمادگی 5شرکت کوچک و متوسط فعال در صنعت فرش ارزیابی گردید.
واژههای کلیدی: عوامل فنی، عوامل سازمانی، عوامل بینسازمانی، بازار الکترونیکی، شرکتهای کوچک و متوسط
عنوان فهرست مطالب شماره صفحه
1-7. قلمرو زمانی و مکانی تحقیق 10
1-8. تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق 10
2-2-1. منافع تجارت الکترونیکی 15
2-3-1. اجزای تشکیل دهنده بازار الکترونیکی 20
2-3-2. انواع بازار الکترونیکی 20
2-4-1. لزوم آمادگی الکترونیکی 23
2-4-2. اهداف آمادگی الکترونیکی 24
2-4-3. ارزیابی آمادگی الکترونیکی 25
2-5. بنگاه های کوچک و متوسط 29
2-6. بکارگیری بازار الکترونیکی توسط بنگاه های کوچک و متوسط 32
2-7-1. فرش و بازار الکترونیکی 36
2-8. نمونه ای از بازارهای الکترونیکی عمومی 37
2-8-3. بازار الکترونیکی ایران. 39