پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
عنوان:
تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر میزان نوآوری سازمان با میانجی گری یادگیری سازمانی در آموزش عالی
استاد راهنما:
دکتر علی اکبر امین بیدختی
استاد مشاور:
دکتر لاله جمشیدی
شهریور 1392
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
چکیده
بسیاری از دانشمندان پیشنهاد کرده اند که هم مدیریت کیفیت فراگیر و هم یادگیری سازمانی می تواند به صورت جداگانه وبه طور موثر نوآوری را تقویت کنند. اما سوال این است که آیا ارتباطی بین مدیریت کیفیت فراگیر و یادگیری سازمانی وجود دارد؟ این پژوهش دو هدف عمده را دنبال می کند: 1) معین کردن ارتباط علّی بین مدیریت کیفیت فراگیر، یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی. 2) مشخص کردن اینکه آیا یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی تأثیر دارد و می تواند نقش میانجی بین مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی بازی کند؟روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. برای سنجش متغیرهای پژوهش سه پرسشنامه با طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شده که این پرسشنامه ها میان 253 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های سبزوار توزیع شد. نتایج پژوهش حاکی از این بود که یادگیری سازمانی تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر نوآوری سازمانی را میانجی گری می کند.
واژه های کلیدی: مدیریت کیفیت فراگیر، یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی، آموزش عالی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1) مقدمه 2
1-2) بیان مسئله 3
1-3) اهمیت و ضرورت پژوهش 7
1-4) سؤال های پژوهش 9
1-5) فرضیات پژوهش 10
1-6) اهداف پژوهش 11
1-7) جامعه آماری پژوهش 12
1-8) نمونه آماری پژوهش 12
1-9) قلمرو پژوهش .12
1-9-1) قلمرو مکانی پژوهش 12
1-9-2) قلمرو زمانی پژوهش 12
1-9-3) قلمرو موضوعی پژوهش 12
1-10) تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیر های پژوهش 12
1-11) ساختار فصول پایان نامه 15
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1) مقدمه .16
2-2) مبانی نظری پژوهش .16
2-2-1) مدیریت کیفیت فراگیر 17
2-2-2) اصول مدیریت کیفیت فراگیر 20
2-2-2-1) توجه به مشتری .20
2-2-2-2) تعهد مدیریت عالی .20
2-2-2-3) مشارکت و همکاری .21
2-2-2-4) آموزش 21
2-2-2-5) بهبود مستمر . 21
2-2-2-6) مدیریت فرایند . 22
2-2-3) هدف اساسی مدیریت کیفیت فراگیر . 23
2-2-4) یادگیری سازمانی 24
2-2-5) انواع یادگیری سازمانی 26
2-2-5-1) یادگیری تک حلقه ای .26
2-2-5-2) یادگیری دو حلقه ای .27
2-2-6) مؤلفه های یادگیری سازمانی 27
2-2-6-1) تعهد مدیریت 29
2-2-6-2) دید سیستمی 29
2-2-6-3) فضای باز و آزمایشگری 30
2-2-6-4) انتقال و یکپارچه سازی دانش .30
2-2-7) نوآوری سازمانی 30
2-2-8) انواع نوآوری سازمانی 32
2-9) پژوهش های پیشین 33
2-9-1) پژوهش های انجام شده در داخل .33
2-9-2) پژوهش های انجام شده در خارج .37
2-10) چارچوب مفهومی و ارائه مدل پژوهش .40
2-10-1) رابطه مدیریت کیفیت فراگیر و یادگیری سازمانی .40
2-10-2) رابطه مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی 41
2-10-3) رابطه یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی 41
2-11) جمع بندی .43
فصل سوم: روش پژوهش
3-1) مقدمه .45