برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
فصل اول
کلیات پژوهش 2
مقدمه. 3
بیان مسئله. 5
اهداف 10
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 11
فرضیه ها. 11
تعریف متغیرهای پژوهش. 12
نظریه تحلیل رفتار متقابل. 12
پرسشنامه روابط متقابل. 12
هنجاریابی. 12
نرم یا هنجار. 13
روایی. 13
پایایی. 13
فصل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش 14
مبانی نظری پژوهش. 15
نظریه تحلیل رفتار متقابل. 15
تحلیل رفتار متقابل چیست؟. 17
نظریات اساسی تحلیل رفتار متقابل. 18
الگوی روابط متقابل: والد- بالغ- کودک. 19
پیشنویس زندگی. 20
گروه درمانی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل. 21
فرضهای اساسی از تحلیل رفتار متقابل. 25
منطق رویکرد گروهی تحلیل رفتار متقابل. 27
مفاهیم کلیدی- الگوی روابط متقابل. 28
تعریف روابط متقابل. 28
بازدارندهها و سوق دهندهها. 30
نیاز به نوازشها. 32
تصمیمات و بازتصمیمها. 35
بازیها و ضدبازیها. 36
بازیهای روانی چگونه آموخته میشوند؟. 38
بازیها در نمایشنامهی زندگی. 39
وظایف و نقشهای رهبر گروه. 40
فرایندهای درمان 41
رویکرد بازتصمیمی گولدینگ در گروه. 42
مراحل گروه درمانی. 43
مرحلهی شناسایی. 43
مرحلهی میانی یا مرحلهی کار گروهی. 44
مرحلهی نهایی گروه. 48
ارزیابی از تحلیل رفتار متقابل در گروه. 49
چارچوبها و سابقه تحقیق. 51
فصل سوم
فرآیند پژوهش 57
مواد و روش پژوهش. 58
جامعه آماری. 59
نمونهها و روش نمونه گیری. 59
حجم نمونه. 59
روش نمونه گیری. 60
ابزار پژوهش. 60
روش جمعآوری اطلاعات 61
روشهای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش. 61
فصل چهارم
یافته های پژوهش 62
تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصله از تحقیق و توصیف داده ها. 63
تحلیل عاملی اکتشافی. 63
مرحله اول 63
تحلیل عامل اکتشافی. 79
مرحله آخر (مرحله بیست و سوم). 79
بررسی ضریب پایایی آزمون با آلفای کرونباخ. 87
هنجاریابی. 91
فصل پنجم
نتیجهگیری 96
خلاصه فصول 97
بحث و تفسیر و نتیجهگیری. 97
بیان محدودیتها و مشکلات 103
پیشنهادها و جمعبندی. 103
منابع
منابع فارسی. 105
منابع انگلیسی. 108
پیوست
پرسشنامه سنجش روابط متقابل (ترجمه شده). 112
پرسشنامه سنجش روابط متقابل (هنجاریابی شده). 115
امتیازها و پروفایل. 116
دستورالعمل. 116
پروفایل پرسشنامه تحلیل رفتار متقابل. 117
تفسیر پروفایل. 117
Abstract. 120
چکیده
هدف: این پژوهش با هدف هنجاریابی مقیاس سنجش روابط متقابل پرسنل شرکت ایران خودرو انجام شد. و کلیه پرسنل شرکت ایرانخودرو شاغل در سال 1393 جامعه آماری آن را تشکیل دادند. روش: روش پژوهش مذکور از نوع توصیفی، همبستگی با هدف توسعهای- روانسنجی میباشد در این پژوهش از پرسشنامه تحلیل رفتار متقابل هیر استفاده شده است و پرسشنامهها با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی منظم و به تعداد 500 نفر از پرسنل تکمیل و تجزیه و تحلیل بر روی آنها انجام شد. یافتهها: ضریب پایایی و همسانی درونی مقیاس با