تاثیر شبکه اجتماعی وایبر بر عملکرد تحصیلی(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه)
استاد راهنما
دکتر مریم اسلامپناه
تابستان 1394
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول. 1
1-1- بیان مساله. 2
1-2- سوالات تحقیق. 5
سوال اصلی 5
سوالات ویژه 5
1-3- اهداف تحقیق. 6
هدف اصلی 6
اهداف ویژه 6
1-4- فرضیههای تحقیق. 7
فرضیه اصلی 7
فرضیههای ویژه 7
1-5- اهمیت و ضرورت تحقیق. 8
1-6- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 10
1-6-1- تعریف مفهومی و عملیاتی ابعاد متغیر وابسته (عملکرد تحصیلی) 10
1-6-2- تعریف مفهومی و عملیاتی ابعاد متغیر مستقل (شبکه اجتماعی وایبر) 17
فصل دوم. 24
2-1- چارچوب نظری پژوهش. 25
2-1-1- شبکههای اجتماعی مجازی 25
2-1-2- تعاریف شبکههای اجتماعی مجازی 26
2-1-3- آسیب های روانی شبکه های اجتماعی را در چهار دسته تقسیم بندی کرد: 28
2-1-4- نظریههای شبکه اجتماعی 29
2-1-4-1- نظریه شبکه. 29
2-1-4-2- نظریه ساختیابی 31
2-1-4-3- نظریه کاشت 33
2-1-4-4- اثر سوم شخص 35
2-1-4-5- نظریه حوزه عمومی هابرماس. 37
2-1-2- عملکرد تحصیلی 40
2-1-2-1- رویکردهای به ارزشیابی عملکرد تحصیلی 41
2-1-2-2- نظریههای عملکرد تحصیلی 45
2-1-2-2-1- نظریه یادگیری 45
2-1-2-2-2- تئوری یادگیری شناختی 50
2-1-2-2-3- تئوری یادگیری اجتماعی 51
2-1-2-2-4- تئوری یادگیری مشارکتی 51
2-1-2-2-5- رویکردهای شناختی – اجتماعی به انگیزش و نظریه اهداف پیشرفت 51
2-2- پیشینه پژوهش. 55
2-2-1- پژوهشهای خارجی 55
2-2-2- پژوهشهای داخلی 58
2-3- مدل نظری پژوهش. 61
2-4- مدل تجربی پژوهش. 62
فصل سوم. 63
مقدمه. 64
3-1- روش پژوهش. 64
3-2- واحد تحلیل. 64
3-3- ابزار گردآوری اطلاعات: 64
3-4- جامعه آماری و حجم نمونه. 64
3- 5- روش نمونه گیری 66
3-6- روایی و پایایی ابزار سنجش. 66
3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها 68
فصل چهارم. 69
مقدمه: 70
4- 1- تحلیل توصیفی دادهها 71
4-1-1- توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت 71
4-1-2- توزیع پاسخگویان بر حسب سن 72
4-1-3- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت شغلی 73
4-1-4- توزیع پاسخگویان بر حسب تحصیلات 75
4-1-5- توزیع پاسخگویان بر حسب درآمد. 76
4-1-6- توزیع پاسخگویان بر حسب استفاده روزانه از شبکه اجتماعی وایبر. 77
4-1-7- فرار از واقعیت زندگی (شبکه های اجتماعی) 78
4-1-8- بحث و یادگیری (شبکه های اجتماعی) 81
4-1-9- ایجاد روابط (شبکه های اجتماعی) 82
4-1-10- آگاهی و اطلاعات (شبکه های اجتماعی) 84
4-1-11- اوقات فراغت (شبکه های اجتماعی) 86
4-1-12- عدم کنترل و سانسور (شبکه های اجتماعی) 88
4-1-13- خودکارآمدی (عملکرد تحصیلی) 90
4-1-14- تأثیرات هیجانی (عملکرد تحصیلی) 92
4-1-16- برنامه ریزی (عملکرد تحصیلی) 94
4-1-17- فقدان کنترل (عملکرد تحصیلی) 96
4-1-18- انگیزش (عملکرد تحصیلی) 97
4-2- تحلیل استنباطی دادهها 101
4-2-1- الف: رابطه ی بین متغیرهای زمینهای پژوهش با عملکرد تحصیلی 101
4-2-2 ب: فرضیههای ویژه 108
4-2-3 ج: تحلیل مسیر. 114
فصل پنجم. 122