دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
دانشکده علوم انسانی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
عنوان :
بررسی رابطه سرمایه فکری با بازاریابی در صنعت بیمه ایران
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
دو عامل مهم که موجب بالارفتن عملکرد بازارگرایی شرکتها در دو دهه گذشـته شـده اسـت ؛
جهانی شـدن و افـزایش تغییـرات در فنـاوری مـی باشـد. در چنـین محیطـی سـرمایه فکـری و
داراییهای نامشهود از عوامل مهم موفقیت بشمار میروند.تحقیق حاضر رابطه بین بازارگرایی (با تکیه
بر سه مفهوم توجه به مشتری، توجه به رقبـا وهماهنگی بینبخشی) و سرمایه فکری
را در صنعت بیمه بررسی میکند.
سرمایه فکری به عنوان دارایی نامشهود یک سازمان میباشـد و شـامل دانـش، تجربـه، مهـارت شخصی
، روابط خوب و یا توانایی فناوری است ،سرمایه انسانی ؛ترکیبی از دانـش ، مهـارت هـا وتجربیات کارکنان
یک بنگاه، سرمایه مشتری (رابطهای )؛ عبارت اسـت از روابـط بـا افـرادی کـهبنگاه اقتصادی با آن ها