دانشگاه آزاد اسلامی
واحد بین الملل قشم
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی
عنوان
بررسی رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از دیدگاه معلمان دوره متوسطه نظری استان هرمزگان
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول (کلیات تحقیق)
1-1)مقدمه. 1
1-2)بیان مسئله. 2
1-3)اهمیت و ارزش تحقیق 6
1-4)اهداف تحقیق: 7
1-5)فرضیههای تحقیق: 7
1-5-1)فرضیه اصلی 7
1-5-2)فرضیات فرعی 8
1-6)تعریف واژه ها 8
فصل دوم. 11
2-1) مقدمه. 12
2-2)مبانی نظری پژوهش 13
2-2-1)دانش 13
2-2-2)طبقه بندی و ابعاد دانش 14
2-2-2-1)دانش اختصاصی، دانش شخصی، دانش عمومی و دانش عرفی 14
2-2-2-2)دانش واقعی، مفهومی، انتظاری و روش شناختی 15
2-2-2-3)دانش محوری، دانش پیشرفته و دانش نوآوری 15
2-2-2-4)دانش انسانی، اجتماعی و ساختاری 16
2-2-3)مدیریت دانش 17
2-2-4)سیر تکامل و توسعه مدیریت دانش و چشم اندازها 19
2-2-5)مکاتب مدیریت دانش 23
2-2-6)چرخه های مدیریت دانش 24
2-2-6-1)چرخه مدیریت دانش ویگ. 25
2-2-6-2)چرخه مدیریت دانش مه یر و زاک 30
2-2-6-3)چرخه مدیریت دانش بیوکویتز و ویلیامز. 31
2-2-6-4)چرخه مدیریت دانش یکپارچه دالکر. 34
2-2-6-5)فرایندهای مدیریت دانش بس 35
2-2-7)مدلهای مدیریت دانش 41
2-2-7-1)مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ. 42
2-2-7-2)مدل مارپیچی دانش نوناکا و تاکچی 46
2-2-8)پیشگامان مدیریت دانش 49
2-2-8-1)داونپورت و پروساک 49
2-2-8-2)دراکر. 50
2-2-8-3)نوناکا و تاکه اوچی 50
2-2-9)دلایل اهمیت مدیریت دانش 51
2-2-10)سرمایه. 54
2-2-11)اشکال سرمایه. 55
2-2-12)سرمایه اجتماعی 56
2-2-13)تعاریف سرمایه اجتماعی 57
2-2-14)مفهوم سرمایه اجتماعی 60
2-2-15)اهمیت سرمایه اجتماعی 62
2-2-16)تاریخچه سرمایه اجتماعی 63
2-2-17)سیر تاریخی مفهوم سرمایه اجتماعی 65
2-2-18)تئوری پردازان معروف سرمایه اجتماعی 67
2-2-18-1)فوکویاما 67
2-2-18-2)بوردیو. 70
2-2-18-3)کلمن. 73
2-2-18-4)رابرت پاتنام. 78
2-2-19)مقایسه نظرات بوردیو، کلمن و پاتنام. 81
2-2-20)سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی 84
2-2-21)سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی 86
2-2-22) ابعاد سرمایه اجتماعی 87
2-2-23)سطوح سرمایه اجتماعی 90
2-3)پیشینه تحقیق 91
2-3-1)پژوهش های داخلی 91
2-3-2)پژوهش های خارجی 95
2-4)جمع بندی 98
2-5)بررسی محیط پژوهش 100
فصل سوم. 101
3-1) مقدمه. 102
3-2) روش تحقیق 102
3-3) جامعهی آماری 102
3-4) نمونه آماری 103
3-5) ابزار جمعآوری دادههای تحقیق 104
3-5-1) پرسشنامه. 105
3-5-1-1) شرح پرسشنامه. 105
3-5-1-2) دسته بندی سوالات پرسشنامه. 105
3-5-1-3) تعیین روایی پرسشنامه. 106
فصل پنجم. 106
3-5-1-4) پایایی پرسشنامه. 106
3-6) روش تجزیه تحلیل داده ها 107
فصل چهارم. 109
تجزیه و تحلیل داده ها 109
4-2) ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان و جامعه آماری 111
4-2-1) وضعیت پاسخ دهندگان از نظر جنسیت 111
4-2-3) وضعیت پاسخ دهندگان از نظر میزان تحصیلات 112
فصل پنجم. 131
نتیجه گیری و پیشنهادات 131
5-1) مقدمه. 132
5-2) مروری بر مساله و نتیجه گیری پژوهش 133
5-3) محدودیت های تحقیق 138
5-4) پیشنهادات 138
5-5) پیشنهادات برای تحقیقات آتی 139
پیوست ها 140
منابع و مأخذ. 143
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1) فرایندها و ساز وکارهای مدیریت دانش40
جدول 2-2) مدل مدیریت دانش ویگ- سطوح درونی سازی.43
جدول2-3) ماتریس مدیریت دانش.45
جدول 2-4)تعاریف مختلف از سرمایه اجتماعی براساس هدف و سطح تحلیل.83
جدول 2-5)ابعاد سرمایه اجتماعی سازمانی90
جدول 3-1) حجم جامعه آماری 103
جدول3-2) دسته بندی سوالات پرسشنامه105
جدول 3-3) تفکیک آلفای کرونباخ برای هر پرسشنامه107
جدول 4-1) ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان.111
جدول 4-2. شاخصهای مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرهای مورد بررسی در پژوهش.114
جدول 4-3. آزمون کولموگروف اسمیرنوف متغیرهای پژوهش.118
جدول4-4. نحوه داوری میزان عددی ضریب همبستگی120
جدول 4-5. ضریب همبستگی بین «اعتماد» و شاخص مدیریت دانش و ابعاد آن.121
جدول 4-6. ضریب همبستگی بین «شبکه ها» و شاخص مدیریت دانش و ابعاد آن.122
جدول 4-7. ضریب همبستگی بین «همکاری» و شاخص مدیریت دانش و ابعاد آن123
جدول 4-8. ضریب همبستگی بین «روابط» و شاخص مدیریت دانش و ابعاد آن.124
جدول 4-9. ضریب همبستگی بین «ارزش ها» و شاخص مدیریت دانش و ابعاد آن.125
جدول 4-10. ضریب همبستگی بین «فهم متقابل» و شاخص