دانلود پایان نامه ارشد: بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان بندر عباس) ارسال شده در 2 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع دانلود متن کامل پایان نامه با فرمت ورد پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشـگاه عـلوم انـتظـامـی پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته فرماندهی و مدیریت انتظامی عنوان: بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان بندر عباس) برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شودتکه هایی از متن به عنوان نمونه :چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان بندر عباس) انجام شده و سوال اصلی آن این است که چه عواملی بر یادگیری سازمانی کارکنان پایگاه دریابانی نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس تاثیر دارد؟ روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ چگونگی جمع آوری اطلاعات از جمله پژوهش های توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان پایگاه دریابانی نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس (304 N=) می باشد که 170 نفر از کارکنان با بهره گرفتن از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردید. همچنین قلمرو مکانی پژوهش حاضر شامل کارکنان پایگاه دریابانی نیروی انتظامی شهرستان بندر عباس می باشد و قلمرو زمانی در سال 1393 پیش بینی شده است. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته عوامل موثر بر یادگیری سازمانی ناجا و پرسشنامه استاندارد سنگه مبتنی بر طیف پنج درجه ای لیکرت بوده است که روایی و پایایی آن تایید شده است. عمده ترین یافته های پژوهش حاکی از آن بود که عوامل رهبری مناسب، فضای تعمیقی، بومی سازی، تعادل بین کار و خانواده، مدیریت زمان و تجربه اندوزی بر یادگیری سازمانی کارکنان پایگاه دریابانی نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس تاثیر مثبت و معنی داری داشته است. همچنین از بین عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان پایگاه دریابانی نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس رهبری مناسب بیشترین تاثیر و مدیریت زمان کمترین تاثیر را داشته است.واژگان کلیدی: یادگیری سازمانی، رهبری مناسب، فضای تعمیقی، بومی سازی، تعادل بین کار و خانواده، مدیریت زمان، تجربه اندوزی فهرست مطالبفصل اوّل: کلیات تحقیق 11-1- مقدمه. 21-2- طرح مساله. 31-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 61-4- اهداف تحقیق 81-4-1- هدف اصلی 81-4-2- اهداف فرعی 81-5-سوال های تحقیق 91-5-1- سوال اصلی تحقیق 91-5-2- سوال های فرعی تحقیق 91-6- قلمرو تحقیق 101-6-1- قلمرو موضوعی 101-6-2- قلمرو مکانی 101-6-3- قلمرو زمانی 101-7- متغیرهای تحقیق 101-7-1- تعاریف نظری 101-7-2- تعاریف عملیاتی 111-8) خلاصه فصل اول 12فصل دوّم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق 13مقدمه. 142-1- یادگیری 142-2- نظریات یادگیری 162-2-1- نظریات رفتاری یادگیری 162-2-2- نظریات شناختی یادگیری 172-2-3- نظریه یادگیری گشتالت. 172-2-4- نظریه یادگیری شناختی اجتماعی 182-3- انواع یادگیری 182-3-1- یادگیری برای بقاء 182-3-2- یادگیری انطباقی 192-3-3- یادگیری تعمیمی (مولد) 192-4- سطوح یادگیری 202-4-1- یادگیری فردی 202-4-2- یادگیری تیمی یا گروهی 212-4-3- یادگیری سازمانی 212-5- یادگیری سازمانی 212-6- سیر تاریخی یادگیری سازمانی 232-7- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 262-8- تاریخچه مفهوم پردازی سازمان یادگیرنده 292-9- سازمان یادگیرنده 312-10- دیدگاه صاحبنظران درباره سازمان یادگیرنده 362-10-1- پیتر سنگه. 362-10-2- گاروین 392-10-3- مارکوارت 392-10-4- جفارت و مارسیک. 402-10- 5- واتکینز و مارسیک. 412-10-6- آرجریس و شون 432-10-7- مامفورد. 442-10-8- هریسون 462-10-9- کاپلان و نورتون 472-10-10- گاهه. 482-11- انواع سازمان های یادگیرنده 512-11-1- سازمانهای فهمیده 512-11-2- سازمانهای ادراک کننده و متفکر. 512-11-3- سازمان های یادگیرنده 512-12- اهمیت ایجاد سازمان یادگیرنده 532-13- طبقه بندی ویژگی های سازمان یادگیرنده 562-14- تفاوت سازمان یادگیرنده با سازمان های سنتی 572-15- ایجاد سازمان یاد گیرنده 602-16- پیشینه تحقیق و سوابق پژوهشی 652-16-1- پیشینه داخلی 652-16-2- پیشینه خارجی 682-17- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 712-18- الگوی مفهومی تحقیق 722-19) الگوی تحلیلی تحقیق 742-20) خلاصه فصل دوم. 78فصل سوم: روش تحقیق 793-1- مقدمه. 803-2)نوع و روش پژوهش 803-3) جامعه آماری 813-4) نمونه و روش نمونه گیری 813-5) روش های گردآوری اطلاعات 823-6) ابزارهای گردآوری اطلاعات 823-6-1)روش سنجش روایی پرسشنامه. 833-6-2) روش سنجش پایایی پرسشنامه. 833-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها 843-8) خلاصه فصل سوم. 84فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 854-1) مقدمه. 864-2) تحلیل توصیفی داده ها 864-2-1) متغیر جنسیت. 864-2-2) متغیر تحصیلات 874-2-3) متغیر سابقه خدمت. 884-3) تحلیل استنباطی داده ها 894-3-1) سوال اصلی پژوهش 894-3-2) سوال فرعی اول پژوهش 914-3-3) سوال فرعی دوم پژوهش 924-3-4) سوال فرعی سوم پژوهش 924-3-5) سوال فرعی چهارم پژوهش 934-3-6) سوال فرعی پنجم پژوهش 944-3-7) سوال فرعی ششم پژوهش 944-3-8) سوال فرعی هفتم پژوهش 954-4) خلاصه فصل چهارم. 96فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 975-1) مقدمه. 985-2) نتیجه گیری 985-2-1) نتیجه گیری از سوال اصلی 985-2-2) نتیجه گیری از سوال فرعی اول 995-2-3) نتیجه گیری از سوال فرعی دوم. 1005-2-4) نتیجه گیری از سوال فرعی سوم. 1005-2-5) نتیجه گیری از سوال فرعی چهارم. 1015-2-6) نتیجه گیری از سوال فرعی پنجم. 1015-2-7) نتیجه گیری از سوال فرعی ششم. 1025-2-8) نتیجه گیری از سوال فرعی هفتم. 1035-3) محدودیت های پژوهش 1035-4) پیشنهادهای تحقیق 1045-4-1) پیشنهادهای کاربردی برای سازمان مورد مطالعه. 1045-4-2) پیشنهادهای تجربی برای محققین 1055-5) خلاصه فصل پنجم. 105منابع 106منابع فارسی 107منابع لاتین 110پیوست. 114پرسشنامه. 115 فهرست جدول هاجدول 2- 1: تعاریف یادگیری سازمانی از دیدگاه صاحب نظران مختلف 22جدول 2- 2: سیر تاریخی مفاهیم یادگیری سازمانی (قربانی زاده و مشبکی، 1385: 173) 25جدول 2- 3: تفاوت بین سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی (اورتنبلد، 2001) 28جدول 2- 4: تعاریف صاحب نظران مختلف از سازمان یادگیرنده 34جدول 2- 5: انواع سازمان های یادگیرنده (لات هنس ، 1998: 13) 52جدول 2- 6: طبقه بندی ویژگیهای سازمان یادگیرنده (مک گیل و همکاران 1993) 57جدول 4- 1: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت 86جدول 4- 2: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر تحصیلات 87جدول 4- 3: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر سابقه خدمت 88جدول 4- 4: نتایج آزمون T تک نمونه ای عوامل مرتبط با یادگیری سازمانی 90جدول 4- 5: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر رهبری مناسب بر یادگیری سازمانی 92جدول 4- 6: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر فضای تعمیقی بر یادگیری سازمانی 92جدول 4- 7: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر بومی سازی بر یادگیری سازمانی 93جدول 4- 8: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر تعادل بین خانواده و کار بر یادگیری سازمانی 93جدول 4- 9: نتایج رگرسیون همزمان تاثیر مدیریت زمان بر یادگیری سازمانی 94 ادامه مطلب