دانلود پایان نامه ارشد : ارزیابی و رتبه بندی شاخص های کارت امتیازی متوازن ارسال شده در 2 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر دانشکده علوم انسانی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد”M.A” رشته مدیریت بازرگانی- گرایش مدیریت مالی عنوان ارزیابی و رتبه بندی شاخص های کارت امتیازی متوازن (مورد مطالعه سازمان تامین اجتماعی استان زنجان ) استاد راهنما جناب آقای دکتر محمود نورایی استاد مشاور جناب آقای دکترموسی احمدی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده امروزه تمامی مدیران در همه سازمان ها خواستار استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود برای توسعه و پایداری در عرصه رقابتی هستند. بنابراین وجود مدلی به منظور ارائه بازخورد در راستای بهبود عملکرد سازمان و دستیابی به ابزاری جهت برآورده کردن این نیاز مدیران بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. در این پژوهش که از مدل کارت امتیازی متوازن استفاده شده است در ابتدا سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بهره گرفتن از کارت امتیازی متوازن که ابزاری مناسب جهت طراحی شاخص های ارزیابی عملکرد می باشد مورد بررسی گرفته است و سپس این شاخص ها براساس میزان اهمیتشان رتبه بندی شدند. روش پژوهش :پژوهش حاضر ازنوع پیمایشی و کاربردی است. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و مطالعه اسناد مالی صورت گرفته است .این پژوهش به صورت مقطعی بوده که در سال 1390در سازمان تامین اجتماعی استان زنجان صورت گرفته است جامعه آماری نیز 1.روسا و معاونین و مسئولین واحد ها و کارشناسان شعبه تامین اجتماعی و 2. بیمه شدگان سازمان می باشند . یافته ها: نتایج این پژوهش نشان می دهد که شاخص مالی 25/ 84 % ،شاخص مشتری 77%،شاخص فرآیندهای داخلی 75% و شاخص رشد و یادگیری 47%تحقق یافته است . رتبه بندی شاخصها از نظر میزان اهمیت نیز نشان میدهد که شاخص مالی در رتبه اول اهمیت ،شاخص مشتری در رتبه دوم ،شاخص فرایندهای داخلی در رتبه سوم و نهایتا شاخص رشد و یادگیری در رتبه چهارم قرار می گیرد. کلید واژگان :مدیریت استراتژیک،ارزیابی عملکرد ،کارت امتیازی متوازن،سازمان تامین اجتماعی فهرست مطالب عنوان صفحه چکیده. و فصل اول. 1 1-1.مقدمه. 2 1-2.تعریف موضوع پژوهش 3 1-3. تشریح و بیان مسئله. 3 1-4.اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق 4 1-5. اهداف تحقیق 5 1-6.فرضیات تحقیق 5 1-7.قلمرو تحقیق 6 1-8 .روش تحقیق 6 1-9.تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 7 فصل دوم. 10 2-1.مقدمه. 11 2-2.تاریخچه و مفاهیم مرتبط با پژوهش 12 2-2-1. عناصر اصلی فرآیند مدیریت استراتژیک 13 2-2-2.مدیریت استراتژیک 13 2-2-3.استراتژی 14 2-2-4.تاریخچه ارزیابی عملکرد. 14 2-2-5. تعریف عملکرد. 16 2-2-6. تعریف مدیریت عملکرد. 17 2-2-7. فرآیند ارزیابی عملکرد. 17 2-2-8.مدل های ارزیابی عملکرد. 18 2-2-9.اهمیت ارزیابی عملکرد. 20 2-2-10. هدف از ارزیابی عملکرد. 21 2-2-11. ویژگی های نظام ارزیابی عملکرد کار آمد. 23 2-2-12.مزایای نظام ارزیابی عملکرد. 23 2-2-12-1.برای سازمان. 23 2-2-12-2.برای ارزیابی کننده. 24 2-2-12-3.برای ارزیابی شونده. 25 2-2-13.محدودیت های ارزیابی عملکرد. 25 2 ـ 2 ـ 14. کارت امتیازی متوازن و تعاریف آن. 26 2 ـ 2 ـ 15. سیر تکامل کارت امتیازی متوازن BSC 27 2 ـ2-16 . اهمیت روش ارزیابی متوازن و نقش آن در سازمان. 30 2 ـ 2 ـ 17. شاخص های روش امتیازی متوازن. 33 2 ـ 2 ـ 17 ـ 1. منظر مالی (Financial Perspective) 33 2 ـ 2 ـ 17 ـ 2. منظر مشتری (Customer Perspective) 35 2 ـ 2 ـ 17 ـ 3. منظر فرایند داخلی (Enternal Process Perspective) 38 2 ـ 2 ـ 17ـ 4. منظر یادگیری و رشد (Learning & Growth Perspective) 40 2-2-18. مراحل پیاده سازی روش ارزیابی متوازن. 43 2-2-18-1.ارزیابی سازمانی 43 2-2-18-2.تعیین مقوله های استراتژیک 43 2-2-18-3. تعیین مناظر و خروجی های مطلوب. 43 2-2-18-4.تهیه نقشه استراتژی 43 2-2-19.مزایای استفاده از روش ارزیابی متوازن. 44 2-2-20.محدودیت ها و انتقادات روش ارزیابی متوازن. 45 2-3.تاریخچه سازمان تامین اجتماعی 46 2-3-1. تحولات جهانی نظام رفاه و تامین اجتماعی 46 2-3-2. نظام تامین اجتماعی 47 2-3-3.نظام تامین اجتماعی در ایران. 48 2-3-4.معرفی سازمان تامین اجتماعی 49 2-4. واکاوی ادبیات پژوهشی در جهان. 50 2-5. واکاوی ادبیات پژوهشی در ایران. 53 2-6.نقد و نتیجه گیری از ادبیات پژوهشی 57 2-7.چارچوب و مدل پژوهش 59 فصل سوم. 60 3-1. مقدمه. 61 3-2.جامعه آماری و حجم نمونه. 62 3-3.روش نمونه گیری 63 3-3-1. نمونه گیری تصادفی ساده. 63 3-3-2. نمونه گیری طبقه ای 64 3-3-3. نمونه گیری خوشه ای 64 3-4.ابزارهای اندازه گیری 66 3-4-1.مطالعات کتابخانه ای(اسنادی) 66 3-4-2.بررسی اسنادومدارک(کتاب-آرشیو) 66 3-4-3.مصاحبه. 66 3-4-4.پرسشنامه. 67 3-5. اعتبار ابزار اندازه گیری 67 3-6. روش تجزیه و تحلیل داده ها 68 3-7. محدوده تحقیق 69 3-7-1 .قلمرو مکانی تحقیق 69 3-7-2. قلمرو زمانی 69 3-7-3. قلمرو موضوعی 69 3-8 .واحد تجزیه و تحلیل 70 فصل چهارم. 71 4-1.مقدمه. 72 ادامه خواندن