پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)
گرایش: مدیریت تحول
عنوان:
رابطه رهبری تحول آفرین با مدیریت دانش در شرکت لینا نیک
استاد راهنما:
جناب آقای دکتر میرابی
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه. 2
1-1 بیان مسأله. 3
1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق 4
1-3- اهداف تحقیق 5
1-3-1- هدف اصلی 5
1-3-2- اهداف فرعی 5
1-4- فرضیه های تحقیق 6
1-4-1-فرضیه های اصلی 6
1-4-2-فرضیه های اخص. 6
1-5- قلمرو تحقیق 6
1-5-1-قلمرو موضوعی 6
1-5-2- قلمرو مکانی 6
1-5-3- قلمرو زمانی 6
1-6- روش شناسی تحقیق 6
1-6-1- نوع تحقیق از نظر هدف. 6
1-6-2- نوع تحقیق از نظر روش. 7
1-7- جامعه آماری و حجم آن 7
1-8- بر آورد حجم نمونه و روش نمونه گیری 7
1-9- روش گرد آوری اطلاعات : 8
1-10- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : 8
1-11- تعریف متغیرهای تحقیق 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه. 11
2-1- بخش اول: رهبری تحول آفرین 12
2-1-1- مفهوم رهبری 12
2-1-2- تئوری های رهبری 13
2-1-3- نظریه رهبری تحول آفرین 15
2-1-3-1- تعریف رهبری تحول آفرین 15
2-1-3-2- سابقه رهبری تحول آفرین 15
2-1-3-2-1- جامعه شناسی کاریزما: 17
2-1-3-2-2- تئوری رهبری کاریزماتیک: 17
2-1-3-2-3- رهبری تحول آفرین: 18
2-1-3-3- ویژگی های رهبران تحول آفرین: 19
2-1-3-4- رویکردهای رهبری تحول آفرین 20
2-1-3-4-1- نظریه رهبری تحول آفرین برنز (1978) 20
2-1-3-4-2- نظریه رهبری تحول آفرین بنیس و نانوس (1985) 21
2-1-3-4-3- نظریه رهبری تحول آفرین تی چی و دیوانا (1990) 22
2-1-3-4-4- نظریه رهبری تحول آفرین شرمرهورن. 22
2-1-3-4-5-نظریه رهبری تحول آفرین باس (1999- 1985) 23
2-1-3-5- شاخص های رهبری تحول آفرین از دیدگاه بس 24
2-1-3-5-1- نفوذ آرمانی 24
2-1-3-5-2- تحریک فرهیختگی 25
2-1-3-5-3-انگیزش الهام بخش 26
2-1-3-5-4-ملاحظات فردی 27
2-2- بخش دوم: مدیریت دانش 28
2-2-1- مفهوم دانش و انواع آن. 28
2-2-1-1- داده 28
2-2-1-2- اطلاعات. 28
2-2-1-3- دانش 29
2-2-1-4- معرفت. 30
2-2-2- هرم دانش 30
2-2-3- انواع دانش 31
2-2-4- سبک های ایجاد و تبدیل دانش 34
2-2-4-1- جامعه پذیری از دانش ضمنی به دانش ضمنی 35
2-2-4-2- بیرونی سازی از دانش ضمنی به دانش صریح 35
2-2-4-3- انتشارسازی یا ترکیب از دانش صریح به دانش صریح 36
2-2-4-4- درونی سازی از دانش صریح به دانش ضمنی 36
2-2-5- شکاف دانش 36
2-2-5-1- برون سازی 38
2-2-5-2- ارتباط 38
2-2-5-3- درونی سازی 38
2-2-5-4- اجتماعی شدن. 39
2-2-5-5- مکان یابی و کسب دانش صریح بیرونی جدید برای گروه 39
2-2-5-6- مکان یابی و کسب دانش ضمنی بیرونی برای گروه 39
2-2-5-7- ایجاد دانش جدید برای گروه 39
2-2-6- سازمان دانش مدار. 40
2-2-6-1- ایجاد سازمان دانش مدار. 40
2-2-6-2- خطرات و دامها 42
2-2-7- مفهوم مدیریت دانش، فرآیندها و مزایای آن. 43
2-2-7-1- تعاریفی از مدیریت دانش 43
2-2-7-2- رشد و توسعه مدیریت دانش 44
2-2-7-2-1- کوچک سازی 44
2-2-7-2-2- توسعه تکنولوژی 45
2-2-7-3- فرآیندهای مدیریت دانش 45
2-2-7-3-1- شناسایی نیاز به دانش 45
2-2-7-3-2- شناسایی دانش 46
2-2-7-3-3- تحصیل دانش 47
2-2-7-3-4- خلق دانش 47
2-2-7-3-5- ذخیره سازی و سازماندهی دانش 48
2-2-7-3-6- تسهیم و انتقال دانش 50
2-2-7-3-7- کاربرد دانش 51
2-2-7-4- مزایای مدیریت دانش 52
2-2-7-5- مدلهای مدیریت دانش 53
2-2-7-5-1- مدل کلی ساختار نظامهای مدیریت دانش 53
2-2-7-5-2- مدل مدیریت دانش بنیادی در سازمان. 54
2-2-7-5-3- مدل راهبردی مدیریت دانش 55
2-2-7-5-4- مدل چهار حلقه ای مدیریت دانش 56
2-2-7-5-5- مدل چرخه حیات دانش 57
2-2-7-6- اهمیت و ضرورت مدیریت دانش در سازمانهای دولتی 57
2-3- بخش سوم: پیشینه تحقیق 58
2-3-1- پیشینه داخلی 58
2-3-1-1- رهبری تحول آفرین 59
2-3-1-2- مدیریت دانش 60
2-3-2- پیشینه خارجی 62
2-3-2-1- رهبری تحول آفرین 62
2-3-2-2- مدیریت دانش 63
2-3-3- جمع بندی پایه های تجربی 64
2-4- بخش چهارم: مدل پژوهشی تحقیق 64
فصل سوم: روششناسی تحقیق
مقدمه. 69
3-1- روش شناسی پژوهش 70
3-2- جامعه آماری 70
3-3 – نمونه آماری 71
3-4- روش گردآوری اطلاعات. 72
3-5- ابزار گردآوری اطلاعات. 72
3-6- متغیرهای پژوهش 73
3-7- روایی وپایایی پرسشنامه. 74
الف) روایی(اعتبار) 74
ب) پایایی (قابلیت اعتماد) 75
3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 76
3-8-1) آمار توصیفی 76
3-8-2- آمار استنباطی 77
3-9- آزمونهای آماراستنباطی مورد استفاده 77
3-9-1-آزمون کولموگوروف -اسمیرنوف. 77
3-9-2-تحلیل همبستگی 78
3-9-3-ضریب همبستگی پیرسون(rxy) 78
3-9-4- ضریب همبستگی اسپیرمن 78
3-9-5- آزمون فریدمن 79
3-9-6- آزمون میانگین یک جامعه آماری 79
3-9-7- آزمون T دو جامعه مستقل 79
3-9-8- آزمون Fیا آنوا(ANOVA) 80
3-10- جمعبندی 80
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه. 82
4-2- آمار توصیفی 83
4-2-1- وضعیت افراد پاسخدهنده از نظر جنسیت. 83
4-2-2- وضعیت افراد پاسخدهنده از نظر سن 84
4-2-3- وضعیت افراد پاسخدهنده از نظر میزان تحصیلات. 85
4-2-4- وضعیت افراد پاسخدهنده از نظر سابقه کار. 86
4-2-5- متغیرهای تحقیق 87
4-3- نتایج حاصل از تحلیل استنباطی دادهها 88
4-3-1- آزمون کالموگروف-اسمیرنوف. 88
4-3-2- آزمون فرضیات. 89
4-3-2-1- فرضیه فرعی اول. 89
4-3-2-2- فرضیه فرعی دوم. 90
4-3-2-3- فرضیه فرعی سوم. 91
4-3-2-4- فرضیه فرعی چهارم. 92
4-3-2-5- فرضیه اصلی 93
4-4- سایر یافته های تحقیق 94