ابهر
پایان نامهی کارشناسی ارشد
عنوان :
بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان شرکت صنایع غذایی یک و یک با وجود قیمت بالاتر نسبت به رقبا
مطالعه موردی: تنکابن
گروه تخصصی: مدیریت بازرگانی
رشته تحصیلی: مدیریت بازرگانی
گرایش: بازرگانی داخلی
استاد راهنما:
آقای دکتر حسین عابدی
استاد مشاور:
دکتر پیمان نوری بروجردی
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
با ظهور شرکت های غذایی پیشرو، خدماتی را که از طریق فنآوریهای متنوعی به مشتریان ارائه می دهند، تا از یک سو رضایت مشتریان، و از سویی هدف اصلی خود را که همان ایجاد نوعی رابطه و پیوند پایدار بین خدمات و گروه خاصی از مشتریان میباشد، فراهم سازند.
ایجاد وفاداری در مشتریان به خصوص مشتریانی که ذائقه غذایی نقش مهمی در زندگیشان بازی می کند مفهومی است که در کسب و کارهای امروزی به لحاظ اینکه مشتریان وفادار به صورت مؤلفه اصلی موفقیت شرکت های صنایع غذایی بوجود آمدهاند، مورد توجه بیش از بیش قرار گرفته است.
در دنیای رقابتی امروز، شرکت های صنایع غذایی برای حفظ مشتریان خود بایستی بیشترین توجه را به نیازها، نظرات ، ذائقه و اعتراضات آنان در ارتباط با خدمات داشته باشند.
امروزه دیگر رضایتمندی مشتریان کافی نبوده و سازمانها منجمله صنایع غذایی برای بهرهمندی از مزایای حفظ مشتریان باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندشان، وفادار هم هستند.
ترجیح مشتریان برای استفاده از محصولات صنایع غذایی به دلیل راحتی و آسایشی که این نوع شرکت ها ارائه میدهد در حال افزایش است. به دلیل اینکه افراد این امکان را دارند که نیازهای غذایی خود را ساعتها خارج ازخانه از هرجا که دسترسی به فروشگاه دارند انجام دهند. بنابراین شناسایی ارتباط بین خدمات محصولات غذایی و وفاداری مشتریان امری لازم و ضروری به نظر میرسد.
فصل اول
1-1 مقدمه
1-2 بیان مسأله
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق
1-4 پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق)
1-4-1 سؤالات فرعی تحقیق
1-5 فرضیه های تحقیق
1-6 متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی
1-7 اهداف تحقیق
1-7-1 هدف کلی
1-7-2 هدف جزئی
1-8 تعریف واژهها و اصطلاحات تخصصی
1-1 مقدمه
خدمت به مشتری، قدیمیترین و در عین حال، تازهترین مسأله برای هر مؤسسهای است. موفقترین بازرگانان اولیه، همچنانکه رقابت پدید میآمد، میبایستی راههای مختلفی را جستجو میکردند تا آنچه را فراهم
میآوردند، از دیدگاه مشتریان، متمایز و ویژه باشد. امروزه هیچ مؤسسهای نمیتواند ادامه حیات دهد مگر اینکه بتواند به طور روزافزون مشتریان بصیر و نکتهسنج را، جذب و نگهداری کند. موفقیت در دنیای رقابتی از آن مؤسسههایی خواهد بود که تشخیص دهند، مشتری بزرگترین سرمایهی هر مؤسسهای است، مشتری همه حقوق، دستمزد و مزایای ما را می پردازد و در هر کسب و کاری شما باید نخستین انتخاب مشتری باشید با عنایت بر اینکه مشتری به جایی میرود که به بهترین وجه به [خواسته های] او توجه شود (تاجزاده نمین و دیگران، 1389، 2).
گسترش و افزایش رقابت و ظهور نوآوریهای جدید در صنعت خدمات کشور، سازمانها را به سمت توجه به اهمیت مشتری و منافعی که می تواند برای آنان ایجاد کند و درنتیجه اهمیت حفظ و تقویت وفاداری مشتری سوق داده است. لذا شناخت عواملی که باعث حفظ و تداوم رابطه بین سازمانها و مشتریانشان میگردد، امری مهم و ضروری تلقی میگردد.
در این راستا تحقیقاتی برای شناخت عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان به محصولات غذایی صورت گرفته است اما متأسفانه در رابطه با وجود قیمت بالای محصولات بر وفاداری مشتریان تحقیقات بسیار کمی انجام شده است.
از این رو، مطالعۀ حاضر کوشیده است، تأثیر قیمت بالای محصولات شرکت صنایع غذایی یک و یک نسبت به رقبا را بر وفاداری آنها بسنجد.
در این فصل میکوشیم پس از بیان مسأله و اهمیت و ضرورت تحقیق، پرسش اصلی پژوهش، مدل و اهداف تحقیق را نیز بررسی کنیم. در نهایت واژهها و اصطلاحات تخصصی را تعریف میکنیم.
1-2 بیان مسأله
در هر سازمان اعم از تولیدی و خدماتی مهمترین عامل جهت حفظ و بقای سازمان مشتریان آنها هستند به نحوی که چنانچه سازمان در جلب رضایت و وفاداری آنها موفق شود، زمینه رشد و بقای بلندمدت خود را فراهم خواهد کرد.
حفظ وفاداری مشتریان فعلی، در سودآوری یک سازمان بسیار تعیینکننده است، چنانچه طی تحقیقات متعدد بیان شده که وفاداری مشتری می تواند، هزینه عملیات تجاری را 5 تا 6 برابر کاهش دهد زیرا مشتریان وفادار، ترجیح می دهند خریدهایشان را متمرکز کنند و بنابراین حجم فروش شرکت افزایش مییابد. مشتریان وفادار، مبلغان سازمان هستند که تبلیغات مثبتی درخصوص شرکت و محصولات آن می کنند و باعث جذب مشتریان جدید میشوند که باعث کاهش هزینه های بازاریابی برای سازمان میشود، این مشتریان همچنین
میتوانند در ایدهپردازی محصولات جدید با سازمان سهیم شوند (ندوبیسی[1] و واه، 2007).
با ورود به هزاره سوم میلادی، بسیاری از مفاهیم در سازمانهای پیشتاز، مفهومی دیگر پیدا کردهاند. مشتریان وفادار، اهمیت بسیاری یافتهاند. با 5% افزایش در وفاداری مشتریان، سود به میزان 25 تا 85 درصد افزایش
مییابد، این درصد را هزینه وفاداری[2] مشتری گویند (محمدی، 1382، 55).
با توجه به تلاشهای گستردهای که امروزه در جهت ارتقای ابزارهای مدیریتی کیفیت و گسترش نگرش مشتریگرایی توسط محققان، کارشناسان و سازمانهای مختلف تولیدی و خدماتی صورت میگیرد، میتوان دریافت که بحث رضایت و وفاداری مشتری و مصرف کننده یکی از فاکتورهای تعیینکننده و مهم در تعیین میزان موفقیت سازمانها در امر تجارت و سودآوری به شمار میآید. در دنیای رقابت انگیز کنونی فنآوری و تمایز در