واحد ارسنجان
دانشکده علوم انسانی، گروه روانشناسی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)
گرایش: عمومی
عنوان:
بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری و کمالگرایی با جهتگیری هدف
در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان
استاد راهنما:
دکتر محبوبه چین آوه
استاد مشاور:
دکتر نادره سهرابی
زمستان 1392
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه. 3
1-2 بیان مسئله. 5
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش. 9
1-4 اهداف 10
1-5 تعاریف نظری و عملیاتی متغیر ها 10
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1 چارچوب نظری 14
2-1-1 جهت گیری هدف 14
2-1-2 کمال گرایی 37
2-1-3 مسئولیت پذیری 45
2-2 پیشینه پژوهش 52
2-3 جمع بندی 54
2-4 فرضیه های پژوهش 56
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 روش پژوهش 58
3-2 جامعه، نمونه و روش نمونه گیری 58
3-3 ابزارهای اندازه گیری 59
3-4 روش اجرای پژوهش 63
3-5 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 63
3-6 ملاحظات اخلاقی 64
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4-1 یافته های توصیفی 66
4-2 یافته های استنباطی 67
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 خلاصه پژوهش 74
5-2 بحث و نتیجه گیری 74
5-3 محدودیت ها و پیشنهادات. 82
منابع
منابع فارسی. 85
منابع لاتین. 90
پیوستها
پرسشنامه ها 94
چکیده لاتین 93
فهرست جداول
عنوان جدول صفحه
جدول 4-1 میانگین و انحراف معیار متغیر های پژوهش 66
جدول 4-2 ماتریس همبستگی بین متغیر ها مورد بررسی 67
جدول 4-2: نتایج تحلیل رگرسیون و پیش بینی میزان جهت گیری یادگیری بر اساس مسئولیت پذیری 68
جدول 4-3: تحلیل رگرسیون و پیش بینی جهت گیری هدف عملکرد- گرایشی بر اساس مسئولیت پذیری 68
جدول 4-4: تحلیل رگرسیون و پیش بینی جهت گیری هدف عملکرد گریزی بر اساس مسئولیت پذیری 69
جدول 4-5: تحلیل رگرسیون و پیش بینی بلاتکلیفی در جهت گیری هدف بر اساس مسئولیت پذیری 69
جدول 4-6: تحلیل رگرسیون و پیش بینی جهت گیری یادگیری بر اساس کمال گرایی 70
جدول 4-7: تحلیل رگرسیون و پیش بینی جهت گیری هدف عملکرد گرایشی بر اساس کمال گرایی 71
جدول 4-8: تحلیل رگرسیون و پیش بینی جهت گیری هدف عملکرد گریزی بر اساس کمال گرایی 71
جدول 4-9: تحلیل رگرسیون و پیش بینی بلاتکلیفی در جهت گیری هدف بر اساس کمال گرایی 72
فصل اول
کلیات پژوهش
1-1 مقدمه:
جهت گیری هدف از متغیرهایی است که در ارتباط با پیشرفت و موفقیت در زندگی شخصی، تحصیلی و شغلی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این باره نظریات بسیاری مطرح شده است. نظریه جهت گیری هدف یکی از کاربردی ترین دیدگاه های انگیزش پیشرفت محسوب می شود(پینتریچ و شانک[1]، 2002) که به جای پرداختن به اینکه فراگیر در موقعیت پیشرفت به تلاش در موقعیت های پیشرفت را محور “چرایی” چیزی که می خواهد برسد، ادراک فراگیر از” چه” بحث قرار داده اند(اردن و ماهر،1995) هرچند که جهت گیری های هدف بصورت های مختلفی مطرح شده اند، اما هسته مفهومی همه الگوها و نظریه ها این است که چه قصد و نیتی برای فعالیت و رفتارهای مرتبط با پیشرفت وجود دارد و مفهوم جهت گیری هدف بر قصد و نیت برای پیشرفت در تکالیف تأکید دارد(پینتریچ و شانک،2002؛ ایمز[2] ،1992) با مروری بر پیشینه تحقیقات، در