دانشکده ادبیات و علوم انسانی
گروه علوم تربیتی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی عمومی (M.A)
عنوان:
بررسی نیمرخ روانی والدین با و بدون کودک عقب مانده ذهنی
بر اساس پرسشنامه چند محوری میلون در تبریز در سال 1394-1393
استاد راهنما:
دکتر فیروزه سپهریان آذر
استاد مشاور:
دکتر شاهرخ امیری
اساتید داور :
دکتر بهناز مهاجران دکتر علیرضا قلعه ای
اسفند 93
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب عنوانصفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
1- 1 مقدمه.1
2-1 بیان مساله.2
3-1 اهمیت و ضرورت پژوهش4
1-4- اهداف تحقیق7
1-4-2- اهداف اختصاصی7
1-5- سوال های تحقیق.7
1-6- متغیرهای تحقیق7
1-7- تعاریف متغیرهای تحقیق7
1-7-1- تعاریف مفهومی7
1-7-2- تعاریف عملیاتی.10
فصل دوم :ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه.12
2-2- عقب ماندگی ذهنی.12
2-2-1- ملاک های تشخیصی DSM-IV-TR برای کم توانی ذهنی12
2-2-3- ویژگی های عقب ماندگی ذهنی12
2-2-4- عقب مانده ذهنی آموزش پذیر13
2-2-5- عقب مانده ذهنی تربیت پذیر14
2-3نیازهای والدین کودکان عقب مانده ذهنی14
2-4- تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر سلامت والدین15
2-5- تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر روابط زناشویی والدین.18
2-6- تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر روابط اعضای خانواده19
2-7- نیمرخ روانی و شخصیت20
2-7-1- نظریه مک کری و کوستا درباره ابعاد شخصیت بهنجار.21
2-8- اختلال شخصیت22
2-8-1-نظریه اختلال شخصیت میلون23
2-8-2- نظریه میلون درباره اختلالات شخصیت23
2-8-3- تقسیم بندی اختلالات شخصیت.25
2-8-3-1- خوشه A اختلالات شخصیت.26
2-8-3-2- خوشه B اختلالات شخصیت28
2-8-3-3- خوشه C اختلالات شخصیت.31
2-9- مروری بر مطالعات پیشین33
2-9-1- تحقیقات داخلی.34
2-9-2- تحقیقات خارجی38
فصل سوم :روش پژوهش
3-1- مقدمه.44
3-2- روش پژوهش44
3-3- جامعه آماری.44
3-4- روش نمونهگیری و حجم نمونه44
پرسشنامه چند محوری بالینی میلون سه (MCMI-III). 45
فصل چهارم :تحلیل داده ها
4-1- مقدمه.51
4-2- آمار توصیفی51
4-3- سوال های تحقیق.54
4-4- جمع بندی یافته های تحقیق69
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه70
5-2- بحث و تفسیر71
5-3- نتیجه گیری.75
5-4- محدودیت های تحقیق75
5-5- پیشنهادهای کاربردی.76
5-6- پیشنهادهای پزوهشی.76
منابع و مآخذ .79
پیوست ها 86
فهرست مطالب
عنوان صفحه
جدول3-1- مقیاس ها ،علامت اختصاری و تعداد ماده ها MCMI-III.47
جدول 3-2- روش نمره گذاری MCMI-III.48
جدول 4-1- فراوانی، درصد ویژگی های جمعیت شناختی52
جدول 4-2- میانگین و انحراف معیار و نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنف و توزیع کجی و کشیدگی اختلالات شخصیت.53
جدول 4-3 – میانگین و انحراف معیار نمرات اختلالات شخصیت در والدین کودکان با و بدون کودک عقب مانده ذهنی.55
جدول 4-4- نتایج آزمون لون برای بررسی فرض همگنی واریانس نمرات در دو گروه نرمال و عقب مانده ذهنی56
جدول 4-5- نتایج تحلیل واریانس مانوا چندمتغیری برای مقایسه