ب: بیان مساله. ۲
ج:اهمیت و ضرورت پژوهش ۳
د: سوال پژوهش. ۳
ز: سابقه علمی. ۳
و:هدف پژوهش ۴
ه:روش پژوهش ۴
و: پلان کار . ۴
مبحث اول: روند شکل گیری بهائیت ۵
گفتار اول: پیشینه بهائیت ۵
بند اول: شیخیه ۵
بند دوم: بابیت ۷
بند سوم: بهائیت. ۱۰
بند چهارم:رهبران بهایی. ۱۱
گفتار دوم: نقش بیگانگان در شکل گیری جریان بهائیت ۱۳
بند اول: بهائیت و فراماسونری ۱۴
بند دوم: بهائیت و صهیونیسم ۱۶
بند سوم: بهائیت و دول متخاصم ۱۹
مبحث دوم: اصول اعتقادات بهائیان. ۲۳
گفتار اول: اعتقاد به تجلی و تجسد خداوند در میرزا حسینعلی بهاء ۲۳
گفتار دوم: منسوخ شدن ادیان گذشته و تشریع دین جدید. ۲۵
گفتار سوم:انکار قیامت ۲۶
عنوان صفحه
مبحث سوم: وضعیت کنونی بهائیت ۲۸
گفتار اول: استفاده از عنصر تبلیغ ۲۸
گفتار دوم: تلاش بهائیان برای افزایش جمعیت. ۳۰
فصل دوم: فرقه مجرمانه بهائیت
مبحث اول: مبانی جرم انگاری ۳۲
گفتار اول: مبانی شرعی ۳۳
بند اول: آیات قرآن کریم . ۳۶
بند دوم: احادیث و روایات. ۳۹
گفتار دوم: مبانی عرفی. ۴۰
بند اول: امنیت و نظم عمومی. ۴۰
بند دوم: نیرنگ . ۴۴
بند سوم : خشونت ۴۵
مبحث دوم:فرقه بودن بهائیت ۴۶
گفتاراول: مفهوم فرقه ۴۶
بند اول: مفهوم لغوی ۴۶
بند دوم: مفهوم اصطلاحی ۴۷
بند سوم:ویژگیهای فرقه. ۴۸
بند چهارم:تفاوت فرقه و دین ۵۰
گفتار دوم:تشکیلات فرقه بهائیت. ۵۳
بند اول: بیت العدل. ۵۳
بند دوم:واحدهای تبلیغاتی ۵۴
بند سوم:محافل ملی و محلی ۵۵
گفتار سوم:فرقه بهائیت و براندازی ۵۵
فصل سوم: ارتباط بهائیت با جرائم علیه دین و امنیت
مبحث اول: بهائیت و جرائم علیه دین ۶۱
گفتار اول: بهائیت و ارتداد. ۶۳
گفتار دوم:بهائیت و بدعت ۶۶
مبحث دوم:جرائم علیه امنیت ۶۸
عنوان صفحه
گفتار اول:بهائیت و عضویت و تشکیل اداره و گروه با هدف بر هم زدن امنیت ۷۲
گفتار دوم: بهائیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام ۷۴
نتیجهگیری و پیشنهادات ۸۱
فهرست منابع. ۸۴
فصل اول
مقدمه
الف)طرح موضوع
در طول تاریخ همواره برخی از افراد بیماردل و جاهل و هواپرست از آموزه های اصیل اسلامی سوءاستفاده کردند و به ادعای واهی می پرداختند و به تشکیل گروه و فرقه های منحرف با هدف مخالفت با اسلام اقدام می کردند ،یکی از این فرقه های انحرافی بهائیت است
بهاییان با تفکرات غالیانه و مغایر با تمام ادیان الهی دینی بشرساز ارائه کرده اند به عنوان مثال باب و بها خود را بالاتر از تمام انبیاء الهی دانسته و در جای جای آثار شان خود را دارای مقام ربوبیت و الوهیت قلمداد کرده اند دین اسلام را نسخ شده پنداشته و دوران آن را خاتمه یافته معرفی کرده اند ،این فرقه ها همواره در ستیز با اسلام و تشیع قرار دارند این نظم و مقابله با اسلام بوده اند بر اساس اصل بیست قانون اساسی “داشتن یک عقیده و مرام آزاد است ولی اعلان و ابراز آن به منظور تحریک دیگران ،جریان سازی و یا تبلیغ و تظاهر به قصد اغواگری و تشویش اذهان دیگران و عناوین مشابه مجاز نخواهد بود”.
ولی اعضای این فرقه از این اصل تخطی کرده و به تبلیغ این فرقه در سطح بین المللی و داخلی و جذب نیرو و سازماندهی یک جبهه مخالف علیه جمهوری اسلامی پرداخته اند ولی در قانون مجازات ما که ضامن اجرای اصول ق.ا است،جایگاه این فرقه به طور مشخص جرم انگاری نشده است و شیوه برخورد با فعالیت های این فرقه با ابهام جدی روبرو است.
ب)بیان مسالهاین پژوهش که فرقه بهائیت از دیدگاه حقوق کیفری ارائه میگردد تلاشی است در جهت تحقیق و شناسایی یکی از فرقههای انحرافی که در حقوق جزا مورد توجه نگرفته است. در این نوشتار سعی گردیده است، ضمن مراجعه به منابع مختلف، فقهی و حقوقی تعریفی از تشکیلات و عضویت واداره و هدف این فرقه مجرمانه ارائه گردد و مبانی آن تحلیل و ارتباط آن با سایر جرائم علیه امنیت و علیه دین بررسی شود و در پایان این تحقیق واکنش هایی که برای مقابله با این پدیده انحرافی قابل اعمال است بررسی شود و تا حدی از ابهامات و سردرگمی های دستگاه قضایی در این مورد انحرافی بکاهد.