دانشگاه آزاداسلامی
واحد بندرعباس
دانشکده علوم انسانی
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته روانشناسی عمومی (M.A )
عنوان:
بررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختردر مقطع تحصیلی متوسطه دوم به مدرسه در شهر بندرعباس
استاد محترم راهنما:
سید عبدالوهاب سماوی
سال تحصیلی1394-1393
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
چکیده. 1
فصل اول. 2
طرح تحقیق 3
1-1. مقدمه. 3
1-2. بیان مساله. 4
1-3. اهمیت پژوهش 9
1-4. اهداف تحقیق 10
1-5. فرضیههای تحقیق 10
1-6. تعریف متغیرها. 10
1-6-1. تعاریف مفهومی. 10
1-6-2. تعاریف عملیاتی. 11
فصل دوم 12
ادبیات تحقیق Error! Bookmark not defined.
2-1. مقدمه. 13
2-2. استرس 13
2-2-1. تعاریف استرس 15
2-2-2. مفهوم استرس 15
2-2-3. نظریههای استرس 17
2-2-3-1. استرس به عنوان پاسخ درونی. 17
2-2-3-2.استرس به عنوان عوامل محیطی. 18
2-2-3-3. استرس به عنوان کنشی متقابل 18
2-2-4. رویکردها و دیدگاههای مختلف در مورد استرس 18
2-2-4-1. نظریهی روان تحلیلگری. 18
2-2-4-2. نظریهی ضعف جسمانی. 19
2-2-4-3. نظریه تکوین و تعامل کاژ. 19
2-2-4-4. نظریه پردازش اطلاعات . 19
2-2-5. نشانههای استرس در نوجوانی. 20
علل استرس 20
2-2-5. منابع استرس 21
2-2-6. عوامل ایجاد کننده استرس 21
2-3. اضطراب . 21
2-3-1. تعاریف اضطراب. 23
2-3-2. دیدگاههای نظری درباره اضطراب. 24
2-3-2-1. روانکاوی. 24
2-3-2-2.نظریههای رفتاری. 25
2-3-2-3. نظریههای انسانگرایی. 25
2-3-2-4. نظریههای زیستشناختی. 25
2-3-3. دیدگاه های نظری درباره روانشناختی اضطراب. 26
2-3-4. نظریههای اضطراب. 26
2-3-4-1. زیگموند فروید 26
2-3-4-2. ملانیکلاین. 27
2-3-4-3. آنا فروید 28
2-3-4-4. هارتمن، کریس و لومنشتاین. 29
2-3-4-5. رنهاشپیتز 29
2-3-4-6. هری استاک سالیوان 30
2-3-4-7. جان بالبی. 30
2-3-5. سن بروز و شیوع اختلال اضطراب. 31
2-3-6. بحران اضطراب در نوجوانی. 32
2-4. احساس تعلق 32
2-4-1. نظریه های احساس تعلق 34
2-4-1-1. نظریه آدلر 34
2-4-1-1-1. علاقه اجتماعی. 34
2-4-1-1-2. سبک زندگی. 35
2-4-1-2. نظریه آبراهام مازلو 36
2-4-1-3. نظریه ویلیام گلاسر 37
2-4-1-3-1. گلاسر و نظریه نیازها. 38
2-4-1-4. نظریه بالبی. 39
2-4-1-4-1. دلبستگی. 40
2-4-1-4-1-1. موضوعهای دلبستگی- به چه کسی دلبسته شویم؟. 40
2-4-1-4-2. انواع دلبستگی. 42
2-4-1-4-3. ثبات دلبستگی. 44
2-4-2. احساس تعلق در نوجوانی. 45
2-5. بررسی پژوهشها. 46
2-5-1. بررسی پژوهش های خارجی. 46
2-5-2. بررسی پژوهش های داخلی. 50
فصل سوم 52
روش تحقیق Error! Bookmark not defined.
3-1. مقدمه. 53
3-2. روش تحقیق 53
3-3. جامعه آماری و حجم نمونه. 54
3-4. ابزار تحقیق 54
3-5. روایی و پایایی ابزار پژوهش 55
3-4-1. مقیاس احساس تعلق به مدرسه. 55
3-4-2. مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس (DASS). 55
3-6. روش اجرا 56
3-7. روش تجزیه و تحلیل دادهها. 56
فصل چهارم 58
یافته های پژوهش Error! Bookmark not defined.
4-1. مقدمه. 59
4-2. یافته های توصیفی. 60
4-3. یافته های استنباطی. 60
فصل پنجم 65
بحث و نتیجه گیری. Error! Bookmark not defined.
5-1. مقدمه. 66
5-2. بحث و نتیجه گیری. 67
5-3. محدویت های پژوهش 71