دانشکده اقتصاد، مدیریت، علوم اجتماعی
پایاننامه کارشناسی ارشد در رشته جمعیتشناسی
مطالعه بیننسلی عادات غذایی در میان زنان شهر شیراز
استاد راهنما
دکتر علییار احمدی
شهریور ماه 1392
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
1-1- بیان مسئله 1
1-2- اهمیت موضوع . 3
1-3- اهداف تحقیق 4
1-3-1- هدف کلی 5
1-3-2- اهداف جزئی 5
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1- تحقیقات داخلی . 7
2-2- تحقیقات خارجی . 9
فصل سوم: مبانی نظری تحقیق
3-1- مروری بر نظریات مرتبط . 19
3-1-1- نظریه ذائقه بوردیو 19
3-1-2- نظریه نیاز مازلو 21
3-1-3- نظریه یادگیری اجتماعی تارد و باندورا 23
3-1-4- نظریه مک دونالیزه شدن ریتزر . 25
3-1-5- تئوری کنش و مفهوم عادتواره بوردیو . 27
3-1-6- نظریه کنش منطقی آیزن و فیشباین . 29
3-1-7- نظریه گذار تغذیهای پاپکین 30
3-2- چارچوب نظری تحقیق . 31
3-3- مدل نظری تحقیق 32
3-3-1- مدل مفهومی 32
3-3-2- مدل تجربی . 33
3-4- فرضیات تحقیق 34
3-5- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها . 32
3-5-1- متغیر وابسته .34
3-5-2- متغیرهای مستقل . 35
فصل چهارم: روششناسی تحقیق
4-1- روش و تکنیک تحقیق 38
4-2- ابزار گردآوری اطلاعات . 38
4-3- جامعه آماری 39
4-4- روش نمونهگیری و حجم نمونه . 39
4-5- پایایی و روایی ابزار سنجش 40
4-6- تکنیک تجزیه و تحلیل دادهها . 40
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل دادهها
5-1- آمار توصیفی 38
5-2- آمار استنباطی 61
5-3- تحلیل چند متغیره . 72
فصل ششم: بحث و نتیجه گیری
6-1- نتیجهگیری 86
6-2- پیشنهادات تحقیق 92
6-3- محدودیتهای تحقیق 93
فهرست منابع 94
فهرست جداول
شماره و عنوان صفحه
4-1- ضرایب آلفای کرونباخ متغیر وابسته تحقیق 40
5-1-1- توزیع فراوانی گروه سنی به تفکیک نسل مادران و دختران 43
5-1-2- توزیع فراوانی تعداد فرزندان در نسل مادران 44
5-1-3- توزیع فراوانی قومیت به تفکیک نسل مادران و دختران 44
5-1-4- توزیع فراوانی وضعیت تأهل به تفکیک نسل مادران و دختران 45
5-1-5- توزیع فراوانی وضعیت اشتغال به تفکیک نسل مادران و دختران 45
5-1-6- توزیع فراوانی هزینه ماهیانه در نسل مادران 46
5-1-7- توزیع فراوانی هزینه ماهیانه در نسل دختران 47
5-1-8- توزیع فراوانی طبقه اجتماعی فرد به تفکیک نسل مادران و دختران 48
5-1-9- توزیع فراوانی تحصیلات به تفکیک نسل مادران و دختران 49
5-1-10- وضعیت استفاده روزانه از رسانههای جمعی به تفکیک گروه سنی مادران 50
5-1-11- وضعیت استفاده روزانه از رسانههای جمعی به تفکیک گروه سنی دختران 51
5-1-12- توزیع فراوانی ارزیابی پاسخگویان از وضعیت سلامتیشان به تفکیک نسل 52
5-1-13- توزیع فراوانی احساسات غالب پاسخگویان به تفکیک نسل 53
5-1-14- توزیع فراوانی سابقه بیماری مختل کننده زندگی، به تفکیک نسل 54
5-1-14- توزیع فراوانی سابقه بیماریهای خاص، به تفکیک نسل 55
5-1-16- توزیع فراوانی فعالیت بدنی به تفکیک نسل مادران و دختران 55
5-1-17- توزیع فراوانی تصور از بدن پاسخگویان، به تفکیک نسل 57
5-1-18- توزیع فراوانی نمایه توده بدنی پاسخگویان به تفکیک نسل 58
5-1-19- توزیع فراوانی میزان کنترل تغییرات وزن به تفکیک نسل 59
5-1-20- توزیع فراوانی عادت غذایی به تفکیک نسل مادران و دختران 60
5-1-21- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروههای سنی و میانگین عادت غذایی 61
5-1-22- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب هزینه ماهیانه و میانگین عادت غذایی 61
5-1-23- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب طبقه و میانگین عادت غذایی 62
5-1-24- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروههای تحصیلی و میانگین عادت غذایی 63
5-1-25- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال و میانگین عادت غذایی 63
5-1-26- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان فعالیت و میانگین عادت غذایی 64
5-1-27- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب کنترل وزن و میانگین عادت غذایی 64
5-2-1- آزمون رابطهی عادت غذایی با سن پاسخگویان 65
5-2-2- آزمون رگرسیون رابطهی عادت غذایی با تعداد فرزندان مادر 66
5-2-3- آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس قومیت پاسخگویان 66
5-2-4- آزمون رابطهی عادت غذایی با وضعیت تأهل در نسل دختران 67
5-2-5-1 آزمون تفاوت میانگین عادت غذایی بر اساس اشتغال مادران 67
5-2-5-2 آزمون رابطهی عادت غذایی با اشتغال مادران 68
5-2-5-3 آزمون تحلیل واریانس عادت غذایی بر اساس وضعیت اشتغال دختران 68