گرایش : علم اطلاعات و دانش شناسی عنوان : بررسی اعتبار تولیدات علمی ایران بر پایه ارزش استنادی آنها دانشگاه شیراز دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی پایان نامهی کارشناسی ارشد در رشته ی علم اطلاعات و دانش شناسی بررسی اعتبار تولیدات علمی ایران بر پایه ارزش استنادی آنها : نمونه مورد مطالعه مقالههای انگلیسی زبان حوزه شیمی در سال 2010 استاد راهنما دکتر هاجر ستوده (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اعتبار مقالات ایرانی حوزه شیمی در سال 2010 میلادی بر پایه ارزش استنادی آنها میباشد. ارزش استنادی بر اساس شاخصهای بسامد متنی استناد، سهم استناد متنی و جایگاه استنادی محاسبه شده است. روش: پژوهش حاضر به روش تحلیل استنادی صورت گرفته است. گردآوری دادهها به روش تحلیل استنادی با رویکرد تحلیل بافتار صورت گرفته و برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. یافتهها: در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده است و 955 مقاله استناد کننده به 517 مقاله ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است. این مقالات 1434 استناد متنی به مقالات ایرانی داده اند که 155 مورد (برابر با 16 درصد) ازآنها خوداستنادی است. در شاخص سهم استناد متنی 74/66 درصد از مقالات دارای کمترین مقدار سهم استناد متنی و26/33 درصد نیز مقادیری بین 1 تا بیش از 6 را به خود اختصاص دادند. یافتهها، همچنین، نشان داد در شاخص جایگاه استنادی، 5/91درصد از مقالات دارای کمترین مقدار و درصد ناچیزی از مقالات نیز مقادیری بین 1/1 تا بیش از 5 را بدست آوردهاند. همچنین، 68/61 درصد از مقالات ایرانی استنادهای خود را از بخشهای مقدماتی مقالات استنادکننده بدست آوردهاند. یافتهها بیانگر آن است که استناد پیشبین مناسبی برای بسامد متنی استناد و جایگاه استنادی است. بسامد متنی استناد نیز پیشبین مناسبی برای جایگاه استنادی است اما بعد از حذف خوداستنادی چنین رابطهای مشاهده نگردید. ضریب تاثیر مجلات استنادکننده نیز با هیچکدام از شاخصهای مورد بررسی رابطه معناداری ندارد. نتیجهگیری: با آن که ایران به لحاظ میزان رشد تولیدات علمی جایگاه بالایی در میان کشورهای جهان دارد اما بررسی ارزش استنادی مقالات حوزه شیمی ایران نشان داد بیشینه مقالات از کمترین ارزش استنادی برخوردار بوده اند. یافتهها، همچنین، نشان داد اگر در سامانه ارزیابی پژوهشی کشور به ارزیابی دقیقتر و عینیترمقالات مورد نیاز باشد، بهتر است ارزیابیهای کیفی حاصل از شاخصهای ارزشگذاری شده را جایگزین ارزیابی کمی و سطحی مبتنی بر شمارش ساده استناد نمود. کلیدواژه: استناد،ارزش استنادی، بسامد متنی استناد، سهم استناد متنی، جایگاه استنادی، شیمی، ایران فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول : مقدمه 1-1. کلیات 2 1-2-بیان مساله. 3 1-3. ضرورت و اهمیت پژوهش 5 1-4. اهداف پژوهش 6 1-4-1. هدف کلی 6 1-4-2. اهداف جزیی. 6 1-4-3. اهداف فرعی 7 1-5. پرسشهای پژوهش 7 1-5-1. پرسش های فرعی 8 1-6. تعاریف مفهومی . 8 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 2-1. مبانی نظری. 11 2-1-1. مقدمه. 11 2-1-2. تولید علم 11 2-1-3. شاخص های کمی و کیفی علم. 12 2-1-3-1. استناد. 12 2-1-3-2. انواع استناد در مطالعات تحلیل استنادی. 14 2-1-4. رفتار استنادی 15 2-1-4-1. نظریههای رفتار استنادی 16 2-1-4-1-1. نظریه هنجاری استناد . 17 2-1-4-1-2 . رهیافت ساختار اجتماعی رفتار استنادی. 18 2-1-4-1-3. نظریه چند بعدی استناد 19 2-1-4-1-4. سایر تحلیل ها. 21 2-1-5. پیچیدگی انگیزه های استناد 22 2-1-6. انگیزه های عدم استناد. 23 عنوان صفحه 2-1-7. روشهای بررسی انگیزههای استناد. 24 2-1-7-1. بررسی رفتاراستنادی بر اساس میزان استفاده ازمنابع مورد استناد. 27 2-1-8. نتیجه گیری 30 2-2. پیشینه تحقیق. 32 2-2-1. مقدمه 32 2-2-2. تولید علم در ایران. 33 2-2-2-1. اثرگذاری علم ایران. 35 2-2-2-2. تولید علم ایران در حوزه شیمی 36 2-2-2-2-1. اثرگذاری مقالات ایران درحوزه شیمی 38 2-2-3. ارزش استنادها به آثارایرانی به طور کلی و در حوزه شیمی 39 2-2-4. بررسی ارزش استنادها درجهان 40 2-2-4-1. سنجش ارزش استنادی بر پایه نوع استناد 40 2-2-4-2. سنجش ارزش استنادی بر پایه جایگاه استناد 44 2-2-4-3. سنجش ارزش استنادی بر پایه بسامد متنی استناد. 47 2-2-5. بررسی انگیزه های استناد 48 2-2-6. بررسی انگیزههای عدم استناد. 49 2-2-7. خود استنادی 49 2-2-8. نتیجه گیری. 51 فصل سوم: روش شناسی پژوهش 3-1. مقدمه 55 3-2. روش پژوهش. 55 3-3. جامعه پژوهش 55 3-4. منبع و ابزار گردآوری داده ها 56 3-5. روش گردآوری داده ها. 57 3-5-1. تولیدات علمی ایران 57 3-5-2. استنادها به مقالات ایران 57 3-6 . تعاریف عملیاتی 58 3-7. ابزار تجزیه و تحلیل داده ها 60 3-8. روش تجزیه وتحلیل دادهها 60 عنوان صفحه 3-8-1 . روش محاسبه شاخصها. 60 3-8-1-1. شاخص بسامد متنی استناد . 60 3-8-1-2. شاخص سهم استناد متنی 61 3-8-1-3. شاخص جایگاه استنادی . 61 3-8-1-3-1. ارزشگذاری مقالات بر اساس شاخص جایگاه استنادی 62 3-8-1-4. ضریب تاثیر مجلات استنادکننده . 63 3-8-1-5. کنترل متغیر خوداستنادی در نتایج پژوهش 63 فصل چهارم: یافته ها 4-1. مقدمه 65 4-2. یافته های توصیفی. 65 4-3. بررسی رابطهی میان فراوانی استناد و بسامد متنی استناد . 67 4-4. وضعیت سهم استناد متنی مقالات ایرانی حوزه شیمی . 69 4-5. بررسی رابطهی میان فراوانی استناد و سهم استناد متنی 70 4-6. وضعیت مقالات ایرانی به لحاظ شاخص جایگاه استنادی 70 4-7. بررسی رابطهی بین فراوانی استناد و ارزش جایگاهی استناد . 73 4-8. بررسی رابطهی بین بسامد متنی استناد و ارزش جایگاهی استناد. 74 4-9. مقالات برتر. 75 4-9-1. رتبه بندی مقالات برتر به لحاظ سهم استناد متنی. 75 4-9-1-1. رتبه بندی نویسندگان ایرانی به لحاظ شاخص سهم استناد متنی . 77 4-9-2 . برترین مقالات به لحاظ شاخص استناد 79 4-12-3. برترین مقالات به لحاظ شاخص بسامد متنی استناد. 81 4-9-3-1. نویسندگان برتر به لحاظ شاخص بسامد متنی استناد. 83 4-9-4. مقالات برتر به لحاظ شاخص جایگاهی استناد 84 4-9-5. برترین مقالات در چهار شاخص مورد بررسی. 86 4-10. رابطه میان ارزش سهم استناد متنی مقالات ایرانی و ضریب تاثیر مجلات استناد کننده 88 4-11. رابطه میان جایگاه استنادی مقالات ایرانی و ضریب تاثیر مجلات استناد کننده 88 4-12. رابطه میان فراوانی استناد مقالات ایرانی و ضریب تاثیر مجلات استناد کننده . 89 عنوان صفحه فصل پنجم: بحث،نتیجه گیری و پیشنهادات 5-1. مقدمه 91 5-2. آیا رابطه معنیداری میان فراوانی استناد به مقگرایش : فلسفه تعلیم و تربیت عنوان : مطالعه اخلاق حرفهای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه دانشگاه شیراز دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی پایان نامه ی کارشناسی ارشد در رشته ی فلسفه تعلیم و تربیت مطالعه اخلاق حرفهای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه اساتید راهنما دکتر فریبا خوشبخت دکتر محمدحسن کریمی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی مطالعه اخلاق حرفهای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه میباشد. این پژوهش در پارادایم کیفی و با بهره گرفتن از مدل غالب- کم غالب انجام گرفت. در این مدل از ترکیب دو روش کمی و کیفی استفاده شده است. گردآوری داده ها در بخش کیفی، به روش مصاحبه نیمه عمیق صورت گرفت که در آن افراد مورد مطالعه به شیوه هدفمند انتخاب شدند. جمعآوری داده ها در بخش کم غالب یعنی بخش کمی نیز با بهره گرفتن از مقیاس محققساخته اخلاق حرفهای مشاوران که بر اساس مبانی نظری موجود در زمینه اخلاق حرفهای و نیز اساسنامه سازمان نظام روانشناسی ساخته شد، در جامعه آماری مشاوران مدارس مقطع متوسطه انجام گرفته است که گویههای مقیاس اخلاق حرفهای مشاوران شامل چهار گویه است، رازداری، عدم آسیبرسانی، صداقت، برقراری مساوات. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از شیوه تحلیل محتوای استقرایی و در بخش کمی از تحلیل واریانس اندازه گیریهای مکرر، آزمون تیتست برای گروههای مستقل و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که مشاوران جذب دانشآموز، جلب اعتماد او، توجه به شرایط مراجع، برقراری ارتباط کلامی، واقعنگری، توجه به نیاز مراجع، خلق نیکو، سرزنش نکردن، صداقت، انگیزهبخشی، عدم قضاوت ارزشی، ارائه پیامدهای مثبت و مطلوب، القای تواناییهای شخصیتی به فرد، عدم سوء استفاده از مراجع و تعهد، برقراری ارتباط غیرکلامی و داشتن فضای خصوصی را از جمله نکات و مواردی میدانند که در رابطه با دانش آموزان باید رعایت شود. آنان برقراری مساوات، اولویتبندی مراجعان بر اساس مشکل، ارائه خدمات مدبرانه (تشخیص افراد دارای مشکل در مدارس از طرف مشاور) به دانشآموز را در اولویت قرار دادهاند. همچنین رازداری را یکی از مهمترین اصول اخلاق حرفهای عنوان کردند و ضرورت در اختیار قرار دادن اطلاعات دانشآموز به گروههای دیگر تنها در دو حالت (خودکشی و دیگرکشی) مجاز دانستند. ایشان میزان پایبندی مشاوران به اصول اخلاق حرفهای را مثبت قلمداد کرده و معتقدند موانع رعایت این اصول عبارتند از: مجهول ماندن نقش مشاور، بیتوجهی به مشاوره سازشی، عدم آگاهی از نقش مشاور. دلایل اهمیت رعایت اخلاق حرفهای از دیدگاه مشاوران را، اخلاق حرفهای پیشنیازی برای مشاوره، رعایت نظم، اصلاح دانشآموز، افزایش انگیزه برای مراجعه، برطرف کردن موانع، عدم قضاوت افراد غیر متخصص عنوان کردند. نتایج کمی پژوهش، با بهره گرفتن از نرمافزار spss تحلیل شده است. که نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بالاترین میانگین بعد غالب اخلاق حرفهای مشاوران، عدم آسیبرسانی میباشد. همچنین بین سن و صداقت و برقراری مساوات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. علاوه بر آن بین جنسیت و ابعاد اخلاق حرفهای، فقط در بعد صداقت تفاوت معناداری وجود دارد. واژههای کلیدی : اخلاقحرفهای- مشاوران مدارس- مقطع متوسطه فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول: مقدمه 1-1- بیان مسئله. 4 1-2- اهمیّت و ضرورت پژوهش 7 1-3- اهداف پژوهش 11 1-3-1- اهداف بخش کیفی 12 1-3-2- اهداف بخش کمی 12 1-4- تعاریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات. 12 1-4-1- اخلاق: 12 1-4-2 – اخلاق حرفه ای 12 1-4-3- مشاوره 13 فصل دوم: بررسی دیدگاه صاحبنظران و پیشینه پژوهش 2-1- مبانی نظری 16 2-1-1- مقدمه. 16 2-1-2- رویکردهای عمده در فلسفه اخلاق 16 2-1-3- دیدگاه صاحبنظران 21 2-1-4- تاریخچه حرفه ای گری 37 2-1-5- تاریخچه اخلاق حرفهای 40 2-1-6- عوامل پایه ای اخلاق حرفهای 41 2-1-7- اخلاق حرفه ای از دیدگاه آموزه های اسلامی 42 2-1-8- ملاک نهایی اخلاق حرفه ای از دیدگاه اسلام. 43 2-1-9- تاریخچه اخلاق حرفهای مشاوران 45 2-1-10- اصول اخلاق حرفه ای مشاوران و روانشناسان 46 پژوهش های پیشین 49 2-2-1- پژوهش های داخلی 49 2-2-2- پژوهش های خارجی 53 2-3- پرسش های پژوهش 56 2-3-1- بخش کیفی 56 2-3-2- بخش کمی 56 فصل سوم: روش پژوهش 3-1- طرح پژوهش 58 3-1-1-بخش کیفی 58 3-2- روش اجرا: 60 3-3- اعتبارسنجی پژوهش 60 3-1-2- بخش کمی 61 3-1-2-2- جامعه آماری 61 فصل چهارم: یافته های پژوهش 4-1- یافته های بخش کیفی پژوهش 66 4-1-1- نکات کلیدی مطرحشده در متن مصاحبه شماره یک 67 4-1-2- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره دو 70 4-1-3- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره سه. 73 4-1-4- نکات کلیدی در متن مصاحبه شماره چهار 75 4-1-5-نکات اساسی در متن مصاحبه شماره پنج 78 4-1-6- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره شش 80 4-1-7- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره هفت. 82 4-1-8- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره هشت. 84 4-1-9- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره نه. 86 4-1-10- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره دهم 88 4-1-11- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره یازدهم 89 4-1-12- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره دوازدهم 90 4-2- مولفه های اصلی و محوری 92 4-2-1- مولفه های اصلی مربوط به نکات و مواردی که مشاوران باید رعایت کنند. 93 4-2-2- مولفه های اصلی مربوط به نحوه دریافت مشاوره 95 4-2-3- مولفه مربوط به ضرورت در اختیار قرار دادن اطلاعات دانش آموز 95 4-2-4- مولفه های اصلی مربوط به میزان پایبندی مشاوران به اصول اخلاق حرفه ای 95 4-2-5- مولفه های اصلی مربوط به اهمیت و لزوم رعایت اخلاق حرفه ای 96 4-3- تحلیل و بررسی بخش کمی پژوهش 98 4-3-1- ویژگیهای نمونه. 98 4-3-2- پاسخ به سوالات پژوهش 99 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری ادامه خواندنالات شیمیدانان ایرانی و بسامد متنی استناد آنها وجود دارد؟ 91 5-3. وضعیت مقالات ایرانی حوزه شیمی به لحاظ شاخص سهم استناد متنی چگونه است؟ 94 5-4. آیا رابطه معنی داری میان فراوانی استناد به مقالات ایرانی و سهم استناد متنی آنها وجود دارد؟ 97 5-5. فراوانی استناد به مقالات ایرانی به لحاظ ارزش جایگاه استنادی آنها چگونه است؟ 98 5-6. آیا رابطه معنیداری میان فراوانی استناد به مقالات ایرانی و ارزش جایگاه استنادی آنها وجود دارد؟ 102 5-7. آیا رابطه معنیداری میان بسامد متنی استناد به مقالات ادامه خواندن
دانلود پایان نامه ارشد : مطالعه اخلاق حرفهای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه