دانلود پایان نامه ارشد : بررسی و رتبه بندی موانع پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در سازمان آموزش و پرورش ارسال شده در 2 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع دانشگاه آزاد اسلامی عنوان: بررسی و رتبه بندی موانع پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در سازمان آموزش و پرورش استان زنجان استاد راهنما : جناب آقای دکتر محمد جلیلی استاد مشاور : جناب آقای دکتر موسی احمدی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست عناوین صفحه فصل اول : کلیات تحقیق چکیده 1 1-1 بیان مسئله 2 1-2- ضرورت و اهمیت تحقیق 1-3- اهداف تحقیق 1-4- هدف کاربردی 1-5- سئوالات تحقیق 1-6- متغییرهای تحقیق . فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش 2-1- تعاریف و مفاهیم بودجه . 2-2- بودجه ریزی . 2-3- بودجه بندی 2-4- تاریخچه بودجه . 2-5- تاریخچه بودجه در ایران . 2-6- سیر تکوین بودجه . 2-7- نحوه بودجه نویسی ( بودجه ریزی ) . 2-8- انواع روش های بودجه بندی 2-9- انواع روش های آماده سازی بودجه 2-10- نارسایی های بودجه بندی 2-11- مشکلات بودجه ریزی عملیاتی 2-12- انواع بودجه بندی از لحاظ تکنیک بودجه ریزی 2-13- سیکل بودجه در ایران 2-14- بودجه ریزی عملیاتی ، اهداف و مزایای آن 2-15- تحقق بودجه ریزی عملیاتی . 2-16- برنامه 2-17- فلوچارت مراحل چهار گانه بودجه 2-18- نظام جدید طبقه بندی دریافت ها و پرداخت های دولت . 2-19- نقش قوه مقننه 2-20- پیشینه مطالعات در خارج از کشور 2-21- تجربه ی برخی دانشگاه های خارجی در اجرای بودجه ریزی عملیاتی 2-22- تجربه ی سایر کشور ها در تدوین شاخ های عملکردی بودجه ریزی آموزشی 2-23- پیشینه ی مطالعات در داخل کشور . 2-24- جنبه ی جدید بودن و نوآوری در تحقیق 2-25- مدل تحلیلی تحقیق فصل سوم : متدلوژی یا روش شناسی پژوهش 3-1- مقدمه 3-2- روش تحقیق و ابزار گردآوری داده ها 3-3- جامعه آماری و نمونه گیری . 3-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها . 3-5- روایی و پایایی تحقیق . فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات 1-4- تجزیه و تحلیل و نمودارهای مربوطه . فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهاد ها 5-1- مقدمه . 5-2- نتایج آژمون پرسش ها . 5-3- نتیجه گیری کلی . 5-4- پیشنهاد ها . 5-5 پیشنهاد به محققین آینده 5-6- محدودیت های تحقیق . پیوست ها . پیوست الف : فرم های مورد استفده در بودجه ریزی پیوست ب : نمونه پرسشنامه پیوست ج : محاسبات منابع فارسی . منابع انگلیسی چکیده انگلیسی چکیده نظا م بودجه ریزی در اقتصاد ایران که گذشته کاملا سنتی دارد و تمرکز گرا است ، در چند سال اخیر روند جدیدی آغاز کرده است که از آن به عنوان تلاش برای تهیه بودجه عملیاتی نام می برند . در این تحقیق ضمن ارائه تعریفی از بودجه عملیاتی به بررسی اقدامات صورت گرفته در این راستا پرداخته شده است . سپس آموزش و پرورش یه عنوان یکی از دستگاه های که سیاست بودجه ریزی عملیاتی در آن می بایست اجرا شود مورد بررسی قرار گرفته و موانع موجود در پیاده سازی این روند و رتبه بندی این عوامل در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است . تحقیق حاضر با توجه به مطالعات صورت گرفته ، از مجموعه عوامل تاثیر گذار بر پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی ؛ در قالب شاخص های محیطی ، فنی مهارتی و انسانی ؛ با 7 سئوال پژوهشی مورد پرسش قرارداده است ، و میزان و سهم ایجاد مانع هریک از این عوامل در پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی اندازه گیری شده است . و سه اولویت اصلی هر یک از این گویه ها جهت رتبه بندی تعیین شد ه است . اطلاعات به شکل سرشماری از کلیه کارشناسان برنامه و بودجه آموزش و پرورش استان زنجان از طریق پرسشنامه ی تنظیمی تحصیل سپس با کمک نر م افزار spss به دو صورت توصیفی و اسنتباطی ( رگرسیون چند گانه ) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است . نتیجه بدست آمده نشان می دهد هرسه عامل محیطی ، فنی و فرایندی و انسانی از موانع اصلی بودجه ریزی عملیاتی محسوب می شوند که مهمترین عامل در بین این سه عامل, عامل انسانی می باشد . در بین عوامل محیطی ، نوع نظام و شرایط سیاسی بزرگترین مانع محسوب شده است و در بین عوامل فنی و فرایندی عدم استفاده از سیستم اطلاعات مدیریت بزرگترین مانع محسوب شده است . و در بین عوامل انسانی عدم وجود تخصص و مهارت از سایر گویه های تعریف شده بیشترین اولویت را برای ایجاد مانع به خود اختصاص داده است . در پایان با اریه پیشنهاداتی جهت کاهش این موانع ارائه شده است . و برای تممیم پذیری یافته های این تحقیق پیشنهاداتی برای محقیقین آینده ارائه شده است که امید موفقیت را پیشاپش ادامه خواندن