واحد علوم و تحقیقات هرمزگان
پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت ( MA )
گرایش : مدیریت آموزشی
عنوان:
نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک
استادراهنما:
جناب آقای دکتر محمد نور رحمانی
استاد مشاور:
جناب آقای دکتر حسین زینلی پور
سال تحصیلی 1392- 1391
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات پژوهش
1-1- مقدمه . 2
1-2- بیان مساله 3
1-3 – اهمیت و ضرورت پژوهش 4
1-4- اهداف پژوهش .5
1-5 – سئوالات پژوهش .6
1-6- تعاریف متغیرهای پژوهش .6
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه . 9
2-2- مبانی نظری.9
2-2-1 مفهوم نیاز 11
2-2-2 طبقه بندی نیازها . 14
2-2-3 مفهوم نیاز سنجی 16
2-2-4 نیاز آموزشی 16
2-2-5 ضرورت تعیین نیاز آموزشی . 17
2-2-6 منابع نیاز آموزشی . 19
2-2-7 طبقه بندی نیاز آموزشی 19
2-2-8 نیاز سنجی 21
2-2-9 ضرورت نیاز سنجی . 21
2-2-10 اهداف نیاز سنجی 22
2-2-11 اهمیت و ضرورت نیازسنجی آموزشی.22
2-2-12 متغیرهای لازم در نیازسنجی.23
2-2-13 رویکردهای نیازسنجی24
2-2-14 قلمرو نیازسنجی.25
2-2-15 تکنیک های نیازسنجی26
2-2-16 موانع نیازسنجی27
2-2-17 اصول نیازسنجی.27
2-2-18 انواع نیازسنجی28
2-2-19 الگوهای نیازسنجی.29
2-2-20 روش ها و فنون نیازسنجی30
2-3 آموزش کارکنان41
2-3-1 تعریف آموزش.41
2-3-2 مزایای آموزش43
2-3-3 فرایند آموزش43
2-3-4 شرایط موردنیاز آموزش کارکنان46
2-3-5 اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان.47
2-3-6 فواید آموزش کارکنان47
2-3-7 اهداف آموزش کارکنان49
2-3-8 اهمیت و لزوم آموزش کارکنان.50
2-3-9 آموزش کارکنان و آموزش بزرگسالان50
2-3-10 بعضی از علل بروز بی تفاوتی در کارکنان51
2-3-11 راهکارهای برخورد با بی تفاوتی کارکنان53
2-3-12 ارزیابی عملکرد کارکنان.55
2-3-12-1 محاسن ارزیابی کارکنان55
2-3-12-2 سیاست حاکم بر ارزیابی عملکرد کارکنان56
2-4 آموزش و پرورش در ایران57
2-4-1 تاریخچه57
2-4-2- جایگاه آموزش در ایران باستان.58
2-4-3 جایگاه آموزش در ایران دوره ی اسلامی59
2-4-4 هدف های آموزش و پرورش.62
2-4-5 آرمان های جهانی آموزش و پرورش.62
2-4-6 نقش و کارکرد اجتماعی آموزش و پرورش.62
2-5 ویژگی های یک معلم خوب63
2-6 مهارت های آموزشی تدریس مورد نیاز آموزگاران64
2-7 تعریف آموزش ضمن خدمت.74
2-7-1 اهداف آموزش ضمن خدمت74
2-7-2 ضرورت آموختن ضمن خدمت.75
2-7-3 فواید آموزش ضمن خدمت.75
2-7-4 تاریخچه آموزش ضمن خدمت.76
2-7-5 آموزش ضمن خدمت کارکنان در وزارت آموزش و پرورش79
2-8 پیشینه پژوهش80
2-8-1 پژوهش های داخل کشور80
2-8-2-پژوهش های خارج کشور83
فصل سوم روش پژوهش
3-1 مقدمه87
3-2 روش پژوهش.87
3-3 جامعه آماری.87
3-4 نمونه آماری و روش نمونه گیری.87
3-5 ابزار جمع آوری اطلاعات.87
3-5-1 روایی و پایایی پرسشنامه88
3-6 روش اجرای پژوهش89
3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها89
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه91
4-2 یافته های توصیفی91
4-3 بررسی یافته های استنباطی.92
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه .96
5-2 بررسی سؤالات پژوهش.96
5-3 نتیجه گیری کلی.99
5-4 محدودیت های پژوهش.99
5-5 پیشنهادات پژوهش99
5-5-1 پیشنهادات کاربردی.99
منابع و مآخذ101
الف – منابع فارسی 102
ب – منابع انگلیسی . 105